Roadtrip Western USA maart 2016

• ThePowthologist
    Advanced
    ThePowthologist op 3 januari 2016 · 21:00
    Beste poederfanaten,
    In maart ben ik 2,5 week in de USA (aankomst Seattle, vertrek San Fran). Samen met mijn poedervriendje willen we gaan roadtrippen en o.a. skien bij Lake Tahoe. We denken erover na om een RV te huren en willen onderweg naar het zuiden een aantal nationale parken bezoeken (zoals Olympic, Redwood en Mount Hood). Er zal waarschijnlijk veel sneeuw liggen, maar hoe zit dat met de begaanbaarheid van de wegen en parken? Hebben jullie ervaring/tips?
    The Powthologist
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 4 januari 2016 · 14:31
    @thepowthologist

Ik was de vorige twee weken in Whistler. Bij het oprijden van Seattle naar Whistler waren de wegen goed vrijgemaakt (sneeuwruimers met zout) ondanks dat het stevig gesneeuwd had. De wegen waren wel belangrijke toegangswegen. Er werd ook duidelijk aangegeven dat verderop (na Whistler) de nodige maatregelen (sneeuwkettingen) moesten genomen worden. Zelf hadden we bij 'alamo' een SUV Subaru AWD Forester gehuurd. Deze was voorzien van all-weather banden. We hebben geen enkel moment problemen gekend, ook niet toen er 20cm vers lag. Er zijn in die twee weken wel verschillende ongelukken gebeurd door niet-aangepast rijgedrag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Veel plezier!

Dries
    knowledge is powder

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro