Leraar/gids/school GROEPSLESSEN freeride Sankt Anton

• JeroenFrissen
    Beginner
    JeroenFrissen op 18 januari 2016 · 11:24
    Iemand een tip voor een gids/leraar/school die GROEPSLESSEN off-piste/freeride in het aanbod heeft in Sankt Anton? Ik zit daar volgende week en wil graag off piste les (met name aandacht voor techniek)... 2 of 3 dagen, afhankelijk van prijs... prive-gids huren is voor mij gewoon te duur. Dankjewel alvast voor de gouden tip !
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 18 januari 2016 · 11:28
    Volgens mij biedt de skischool in Stuben groepslessen off-piste aan.
    Moet je even googlen.
    Maar volgens mij ook de andere skischolen wel.
    powpowwowjippiajippieee
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 januari 2016 · 11:41
    Misschien kan je wel aanhaken bij een bestaande groep met Bas, Irian of Chris, even bellen is dan het handigst denk ik.

http://www.intothewhite.at/
    splitfest.nl
  • Leroy91
    Advanced
    Leroy91 op 18 januari 2016 · 14:46
    FlipSide organiseerd ook zulke (maat)reizen en zij zijn momenteel in Arlberg.

Zitten ook altijd goed qua prijs

http://www.go-flipside.com/
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 18 januari 2016 · 14:56
    pistetopowder.com en de skischool zelf verzorgen dit. Beide prima ervaringen mee, lichte voorkeur voor de 1e.

Kost ongeveer 100pppd.
  • JeroenFrissen
    Beginner
    JeroenFrissen op 18 januari 2016 · 17:46
    Guys, super bedankt voor de tips ! Ik heb er een paar mailtjes aan geweid en ga de links eens verder bekijken. Zitten er een paar tussen die er goed uit zien ! Thanks !
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 18 januari 2016 · 18:47
    piste to powder heeft open groepen met ook verschillende instap niveaus.

http://pistetopowder.com/ski-guiding-stanton/#open-groups...
    FUCK YEAH I AM FREE
  • kanski
    Elite
    kanski op 18 januari 2016 · 19:53
    Chris Zangerl
    Haus freestyle Petnau
    Volgens mij ook te vinden bij de gidsen op WePowder
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • JeroenFrissen
    Beginner
    JeroenFrissen op 19 januari 2016 · 09:02
    Thanks again.... het wordt waarschijnlijk Piste to Powder. Ze zijn iets duurder dan gehoopt, maar het lijkt helemaal perfect te passen. Chris Zangerl zojuist ook nog even gemaild... effe afwachten, maar lijkt helemaal goed te komen, thanks guys !
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 19 januari 2016 · 17:16
    Hey, ik was vandaag met pistetopowder mee maar ik was zeker niet onder de indruk en achteraf ook niet 125 euro waard. Ze hebben 3 verschillende nivo's en voor level 3 zou je dan best redelijk moeten kunnen skiën.
    In mijn groep zaten helaas een paar die zeker geen level 3 skiërs waren. Vandaag dus helaas weinig echt leuk terrein geskied en ook elke 5 bochten weer moeten wachten... Vanuit mijn ervaring kan ik dit dus zeker niet aanraden!
    Waarschijnlijk heb ik gewoon pech gehad en als de groep goed is dan zou het ook leuk kunnen zijn...
  • JeroenFrissen
    Beginner
    JeroenFrissen op 19 januari 2016 · 18:33
    Hi Lennart,

Thanks voor de share, voor mij zou het dan wss om Level 1 gaan...
    Skischool Arlberg biedt iets vergelijkbaars aan...
    Als je met een groep op pad gaat, blijft de kans groot dat je je aan moet passen natuurlijk... de kosten tov prive gids zouden dat dan wel moeten rechtvaardigen 😃...

Will let you guys know!
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 19 januari 2016 · 18:38
    Zoals bekend: je groep is net zo goed als de zwakste schakel..
    Life is short, ride a board!
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 19 januari 2016 · 19:00
    Ik snap het helemaal dat de groep zo sterk is als de zwakste...
    Maar als je 3 levels aanbiedt, en ik neem aan dat feedback van de guide gegeven wordt van de vorige dag (die zwakke skiërs hadden meerdere dagen geboekt) dan verbaast het mij enorm dat zij nog steeds in level 3 ingedeeld worden. Zet ze dan terug naar level 2 want dan kunnen de 'echte' level 3 skiërs wel een leuke dag hebben. En zij zelf ook want ze kregen zeker het gevoel dat ze de groep aan het ophouden waren.
  • Leon
    Beginner
    Leon op 19 januari 2016 · 19:29
    Wij waren vandaag ook op pad met pistetopowder (level 2). Super dag gehad! De man die ons een beetje ophield haakte na 1 afdaling af. Toen waren we met 2 man over en de gids heeft flink gas gegeven. We kwamen rond 15:30 nog een grotere pistetopowder groep tegen bij wat lawinhekken bij rendl. Was dat jouw groep Lennart? Ik denk dat je gewoon pech hebt gehad met je groep maar de criteria voor level 3 waren volgens hun website best pittig, dus wel slechte zaak dat ze daar niet wat strenger in zijn.
  • Leon
    Beginner
    Leon op 19 januari 2016 · 19:31
    Btw, een aantal mensen uit level 2 waren er vandaag niet meer bij. Misschien wilden zij juist naar level 3 omdat zij level 2 te sloom vonden..?
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 19 januari 2016 · 20:30
    Hey Leon, nee wij hebben niet tegen lawinehekken gestaan.
    Na pistetopowder feedback gegeven te hebben, hebben ze me een voucher voor een gratis dag gegeven. Ga ik binnenkort gebruik van maken en hoop dat het dan wel een gave dag gaat worden! Wel mooi dat ze het zo oplossen trouwens.
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 21 januari 2016 · 18:34
    Nog even terugkomend op pistetopowder. Vandaag heb ik de 'gratis dag' gedaan en dat was zeker een stuk beter. De slechte hebben ze in een andere groep gezet en ik was met nog 2 anderen en de gids.
    Nog steeds was het zeker geen 'level 3' dag maar ik heb wel lekker in de in poeder kunnen spelen en leuke lijnen gereden. De sneeuw was goed, mooi laagje verse sneeuw, en het weer was fantastisch 😃
    Dus ja, als je geluk hebt en de groep is goed genoeg, kan je leuk offpiste skiën.
  • Leon
    Beginner
    Leon op 21 januari 2016 · 18:49
    Morgen ga ik weer op pad met een level 2 groep dus misschien kom ik de prutsers wel tegen die niet mee konden komen met jouw groep Lennart 😉 super weertje inderdaad vandaag in st. Anton.
  • JeroenFrissen
    Beginner
    JeroenFrissen op 26 januari 2016 · 18:23
    Het is uiteindelijk P2P geworden en ik heb geluk gehad: toffe (kleine) groep met 3 anderen die op vergelijkbaar niveau zaten. Op pad met berggids Stefan en hij heeft er een 'level 1,5' van gemaakt vertelde hij aan het einde. Het warme weer maakt ook hier de sneeuw die uitziet ls poeder nogal nat en plakkerig... lekker oefenen zullen we maar zeggen 😃... WAs een mooie dag met 's ochtends zuidhellingen en 's middags noordhellingen. We hebben contact gegevens uitgewisseld en gaan donderdag nog een dagje doen... vooruitzichten zijn niet super, maar goed genoeg om weer wat bij te leren denk ik.

Thanks voor deze tip !

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro