Liberty Envy Ladies geschikt als toerski?

• araa
    Beginner
    araa op 5 januari 2016 · 00:35
    Ik heb een paar skies op het oog, de Liberty Envy Ladies 167. Zijn deze skies geschikt als toerskies? Wat voor bindingen zouden hier op passen en zijn ook geschikt? En welke vellen?
    Kan iemand mij misschien meer info verstrekken?
    Hoop het. Alvast bedankt.
  • PS
    Advanced
    PS op 5 januari 2016 · 09:24
    Voor een toerski is het fijn als je een rechte achterkant hebt, dan blijven de vellen makkelijker zitten. Het liefst ook nog met klein nokje erin. Wat dat betreft is deze ski niet ideaal

Een breedte van 105 is als toerski zeker te doen, maar ik heb zelf een voorkeur voor een wat smaller model, 90mm. Het hangt er vooral van af wat voor toeren je gaat doen: lange dagen klimmen in stijl terrein is een crime op een brede bak.

Het soort bindingen hangt vooral af van wat voor schoenen je hebt. Als dat een alpine schoen is met DIN zolen, dan zit je vast aan een frame binding (Fritschi, Marker). Heb je techzolen, dan kan je een tech binding zoals Dynafit, G3, Plum overwegen. Dat loopt stukken fijner.

Vellen, heb je erg veel keus. BD glidelite's zijn makkelijk verkrijgbaar en goede prijs kwaliteit verhouding.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro