Opzoek naar DE twintip

• Twintoppertje
    Twintoppertje op 20 januari 2016 · 16:28
    Hallo Forumleden,

ik heb een specifieke vraag. Ik ben opzoek naar een geschikte twintip nieuw of tweedehands voor onder de 300 euro inclusief bindingen.

Ik ben een redelijk ervaren skiër en snowboarder. Alleen ben ik opzoek naar een twintip om zoals op mijn snowboard all mountain te kunnen skiën. ongeveer 20% park, 50% piste, 30% offpiste. Waarbij park het minst belangrijk is van de drie omdat ik daar nog genoeg te leren heb. Het liefst het meest offpiste maar vanwege de wisselende sneeuwcondities heb ik een twintip nodig die ook op de piste goed skiet. (dus niet een niet te brede ski denk ik...)

Vanwege mijn beperkte kennis over de benodigde specificaties van twintips vraag ik jullie om hulp!

Bedankt alvast!

Groet
  • seppe
    Advanced
    seppe op 20 januari 2016 · 16:31
    Een twintip is ontwikkeld voor in het park. Dus als je maar 20 procent van je tijd in het park zit, waarom dan een twintip kopen?
  • PaulJ
    Advanced
    PaulJ op 20 januari 2016 · 16:49
    Heb nog een hele leuke Salomon Suspect uit 2010 in de aanbieding voor je incl. bindingen, 150 euro
    Discover the unknown
  • Twintoppertje
    Twintoppertje op 20 januari 2016 · 18:18
    Een twintip is ontwikkeld voor in het park. Dus als je maar 20 procent van je tijd in het park zit, waarom dan een twintip kopen? seppe op 20 jan 2016 16:31 @Seppe. Goed Punt, Ik haal vooral veel plezier uit de mogelijkheid om switch te skiën en een aantal flat tricks. mijn gebruik is nu 20% park, mijn bedoeling is ook om daar meer van met maken. Al met al is het switch skiën het grootste ding.

@PaulJ, Ik houd het in gedachte thanks!
  • Twintoppertje
    Twintoppertje op 20 januari 2016 · 18:41
    Ik heb trouwens in een winkel in de buurt Rossignol Blasts (tweedehands uit 2008) gevonden. Deze kan ik voor 110 aanschaffen en voor 50 euro een winterseizoen proberen. Ik weet dus niet wat voor ski dit is maar voor zo'n prijs lijkt het me wel het proberen waard voor komende wintersport? Wat zijn jullie gedachtes daar over?

http://www.evo.com/outlet/skis/rossignol-scratch-blast.aspx... <

Groet
  • Twintoppertje
    Twintoppertje op 20 januari 2016 · 18:42
    //
  • Twintoppertje
    Twintoppertje op 20 januari 2016 · 18:42
    Excuus ik heb het bericht per ongeluk 3 keer gepost door een error op de site waardoor ik dacht dat hij niet doorgekomen was!
  • Muaythaiwey
    Tourist
    Muaythaiwey op 23 januari 2016 · 08:56
    Ik heb sinds vorig jaar de K2 Shreditor 102 waar ik zeer tevreden over ben! Is zeer playfull en doet het op het funpark ook nog behoorlijk goed. Is uiteraard niet zo licht als een freestyle ski maar is nog behoorlijk wendbaar. Ook offpiste was ik verbaasd van het drijfvermogen van (maar) 102mm onder de voet. Voor mij is dit dus de perfect allmountain ski waarmee je in elk soort sneeuw wel plezier kan beleven.
  • Seba
    Tourist
    Seba op 23 januari 2016 · 09:47
    Ikzelf heb de Line Blend (100 cm). Heb deze onlangs hier kunnen kopen op het forum. Doet perfect wat jij verwacht!
  • Martijnvs
    Martijnvs op 10 februari 2016 · 10:36
    Ik zelf zat even geleden met hetzelfde probleem, maar ik ga zelf voor de Salomon NFX 15/16. Die is perfect voor je wensen en is nu in de aanbieding! Helaas zit hier nog geen binding bij maar je kan wel rond de 300 euro komen.
  • Rutger
    Advanced
    Rutger op 10 februari 2016 · 11:17
    285 eurotjes nieuw
    http://www.baumsport.nl/rossignol-s3-axium-110-binding...

ik heb zelf een oudere versie en ski er altijd op, alleen bij kneiterharde kunstsneeuw pistes, ontbreekt er wel wat torsie stijfheid,

deze ski is niet voor zwaargewichten. heel makkelijk te skien en voor en achter gerockerd, lekker licht, ideaal voor slush en bumpie pistes. flexed lekker in de poeder.

ben je niet zwaar en een enorme power (kracht skier) die met 120 km/h naar beneden wilt. Is dit beste wat je kan krijgen voor deze prijs.
    The object in life is not to be on the side of the majority,
  • LaurensHerm
    Advanced
    LaurensHerm op 10 februari 2016 · 11:58
    Hoi,

ik heb nog een paar 'Atomic Access' staan met een lengte van 182 cm en 98 cm onder de voet. Deze zijn 'twintip', goed voor off-piste, verrassend goed op de piste en vermoedelijk nog redelijk in het funpark ( al heb ik daar niet zoveel ervaring ) mee. Ski is meermaals gebruikt met nog goede onderkant maar meerdere krassen aan de bovenkant. Binding is Marker Griffon. Prijs is bespreekbaar.

• LaurensHerm
    Advanced
    LaurensHerm op 10 februari 2016 · 12:04
    Het is natuurlijk 98 mm onder de voet 😃

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro