Topografische kaarten Montafon

• vasco
    Advanced
    vasco op 17 januari 2016 · 17:02
    Ik ga binnenkort naar Montafon, en ben nog op zoek naar topografische kaarten. De enige kaarten die ik kan vinden zijn:
    * 26 Silvrettagruppe https://www.dav-shop.de/productdetails.aspx?id=57&itemno=100025...
    * 28 Verwallgruppe 1:50.000 https://www.dav-shop.de/productdetails.aspx?id=57&itemno=100074...

Zijn er ergens kaarten beschikbaar van Montafon 1:25000 die de moeite waard zijn?
  • GBSS
    Advanced
    GBSS op 17 januari 2016 · 17:21
    ik gebruik ook de Free Ride Map van Montafon. Die is 1:25000
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 17 januari 2016 · 17:56

Lokaal in de supermarkt gekocht voor 8 euro, meende dat het Gaschurn was.....
    xs2arjan
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 januari 2016 · 19:19
    Heel Montafon wordt gedekt door de 1 : 25.000 Swisstopo kaarten, volgens mij. Betere kun je niet krijgen. Kompass kaarten en Freeride maps voor buiten Zwitserland zijn het papier of plastic niet waard waar ze op gedrukt zijn, maar dat is puur persoonlijk 😃
    Hoewel, dat papier van die Kompass kaarten is best wel slecht. 😀
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 17 januari 2016 · 19:31
    @Vasco Wat heb je nodig?
    De Swisstopo kaarten 1 : 25.000 beslaan niet heel Montafon, bij nader inzien. ( de 1 : 50.000 skitouren kaarten wel)
    Blad 1157 Sulzfluh dekt Tschagguns tot en met St. Gallenkirch met heel Golm en het grootste deel van Hochjoch.
    Blad 1177 Serneus dekt Gargellen en de Madrisa.
    De Silvretta wordt ook gedekt door twee bladen van Swisstopo (1178 en 1198), maar de bovengenoemde oeav kaart is ook van goede kwaliteit.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 17 januari 2016 · 22:27
    Dank voor de tip van Swisstopo. Ik heb meteen een tijdje zitten kijken voor leuke tochtjes. We willen de tweede week van februari gaan toerskieen. Met het huidige lawinegevaar zijn daar tochtjes vinden erg lastig. Er zijn best veel dalen met stijle wanden.

Bij de Bielerhoehe zijn wel redelijk wat tochtjes te maken. Maar dat is enkel te bereiken met een liftje en een bus door te tunnel (30 euro!). Misschien is daar boven in een hut gaan zitten nog het beste alternatief.

Verder lijken er ook nog twee leuke rondjes te zijn bij de Vanzifernzer turm en de Oefapass. Heeft er nog iemand andere tips?

Waarschijnlijk wordt het 1157,1177 en 26 Silvrettagruppe.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro