Rossignol S7 Barras 188 met Jester Schizo

• kaspar
    Advanced
    kaspar op 14 januari 2016 · 14:34
    Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn poederski's. de staan de laatste jaren eigenlijk ongebruikt in de hoek van de kamer vanwege slechte sneeuwcondities en planning van mijn kant uit. Met uitzondering van een lang weekend Noorwegen afgelopen december. Ook daar werd ik weer met mn neus op het feit gedrukt dat ik eigenlijk gewoon aan een toerski moet. Maar vanwege een lange reis naar de tropen zal ik daar voorlopig ook niet aan toe komen.

Ski komt uit 2010 en heb m eigenlijk alleen de eerste paar jaar vaker geskied. Er zit een jester schizo op dus past op elke boot (vanaf 265mm, staat nu op 315) en je hebt de ruimte om een beetje met het montagepunt te spelen. Ik ski zelf voornamelijk vooruit en vind hem op de nullijn (-6) dan toch het fijnst. de ski voelt nog steeds speels maar de grote pollepel neuzen lijken gewoon niet meer te kunnen duiken op dat punt. je behoorlijk met je gewicht voorin skien waardoor er niet echt een snelheidslimiet aan je lijnen lijkt te zitten. De gerockerde pintail laat je heerlijk in volle vaart door de bochten mcconkeyen en draait snel als je wilt. op +2 of +3 moet de ski veel centraler geskied worden, hij is op deze manier voor achteruit skien wat meer in balans ook maar op hoge snelheid wordt het wat meer zoeken.

op de piste skiet hij nog steeds goed, makkelijk gerutcht en carved prima als het niet te stijl is. Maargoed de ski excelleert natuurlijk zodra het zacht is, je wilt de kant ergens in drukken en er niet bovenop hoeven te staan.

Ik heb er mee gefreeride, dus stenen ketsen is dan niet te voorkomen. alles is netjes gerepareerd en de krassen die er nu in zitten zijn oppervlakkig. hij zou wel een keer een basegrind kunnen gebruiken. geen gaten tot het belag en de staalkanten zijn heel en zitten er netjes in. zie foto's

vraagprijs: €300

fabrikantplaatje, zo zien ze er dus uit

in t echt, let op, vertekend beeld, de shovel is veel groter dan de pintail

reparatie onder de binding

andere ski

rocker in de neus

rocker in de tail

de jester schizo binding
  • PieterDc
    PieterDc op 15 januari 2016 · 14:04
    Zijn ze nog steeds beschikbaar? Waar zijn ze ge bekijken?
    PieterDc
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 15 januari 2016 · 14:51
    zijn beschikbaar en te zien in amsterdam-west!
  • PieterDc
    PieterDc op 15 januari 2016 · 15:52
    Dan ga ik afhaken.. Ben van Antwerpen (BE) en dan wordt het me net iets te duur en iets te ver rijden. Succes verder met de verkoop!
    PieterDc
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 20 januari 2016 · 17:04
    nog steeds beschikbaar, precies op tijd voor het NK freeride!
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 29 januari 2016 · 00:39
    @kaspar: verkoop je de bindingen ook los? Daar heb ik wel interesse in!
  • kaspar
    Advanced
    kaspar op 7 februari 2016 · 23:56
    @RuBeL, yep! voor €300, krijg je de ski's er gratis bij
  • RuBeL
    Beginner
    RuBeL op 8 februari 2016 · 18:47
    Haha, goeie. Ben inmiddels al voorzien van setje nieuwe Jesters 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro