Auto huren Canada

• bartw
    Beginner
    bartw op 10 januari 2016 · 09:33
    Over 3 weken vertrekken wij voor twee weken naar Canada.wij willen daar een auto huren. Liefst natuurlijk een 4x4. Heb alle topics gelezen. Maar daar komt niet uit waar je nu het best een 4x4 kan huren. Ook overweeg ik om gewoon daar een auto te huren en niet van te voren te boeken. Dit omdat ze simpelweg geen 4x4 kunnen garanderen. Graag zou ik nog wat advies krijgen. We vliegen op en van vancouver.
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 10 januari 2016 · 10:47
    kayak.com is een vergelijkingssite.
    Let trouwens op met de extra verzekeringen die ze je willen aansmeren, evenals een GPS voor een belachelijk bedrag per dag.
  • Markie
    Advanced
    Markie op 10 januari 2016 · 12:31
    4 Jaar terug door WTC vliegticket en huurauto laten verzorgen omdat ik geen tijd had om alles tot detail uit te zoeken. Duidelijk aangegeven dat 4x4 vereist was en dat regelen ze voor je. Je kunt ook zelf bellen met autoverhuurbedrijven om je eisen kenbaar te maken voordat je een reservering doet.
    De auto die ik huurde, Jeep cherokee, kwam van Sunnycars voorzien met 4seizoenbanden en dat is ronduit voldoende voor daar.
    Veel plezier!
    Snowsurfing rules :) www.dryboards.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 10 januari 2016 · 13:59
    Opletten dat ze je niet een grotere (duurdere) auto proberen mee te geven als je geboekt hebt. Zogenaamd omdat de geboekte auto niet beschikbaar is.
  • IorusRoos
    Beginner
    IorusRoos op 10 januari 2016 · 14:57
    Ik huur altijd in die regio via sunnycars. Heb daar ook vaak ugrades gehad waar ik nooit meer dan 1 dollar per dag voor heb hoeven betalen.
    Bij Sunnycars zitten vrijwel alle verzekeringen bij de prijs inbegrepen dus daar hoef je echt niets meer extra te betalen. Je haalt je auto op bij de gerenomeerde bedrijven maar betaald minder. Laatste keer hebben we voor 410 euro 10 dagen een ford 4x4 gehuurd voor 10 dagen, ophalen bij Hertz. Als we deelfde auto daar hadden gehuurd dan was het 750 euro. Dit was ophalen en terugbrengen op Calgary airport.
    To turn is to admit defeat to the mountain
  • bartw
    Beginner
    bartw op 10 januari 2016 · 20:06
    Bedankt voor de tips. Ik ga het even bij sunnycars proberen. Ben daar voor 13 dagen voor een jeep(3 personen met uitrusting) ongeveer 800 euro kwijt. Volgens mij is dit best scherp. Goede tips zijn nog altijd welkom.
  • Ptrdejong
    Beginner
    Ptrdejong op 10 januari 2016 · 21:18
    Misschien een beetje spam maar wij hebben een auto gehuurd via:
    Autohuurcanada.nl
    Vergelijkt verschillende aanbieders en je ziet ook duidelijk welke prijzen waarvoor gerekend worden.
  • Rolfenize
    Tourist
    Rolfenize op 11 januari 2016 · 08:49
    Hey Bartw,
    Wij komen net terug, (Seatle-vancouver - whistler - kamloops - Jasper - Lake louise - Kicking horse - Revelstoke - Nelson - Vancouver-seatle). De weg condities zijn prima en een 4x4 echt niet nodig. Ga je van de hoofdwegen af, dan kan een 4x4 of sneeuwkettingen handig zijn. Wij hebben alles met een Sedan gedaan.

Onze auto was gehuurd bij Hertz vanaf seatle airport; toen we een klapband kregen bleek er geen reserveband in de auto aanwezig te zijn (Stom, vergeten mee te nemen in mijn check!) Dus Hertz gebeld> towtruck zou er binnen een uur zijn, dat werd 5 uur! Uiteindelijk moesten we naar vancouver (mind you, inmiddels 300 km aan het rijden om een replacement vehicle op te halen :S) Aangekomen bij Vancouver airport waren de mensen achter de balie bij Hertz niet heel erg behulpzaam en snel waardoor wij onze laatste dag op Mt. baker door de neus geboord hebben gekregen.

Dus skip Hertz en veel plezier! ( en check die sparetire wil je 😀 ) Ow en betreft verzekeringen, online krijg je via website's zoals expedia en kayak vaak een uitgebreider verzekeringspakket erbij terwijl je deze bij de aanbieders los moet kopen. Het is de moeite waard om de voorwaarden even goed door te lezen.
  • humulus
    Tourist
    humulus op 11 januari 2016 · 09:56
    Weliswaar in de zomer, maar ook nare ervaring met Hertz in Vancouver. Vervelende lui daar. Dus als het even kan wegblijven bij Hertz
    Poeder is verslavend!
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 11 januari 2016 · 11:02
    Ik zou je toch aanraden om minstens sneeuwkettingen te voorzien. Ik ben er 2 jaar geleden ook 4 maanden geweest en condities zijn soms niet van de poes. Op zich zijn de wegen wel goed vrijgemaakt, maar als je bijvoorbeeld naar Rogers Pass reist - zeer uitgestrekt off-piste domein - en je zou een nacht willen verblijven op de daarvoor voorziene parking dan ben je al verplicht om sneeuwkettingen te hebben want anders geraak je gewoon niet uit de parking.
    De weg naar Revelstoke lag er bij ons ook spekglad bij en zelfs op het moment dat het dumpt en de wegendiensten in de weer zijn, heb je toch best kettingen bij je.

Wijzelf hadden een kleine truck-camper gehuurd. Ik weigerde om veel geld neer te tellen voor zo'n reusachtige Canadian Dream RV, ook omdat deze je beweegellijkheid enorm vermindert. Ik heb uiteindelijk ook gevonden wat ik zocht en Ik ben voor onze truck naar Vancouver Island moeten gaan; het kost je een oversteek maar het is zeker wel de moeite als je tijd hebt.
    Ik weet het zo niet voor auto's, maar Canadezen staan niet te springen om hun campers te verhuren in de winter tenzij er heeeeel veel geld te rapen valt (zoals bij de zeer commerciele bedrijven) en daarbij zal men het niet laten om aan upselling te doen.

Ik geef je dit gewoon even mee. Je zoekt misschien wel een auto, maar je eindigt misschien ter plaatse met iets heel anders. Zo is het bij mij ook ooit verlopen in Nieuw-Zeeland met een fantastische ervaring als gevolg. Ik heb de grote merken altijd links laten liggen en terecht gekomen bij familie-bedrijven die goedkoper zijn omdat ze niet opkunnen tegen de grote merken. Service is daarbij ook stukken directer en over het algemeen beter. + Je kan onderhandelen over de afwijking van de algemene condities, wat bij de grote quasi onmogelijk is. Waar ik in NZ met Kea de camper beneden aan de berg had moeten laten staan (en ik heb ze zien staan 😃), reden wij gewoon met onze camper bij wijze van spreken tot aan de lift.

Hoe dan ook, veel plezier met je trip!
  • Pvdh
    Tourist
    Pvdh op 11 januari 2016 · 11:29
    Niet bij Thrifty gaan huren! Alleen maar gezeik gehad. Daarbij wilde ze inderdaad mij allerlei verzekeringen en premies laten betalen. Ik ben daardoor afgehaakt en heb bij Avis gehuurd waar ze zeer vriendelijk waren en ik een gloednieuwe auto meekreeg.

Ik zou gewoon op de site van de grote verhuurders kijken, die vergelijkingssites pakken immers vaak bovenop de normale prijs een beetje extra. Het is daar dus niet altijd goedkoper is mijn ervaring.

Wat betreft verzekeringen; zou ik allemaal niet doen. Kijk of vervoersmiddelen in je reisverzekering zitten en anders pech, goed administratie voeren mbt krassen en deuken vooraf.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro