Ga je mee op Koninginnetrip?

Ga je mee op Koninginnetrip?

Ik vroeg onlangs aan Martijn Schell van Powderguides hoe de condities op dit moment in La Grave zijn en ze worden met de dag beter. Steeds meer routes zijn er mogelijk en het is er heerlijk rustig. De komende 4 weken gaat daar zeker nog een pak sneeuw bij vallen en dus hebben we de Koninginnetrip weer uit de kast getrokken. 11-14 februari wordt het Powderguides weekend. Uitgangspunt is La Grave, maar werkt het weer niet mee, dan maken we er een roadtrip van in de regio. De Hautes Alpes ligt om de hoek, de Piemonte is een bergpas verder en dan zijn er ook nog de secrets van de Maurienne vallei. Een serie aan skigebieden die door de grote massa vergeten worden. Net als de bij bijbehorende off-piste.

Nu de sneeuwcondities er meer dan goed zijn, is het moment daar om het ijzer te smeden. Drie dagen lang op trip met de berggidsen van Powderguides, hele kleine groepen, midden februari en vol = vol.

De koningin in natuurlijk La Meije met aan haar voeten La Grave. Dit is geen skiresort maar een freeride mekka. Eén lift naar 3200 meter, een defecte sleper op de gletsjer, 2 pistes en voor de rest ongerepte natuur. Afdalingen tot 2000 hogtemeters zijn heel normaal, de mooiste couloirs van misschien wel de gehele Alpen en dat alles in een omgeving die je doet realiseren dat je leeft.

La Grave krijgt niet voor niets de volle 5 sterren op wePowder. Het is een gebied als geen ander. Sinds een aantal jaren komt het team van wePowder er ieder jaar weer terug want er is een klik die niet meer weg gaat. Bij te hoog lawinegevaar in La Grave of een gesloten lift gaan we freeriden in Sestiëre, Montgenèvre, Val Frejus of een andere uitdaging om de hoek. We kiezen daarom voor een onderkomen dat alle gebieden goed bereikbaar maakt zodat we niet van de buitenwereld zijn afgesloten bij een gesloten bergpas.

Dus wat let je? Direct boeken kan hier (onder de noemer wePowder week 06), of bel even met Powderguides om het te regelen: +33 492 45 36 04

Vliegen op Turijn

Je kunt met de auto komen, maar je kunt ook samen met wat reisgenoten op Turijn vliegen en daar een auto huren voor een paar dagen. Dan ben je helemaal snel op je bestemming.

Periode

  • 11 februari 2016 t/m 14 februari 2016

Prijs:

  • € 590,-

Inclusief:

  • 3 dagen berggids
  • 3 dagen hotel half-pension
  • organisatiekosten

Exclusief:

  • skiliftkaartjes
  • lunch en drankjes

Groepsgrootte:

  • 5 deelnemers per gids

Meer info? Klik-klik

meteomorris

Reacties

Gevorderd
JustFrankAuteur20 januari 2016 · 22:56

zijn er al mensen die meegaan? Wellicht samen rijden of vliegen?

Life is Good! Enjoy the Ride!
Gevorderd
OsiruSAuteur21 januari 2016 · 20:01

Lijkt mij erg gaaf, maar als ik zo even die traverse zie die door de skiërs wordt gedaan, dan vraag ik mij af of ik dat als snowboarder ga redden…
Heb al wel vaker in 45+ terrein gestaan, dus dat zou moeten lukken.

Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!