Kuro op 11 januari 2016 · 11:02
Ik zou je toch aanraden om minstens sneeuwkettingen te voorzien. Ik ben er 2 jaar geleden ook 4 maanden geweest en condities zijn soms niet van de poes. Op zich zijn de wegen wel goed vrijgemaakt, maar als je bijvoorbeeld naar Rogers Pass reist - zeer uitgestrekt off-piste domein - en je zou een nacht willen verblijven op de daarvoor voorziene parking dan ben je al verplicht om sneeuwkettingen te hebben want anders geraak je gewoon niet uit de parking.
De weg naar Revelstoke lag er bij ons ook spekglad bij en zelfs op het moment dat het dumpt en de wegendiensten in de weer zijn, heb je toch best kettingen bij je.
Wijzelf hadden een kleine truck-camper gehuurd. Ik weigerde om veel geld neer te tellen voor zo'n reusachtige Canadian Dream RV, ook omdat deze je beweegellijkheid enorm vermindert. Ik heb uiteindelijk ook gevonden wat ik zocht en Ik ben voor onze truck naar Vancouver Island moeten gaan; het kost je een oversteek maar het is zeker wel de moeite als je tijd hebt.
Ik weet het zo niet voor auto's, maar Canadezen staan niet te springen om hun campers te verhuren in de winter tenzij er heeeeel veel geld te rapen valt (zoals bij de zeer commerciele bedrijven) en daarbij zal men het niet laten om aan upselling te doen.
Ik geef je dit gewoon even mee. Je zoekt misschien wel een auto, maar je eindigt misschien ter plaatse met iets heel anders. Zo is het bij mij ook ooit verlopen in Nieuw-Zeeland met een fantastische ervaring als gevolg. Ik heb de grote merken altijd links laten liggen en terecht gekomen bij familie-bedrijven die goedkoper zijn omdat ze niet opkunnen tegen de grote merken. Service is daarbij ook stukken directer en over het algemeen beter. + Je kan onderhandelen over de afwijking van de algemene condities, wat bij de grote quasi onmogelijk is. Waar ik in NZ met Kea de camper beneden aan de berg had moeten laten staan (en ik heb ze zien staan 😃), reden wij gewoon met onze camper bij wijze van spreken tot aan de lift.
Hoe dan ook, veel plezier met je trip!