Movement Respons X-series vervangen door Response of Shift?

• Arns
    Beginner
    Arns op 22 januari 2016 · 17:54
    Om een lang verhaal kort te maken; In 2014 heb ik een setje movement X-series gekocht, werkelijk een fantastische ski. Helaas niet veel plezier van gehad, vorig seizoen in Februari begon het carbon los te laten van de core.
    Geen probleem de importeur beloofde nieuwe ski's, na enkele weken bleek dat deze ski niet meer geleverd kon worden, de hele stock was er al door (begrijpelijk).
    Ik had het geluk dat ik de ski's bij een winkel niet ver uit de buurt had gekocht en ik wanneer ik een ski nodig had kon binnenlopen en er eentje mee kreeg, al dan niet met tourbinding.
    Aan het begin van dit seizoen kon de importeur nog steeds geen movements leveren, dus de eerste dagen op de sneeuw van het seizoen wederom met geleende ski's (dank aan de topwinkel 😃 ).

Nu kreeg ik bericht dat er deze week movement ski's zouden binnenkomen, de teleurstelling was behoorlijk groot wanneer bleek dat er geen Response X-series bij zaten. En er ook geen voorraad meer zou zijn volgens de importeur. Waiting for Godot... En staan we een jaar na datum niet veel verder :/

nu heb ik de keuze uit andere modellen.
    Ondermeer de Movement Response, Movement Shift en de Movement Conquest. De conquest doet niet helemaal mee, tenzij iemand een heel erg goed argument heeft. 😃
    Heeft iemand van jullie ervaring op deze latten wat zijn de pro's en wat zijn de contra's?
    Zelf was ik een enorme fan van de Response X-series vanwege hun torsiestijfheid en het plezier dat ik eraan kon hebben zowel op als naast de piste dit gecombineerd met een ongezien laag gewicht.
    Naast de piste zeker in erg diepe poeder zal de Movement Shift en Conquest er beter uit komen maar wat zeggen die ski's op de piste. Een groot deel van mijn vakanties zijn immers op voorhand vastgelegd.

Voor op de piste heb ik een fischer viron Radius 14 meter maar die schiet tekort op hoge snelheid en wanneer de condities minder optimaal zijn.

Dus de vraag, welke van de 3 is het meest performant op de piste liefst iemand die ervaring heeft met de latten zelf.
    En wat geeft het bij het toeren, de kilo en 16 gram van de X series zal in ieder geval niet overtroffen worden.

hier alvast de links naar de ski's
    en enkele gegevens op een rijtje...

Alvast bedankt

http://www.movementskis.com/fr/ski-collection/touring/response/...

http://www.movementskis.com/fr/ski-collection/touring/shift/...

http://www.movementskis.com/fr/ski-collection/touring/conquest/...

Movement Response

Movement Shift
    Ontwaken onderaan de berg
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 22 januari 2016 · 18:25
    Ai, lastige situatie man! Ik denk dat de 'normale' response het meeste performance op harde sneeuw geeft, misschien wel beter dan de X door z'n extra gewicht (meer demping?).

Heb zojuist een paar Response-X binnengekregen van een Franse webshop (moet nog monteren), en weet dat er ook in Duitsland, Nederland en Noorwegen bij verschillende shops genoeg op voorraad zijn. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar dat de importeur je geen response-X kan leveren, en kennelijk wel modellen aan z'n winkels kan verkopen. Nieuwe klanten gaan voor eerdere beloftes en garantie?
    Last but not least: heb je iets specaals gedaan om de ski te delamineren? Zijn er dingen waar ik (extra) voorzichtig mee moet zijn?
  • Arns
    Beginner
    Arns op 22 januari 2016 · 18:39
    Mij lijkt het ook erg raar dat ze niet meer kunnen leveren, zeker omdat de Response X mij al een hele tijd werd beloofd.
    En ik vrees inderdaad dat nieuwe klanten voorgaan, ik hoop dat ik nog een response X kan krijgen. Niet in het minste omdat er toch wel een behoorlijk prijsverschil is.

Bij mijn weten niet speciaals gedaan met de ski. Ik vrees dat ik 'pech' gehad heb. Wel een fantastische ski, heerlijk hoeveel grip je eruit kan halen.

Geniet van je ski's (hopelijk langer dan ik heb gedaan 😉 )
  • Arns
    Beginner
    Arns op 8 februari 2016 · 20:56
    Kleine update, dit seizoen zal het niet meer worden maar volgend seizoen staat er een nieuwe lat klaar... 😃
    Voorlopig kan ik nog beroep doen op de ski's van de handelaar prima!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro