Rossignol s7 met Eristoff livery

• PieterDc
    PieterDc op 17 januari 2016 · 11:55
    Ik kocht enkele weken geleden een set Rossignol s7 met Eristoff livery en losse axium 110 bindingen. De ski's stonden te koop voor een prijs waarvoor ik ze echt niet kon laten staan. Ze zijn 1.80m lang. Ik ben zelf echter 1.99m en weeg 90kg. Ik ben er me van bewust dat ik waarschijnlijk te groot/zwaar ben om deze set optimaal te skiën. Ik zou het in februari toch graag proberen!

Wat denken jullie hierover?

Alvast bedankt,
    Pieter
    PieterDc
  • seppe
    Advanced
    seppe op 17 januari 2016 · 12:17
    Hangt af van je skistijl. Een ervaren en krachtige skier met het zelfde gewicht en lengte als jij trapt daar zo doorheen. De s7 is sowieso al geen extreem stijve lat. Evengoed kan het zijn dat je het aangenaam vindt om zo kort te skien. Gewoon testen!
  • PieterDc
    PieterDc op 17 januari 2016 · 13:20
    Heb een behoorlijk niveau, zowel op als off piste. Ik ga 5 dagen naar winterberg en zal me voornamelijk bezig houden met iemand te leren skiën. De latten tot het uiterste drijven zal er dus niet echt inzitten. Ik houd het dan ook op een test op de piste. Ik zal er in de toekomst dan ook zeker rekening mee houden dat ik deze ski ni tot het uiterste mag drijven!
    PieterDc
  • seppe
    Advanced
    seppe op 17 januari 2016 · 13:46
    Heb een behoorlijk niveau, zowel op als off piste. Ik ga 5 dagen naar winterberg en zal me voornamelijk bezig houden met iemand te leren skiën. De latten tot het uiterste drijven zal er dus niet echt inzitten. Ik houd het dan ook op een test op de piste. Ik zal er in de toekomst dan ook zeker rekening mee houden dat ik deze ski ni tot het uiterste mag drijven! PieterDc op 17 jan 2016 13:20
    Ja die gaan vree speels aanvoelen. Om op les te geven zal het goed te doen zijn. Hangt ook allemaal af van de condities en uw smaak. Ik ski even graag op de Black crows Sevun van 191cm zonder rocker als op de K2 Pettitor van 179cm met gigantische tip and tail rocker...
  • KrisP
    Tourist
    KrisP op 17 januari 2016 · 14:42
    Weet je zeker dat het de S7 is die je hebt?
    Ik dacht namelijk dat het een Sin 7 was, Google eens, best een andere ski.
  • PieterDc
    PieterDc op 17 januari 2016 · 14:47
    Bedankt Kris! Het gaat inderdaad om een Sin 7! Heb beiden echter door elkaar gehaald en de verkeerde hier gepost!

Graag jullie mening over deze ski?
    PieterDc
  • svenk
    Advanced
    svenk op 17 januari 2016 · 15:30
    Ze zijn 1.80m lang. Ik ben zelf echter 1.99m en weeg 90kg. PieterDc op 17 jan 2016 11:55

Tja, ik ski zelf de 180 en ben zelf 1,82 met 68 kg. Voor mij is de Sin7 (mits de versie vanaf 2015 met nieuwe tip) ok. Geeft veel speelsheid en voldoende stabiliteit op snelheid. Maar het zijn op z'n zachts gezegd geen tanks... 😉 Met een hoger gewicht en meer lengte denk ik dat je er doorheen trapt en er weinig meer uit terug krijgt.

Zoek eens op ervaringen hier naar de Sin7. Is veel over te vinden.

En wat is "Eristoff livery"??
    If in doubt, don't go out!
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 17 januari 2016 · 15:33
    Lijkt mij een miss-match. Ik ski zelf al jaren met de S7 als meer polyvalent paar en test tevens steeds de nieuwe versie wanneer deze op de markt komt. Ik heb de S7 van een paar seizoenen geleden toen de ski door Rossignol zodanig technisch gefinetuned werd dat de opvolgers ervan er technisch gezien nog moeilijk over kunnen gaan.
    Ik heb de laatste S7 (met onnodige Honeycomb-tip) ook getest en deze viel zwaar tegen; veel té licht, veel te speels, verlies aan stijfheid en aan draagvermogen. Ik heb het geluk gehad dat ik die laaste S7 dan ook in fantastisch poedercondities heb kunnen testen, maar ik ken echt beter skis.

Wat de Sin betreft zit die een categorie lager dan de S7 als ik mij hierin niet vergis. Bij deze ski ga je nog minder 'portance' hebben en zeker met je lichaamseigenschappen reduceer je de ski naar mijn bescheiden mening meer tot piste-ski, hoogstens 'trafolée'-ski.

Het maximale er uit halen m.a.w. de ski gebruiken volgens het programma dat de ski heeft meegekregen van de fabrikant, gaat hier initieel al niet meer lukken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en dat je toch geniet van je aankoop.

Grüezi
    Kuro
  • KrisP
    Tourist
    KrisP op 17 januari 2016 · 16:28
    Volgens mij is de Sin 7 met Eristoff livery gebaseerd op het model voor 2015.
    Hier een link naar zo'n set: http://link.marktplaats.nl/m1009016039

En de Sin 7 is toch de opvolger van de S3 als ik het goed heb?

Ik denk helaas ook dat het een mismatch is. Het type ski en ook de lengte is niet wat je zoekt denk ik.
    Het is namelijk een ski waarvan gezegd wordt dat ze veel korter skiën dan dat ze zijn.
    Ik heb toevallig recent een set S3 van de laatste generatie gekocht voor weinig (zeeuw + student, dus echt weinig 😉 ). Maar wel in 186cm lengte terwijl ik 180cm ben.
  • PieterDc
    PieterDc op 17 januari 2016 · 16:35
    Na het lezen van deze reacties neem ik de verkoop van de set toch in overweging en zoek ik misschien toch beter naar iets anders! Bedankt voor jullie reacties!
    PieterDc
  • Niels23
    Niels23 op 4 februari 2016 · 20:33
    Heeft iemand nog Twin tips te koop liefst K2
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 4 februari 2016 · 20:50
    Ik vermoed dat de 188 beter bij je past maar laat je niet helemaal uit het veld slaan. De Sin is een wat serieuzere ski qua speelsheid en flex dan de Soul. Die is vrij soepel en bij iets meer gewicht al snel slappe hap. De Sin is wel wat stijver. Tis wat dat betreft een fijne all-mountain. Alleen die lengte.

De 188 is voor niet zo veel geld te krijgen maar als je wat serieuzer zoekt zou ik kijken naar de K2 Annex 98 in 191. Zelfde breedte maar met normale tail dus meer effctieve kantenlengte en weer wat stijver. Ik heb hem zelf recent gekocht voor 389 met Salmon STH2 DIN 16. Wil je de DIN 13 dan kan het nog goedkoper.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 4 februari 2016 · 20:51
    Ik heb ook nog een oude Seth van K2 staan in 189. Goed gebruikt maar nog niet af.
    Twintip, camber zonder rocker is van 2008 mag weg voor 50 euro. DIN 14 Marker bindingen.
  • Niels23
    Niels23 op 4 februari 2016 · 21:29
    Zijn de bindingen voor telemark ski's ?
    Ik heb wel interesse
  • Niels23
    Niels23 op 5 februari 2016 · 01:08
    Ik ben rond 1.80 en heb twin tip ski's van rond 195 gekocht. Ik ben bang dat ze te lang zijn wat denken jullie
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 februari 2016 · 10:43
    Ik ben rond 1.80 en heb twin tip ski's van rond 195 gekocht. Ik ben bang dat ze te lang zijn wat denken jullie Niels23 op 5 feb 2016 01:08Hangt van de ski af. Welke is het?
    Een Armada AK JJ van 1.95m skiet echt een stukje anders dan een Black Diamond Zealot
  • Niels23
    Niels23 op 5 februari 2016 · 14:09
    Het zijn k2 seth
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 5 februari 2016 · 14:48
    Het zijn k2 seth Niels23 op 5 feb 2016 14:09

max lengte van de Seth was 189 al moet ik eerlijk bekennen dat ze in die tijd vaak iets langer waren dan opgegeven. Maar als ik mijn Seth's van 189 naast mijn K2 Annex zet van 191 dan scheelt het niks.

Als je dan ook nog de twintips meerekent dan valt het wel mee.
  • Niels23
    Niels23 op 5 februari 2016 · 14:53
    Ik denk dat ik ze te koop weer zet en iets korte koop heeft iemand nog twintips all-mountain liefs
    Iemand interesse in k2 Seth ze zijn ongeveer 190 lang en net gewaxt
  • PieterDc
    PieterDc op 10 februari 2016 · 10:31
    Hoeveel had je graag gehad voor de k2 seth? Welke binding is gemonteerd?
    PieterDc
  • Azeevaart
    Azeevaart op 29 december 2016 · 16:41
    Mocht er nog iemand interesse hebben in een gloednieuwe set Rossignol sin 7 180 cm met Eristoff bestickering inclusief bindingen, check dan mijn advertentie http://www.marktplaats.nl/wijzigAdvertentie/m1121326885.html?c=d721e81...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro