Bindingen afschroeven?

• LeBandit
    Advanced
    LeBandit op 21 januari 2016 · 15:39
    Op risico van het stellen van een domme vraag: moet ik nog ergens om denken bij het demonteren van bindingen (Rossi FKS) op een ski behalve voorkomen dat ik de aandrijving beschadig en de schroef er niet meer uit krijg? Zo niet, gewoon kwestie van schroeven?
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 21 januari 2016 · 15:46
    Juiste kruiskop gebruiken ..... indien ze te vast zitten een slagschroef(machine) gebruiken.
    Tukker(ik)
  • evan
    Advanced
    evan op 21 januari 2016 · 15:57
    De schroeven even voorverwarmen met een soldeerbout maakt het uitschroeven gemakkelijker. Zelfs met een laag toerental moet het dan lukken.
    Het voordeel van de FKS is dat de schroeven in metalen plaatje en niet in plastic geschroefd zijn. Je hoeft dus bij het verwarmen niet bang te zijn dat de binding smelt.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 21 januari 2016 · 16:50
    Voor veel mensen is een kruiskop een kruiskop. Er is echter een groot verschil tussen de belangrijkste twee! Gebruik je de verkeerde dan beschadig je de kop van de schroef of de bit.

Gebruik een Phillips schroevendraaier afgekort P, en dan een nummer bijvoorbeeld P2, indien de kop van de schroef geen kruismarkering bevat. (zie linker plaatje)

Gebruik een Pizodriv bit afgekort als PZ, en dan een nummer bijvoorbeeld PZ3, indien de kop van de schroef een kruis markering heeft (rechter plaatje).

Zorg ook dat je niet een te kleine bit gebruikt. Indien er een "soort blauwe of groene verf" ofwel loctite aanzit, dan wil je die misschien opnieuw aanbrengen om spontaan losdraaien te voorkomen. Vraag een vakhandel voor advies. zie ook

https://nl.wikipedia.org/wiki/Loctite

Let op dat je geen rode loctite gebruikt!

Succes!
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 21 januari 2016 · 17:07
    nagellak werkt ook goed, idd geen rode loctite!
    Tukker(ik)
  • LeBandit
    Advanced
    LeBandit op 21 januari 2016 · 17:17
    Dank, duidelijk! @waingro , dat verklaart een recent incident..

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro