K2 pon2oon 2013

• PieterDc
    PieterDc op 22 januari 2016 · 12:31
    Zijn er mensen die ervaring hebben met een K2 pon2oon uit 2013? Uitgerust met marker griffon binding!
    PieterDc
  • seppe
    Advanced
    seppe op 22 januari 2016 · 12:41
    Die zijn echt huge! Echt voor de dikke lijnen in japan of canada ofz. Ik zou iets meer "algemeen bruikbaar" nemen zoals de pettitor, powabunga of hellbent. Alle 3 vree dikke bakken maar wel nog steeds skibaar op ijzige en harde stukken
  • PieterDc
    PieterDc op 22 januari 2016 · 12:54
    Voor zover ik mee ben is enkel de Pettitor met 120 onder de voet smaller, powabunga en hellbent zijn nog breder als de pon2oon. Om 1 of andere reden spreekt de pon2oon me echt aan
    PieterDc
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 22 januari 2016 · 13:28
    Altijd luisteren als de ski's spreken. 😀

Je moet wel echt eigenwijs zijn om dan je oren dicht te houden en naar bijvoorbeeld taillering en soort camber te kijken zoals @seppe waarschijnlijk doet, als je een breder inzetbare ski zou willen. 😉
  • PieterDc
    PieterDc op 22 januari 2016 · 14:00
    @Aryen, in jouw uitleg kan ik me wel vinden!
    PieterDc
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 22 januari 2016 · 20:51
    @PieterDC: Verklaar je nader:"Om 1 of andere reden spreekt de pon2oon me echt aan"

Waarvoor wil je ze gebruiken?

Ik heb soortgelijke ski, nl. de Kuro van Völkl. Ski is zoals Seppe aanhaalt eerder beperkt in gebruik. Enkel aan te raden op open façades en bij uitzonderlijke condities. 132 onder de voet is niet niks + een radius van 30. Tussen de bomen kan je het wel schudden met dergelijke ski's.

Zowiezo val je met dergelijke ski's serieus uit de toon in een commercieel skigebied, tenzij het een onvervalste pow-day is.
  • PieterDc
    PieterDc op 23 januari 2016 · 08:52
    @kuro, ik ski een Scott punisher als all mountain ski momenteel en had naast deze graag nog een 2e set gehad om de poeder in te duiken. Deze dient bruikbaar te zijn om het stuk piste van de poeder tot aan de lift te doen en verder enkel poeder. Dit is ook de reden dat ik wel interesse heb in deze ski. Naast dit kan ik ze ook relatief goedkoop aankopen
    PieterDc
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 23 januari 2016 · 11:06
    @PieterDC Als je de Punisher hebt met 110 onder de voet heb je eigenlijk al de ideale 1 quiver. Ik ga ervan uit dat je voor aankoop eerst heel bewust test, en dat op basis van deze bevinding je uiteindelijk bij Scott bent terecht gekomen.

Ik vind het ietswat raar om dan in het wilde weg zowiezo al over te schakelen naar een extremere ski en dan ook nog van een ander merk. Hoe voordelig de prijs dan ook is, als het uiteindelijke gevoel met de ski niet optimaal is, maak je ook verlies. Ik herinner me het niet zo goed maar was jij dat niet die ook een tijdje geleden hier een boodschap plaatste rond de 'foute' aankoop van de Sin van Rossignol die verre van optimaal was ifv je lichaamsbouw?

Ski's moet je testen en dan best ook nog in de condities die matchen met het programma van de ski die het heeft meegekregen van de fabrikant.

Ik moet zelf ook eerlijk zijn; mijn Kuro's waren meermaals overkill, enkel in Canada, Patagonië en 2 jaar geleden 2 dagen in Arlberg kwamen deze 100% tot hun recht. Als je kijkt naar het overall rendement van de ski scoort ze eigenlijk niet bijster goed.
    Mijn vrouw was zo enkele jaren geleden gefocust op de aankoop van de Yvette van DPS, zeg maar het Big Mountain merk in de industrie. Ze wou ze via internet aanschaffen tot ze uiteindelijk de kans kreeg om ze eerst hier in Zwitserland te testen; de ski kreeg zeer snel een onvoldoende; veel te dunne ski's die onvoldoende stijf zijn en die in best wel gunstige condities zo onstabiel bleken te zijn dat ze de dag zelf nog is gaan omruilen voor een andere ski.

Testen, testen, testen is mijn boodschap ondanks de prijs want het is eigenlijk de synergie tussen ski en skier die primeert.

Vrijblijvend uiteraard maar handig kan zijn om je 'Freeride paspoort' hier online te vervolledigen zodat Forum-gangers je beter kunnen adviseren met hun opgedane ervaringen.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Grüezi
    Kuro
  • PieterDc
    PieterDc op 23 januari 2016 · 11:17
    @ Kuro: Dat klopt! De Rossignol is ondertussen doorgegeven aan mijn kleineren en ook een stuk lichtere broer die er ongetwijfeld meer plezier van zal hebben!

Mijn Scott punisher is van 2009 en ondertussen dus ook al wat ouder. Deze is 89 onder de voet en dus toch een stuk te smal om uit te blinken in de poeder. Naast dit ben ik nog steeds enorm tevreden van deze ski en doet ze zowel op de piste als er naast wat ik van haar verlang.

Wanneer ik echt voor een ganse dag de poeder in duik zou ik in de toekomst toch graag een echte poederski hebben en dit is dan ook de reden dat de Pon2oon me in het oog was gesprongen.

Alvast bedankt,
    Pieter
    PieterDc
  • Metz
    Tourist
    Metz op 23 januari 2016 · 12:00
    Kijk eens hiernaar Pieter.. Dit lijkt op wat je zoekt: Praxis Protest. (Misschien niet de mooiste ski al is dat smaak afhankelijk) maar deze gaan echt als een banaan in 10cm tot bodemloos en brengen je goed terug bij de lift.. Ik heb zelf ook de pon2oon geskied in Canada en vond de Protest (alleen in japan en quatre vallees geskied) in alles vele malen beter, draaien moeiteloos om hun eigen as in nauwe stukken met veel sneeuw, stabiel in verspoorde sneeuw, drijfvermogen met 128 onder voet ook geen probleem. en ik bied ze te koop aan😃 zie hier:http://wepowder.nl/forum/topic/211493

Gr Jan Willem
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 23 januari 2016 · 12:20
    @Pieter het is dat wat ik oa bedoel: je gaat meteen van 89 naar 132! Het wordt moeilijk om correcte info te geven als blijkt dat je enkele stappen wenst over te slaan.

Heb je überhaupt al enige degelijke off-piste ervaring?

Grüezi
    Kuro
  • PieterDc
    PieterDc op 23 januari 2016 · 13:05
    @Kuro: Je hebt een punt! Ik heb echter niet echt zin en het geld om alle tussen liggende ski's (90-130) uit te testen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze ski het freeriden een stuk makkelijker maakt en daarnaast ook bij mijn postuur past.

Ik sta echter wel open voor andere voorstellen? De ski die Jan-Willem mij aanbied kan een heel stuk beter zijn dan de pon2oon maar is omwille van de opmerkingen die Kuro maakt dan weer niet echt wat ik misschien juist zoek..

Alvast bedankt,
    Pieter
    PieterDc
  • PieterDc
    PieterDc op 23 januari 2016 · 13:17
    @Kuro: Je hebt een punt! Ik heb echter niet echt zin en het geld om alle tussen liggende ski's (90-130) uit te testen. Ik heb van verschillende mensen gehoord dat deze ski het freeriden een stuk makkelijker maakt en daarnaast ook bij mijn postuur past.

Ik sta echter wel open voor andere voorstellen? De ski die Jan-Willem mij aanbied kan een heel stuk beter zijn dan de pon2oon maar is omwille van de opmerkingen die Kuro maakt dan weer niet echt wat ik misschien juist zoek..

Alvast bedankt,
    Pieter
    PieterDc
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 23 januari 2016 · 13:32
    @ Pieter ik raad je aan om richting een echte 1-quiver te gaan (initieel dacht ik dat je Punisher er al 1 was). Je hoeft daarom niet alle ski's in een bepaald segment te testen. Zowiezo moet je doorselecteren tot een top 3. Als ik jou was zou ik mij focusen op hielbreedte tussen 108-122, met zwaartepunt rond 115. Ondanks het feit dat ik mij liever discreet opstel, is er 1 ding dat ik zeker wel heb en dat is test-ervaring, al dan niet betalend. Ik ken de inhouse ski-cultuur van heel wat merken en het effectieve gedrag van ski's. Blizzard is voor de conservatieve die-hards, Black Diamond is zeer toegankelijk (buiten de zealot, een top ski), om je maar enkele voorbeelden te geven. Er zijn ook merken waar ik totaal geen ervaring mee heb zoals Black Crows.

Het is mijn bedoeling om hier correct advies te geven op basis van juiste input. De ski van Jan-Willem ken ik niet specifiek, ik ga me dan ook niet verder hierover uitlaten als er commerciële belangen in het spel zijn.

Grüezi
    Kuro
  • PieterDc
    PieterDc op 23 januari 2016 · 16:35
    @ Kuro; Ik ga het aanbod van deze ski's toch eens nader bekijken dan. Een black crows zal waarschijnlijk toch ook wel tussen de top 3 zitten! Als ik een top 3 heb die ik nadien ook ga testen zal ik ze hier zeker en vast posten!

Alvast bedankt,
    Pieter
    PieterDc
  • LeBandit
    Advanced
    LeBandit op 25 januari 2016 · 15:05
    @PieterDc PM verstuurd mbt Black Crows
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 25 januari 2016 · 19:07
    @LeBandit : heb jij nog iets liggen van Black Crows?
  • Metz
    Tourist
    Metz op 25 januari 2016 · 20:46
    @Pieter,

Ik had niet gezien dat het om een 1 ski quiver gaat, zag alleen een kop met pon2oon en dacht dat is markt voor mijn praxis protests. Maar zeker niet als 1 ski quiver.. veel te breed. Ultieme ski voor een goede dump tot bodemloos. Als je lichtvoetig op je ski's staat en enigszins centered vind ik een hele goede ski de line opus 185. als je wat langer, zwaarder bent of agressiever weer niet want is wel een flexibele lat (te flexibel voor mij.. 1.83m, 85kg en sportieve skier). Maar een hele goede allrounder.

Ik heb op zolder een set liggen waar 1 week op geskied is (eigenlijk nieuw) met marker barons of dukes erop die denk ik voor een goede prijs weg kunnen (zijn van een vriend). Ze zijn de eerste generatie (wit) maar technisch zijn ze onveranderd in de jaren erna behalve de print. ze liggen al een paar jaar stof te verzamelen. Als je geïnteresseerd bent stuur een bericht.
  • PieterDc
    PieterDc op 26 januari 2016 · 09:35
    @Janwillemmetz: De line opus gaat ook voor mij te licht zijn daar ik 1.99 meet en 90kg weeg.. Toch bedankt voor het aanbod!
    PieterDc

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro