Die ken ik ergens van!

• AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 13 januari 2016 · 16:08
    Deze staat ook in de safety academy!

Riding on the edge!
  • rollie
    Beginner
    rollie op 13 januari 2016 · 16:24
    donders, mooi plaatje. Ken jij m al, @evan ?
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 13 januari 2016 · 17:51
    He daar is die weer
  • evan
    Advanced
    evan op 13 januari 2016 · 19:59
    donders, mooi plaatje. Ken jij m al, @evan ? rollie op 13 jan 2016 16:24Wie kent 'm niet? Hoe vaker deze foto wordt gebruikt zonder dat er een foto opduikt van een vergelijkbare lawine, des te meer mensen gaan geloven dat dit de enige keer is dat er zo'n lawine heeft plaatsgevonden.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 14 januari 2016 · 09:31
    @evan we hebben deze winter al wel genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen volgens mij!
    Riding on the edge!
  • MDA
    Advanced
    MDA op 14 januari 2016 · 09:43
    Wie kent 'm niet? Hoe vaker deze foto wordt gebruikt zonder dat er een foto opduikt van een vergelijkbare lawine, des te meer mensen gaan geloven dat dit de enige keer is dat er zo'n lawine heeft plaatsgevonden. evan op 13 jan 2016 19:59

Zo'n dikke slab, zo dicht op de piste, met zo veel sporen er al op en dan zo clean afbreken zie je inderdaad, en gelukkig, niet vaak. Ik heb het maar 1 keer zelf gezien, in Val Thorens: Een goede 75cm dikke slab, misschien 50m breed een een paar honderd meter lang die nagenoeg parallel aan een piste naar beneden was gekomen. Toen geen foto gemaakt helaas...
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • evan
    Advanced
    evan op 14 januari 2016 · 17:03
    @evan we hebben deze winter al wel genoeg voorbeelden die het tegendeel bewijzen volgens mij! AlexanderHurk op 14 jan 2016 09:31Dat waren lawines op gesloten pistes. Dat lijkt mij een geheel andere situatie.

Ik vind het in het algemeen vrij zwak om een bepaald verschijnsel steeds met een enkel geval te illustreren. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat de kans op een lawine in (steeds opnieuw) verspoord terrein geheel verwaarloosbaar is. Wat ik wel wil zeggen is dat een boodschap aan geloofwaardigheid wint als er meer concrete voorbeelden aangehaald kunnen worden die de strekking ondersteunen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 15 januari 2016 · 13:42
    @evan, het is dat ik weinig tijd heb, maar ik vermoed als je in deze database gaat zoeken je wel wat tegenkomt: http://www.data-avalanche.org/

Mocht dat het geval zijn, deel ze dan hier. Dan hebben we nog meer 'bewijsmateriaal'.
    May the powder be with you.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 15 januari 2016 · 13:45
    http://www.wintersporters.nl/weblog/bericht/5817/wat-is-off-piste...

in dit artikel staat er ook 1tje! Niet zo overduidelijk als die hierboven maar wel gelijk geval
    Riding on the edge!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro