Snowboard keuze

• ThePowthologist
    Advanced
    ThePowthologist op 23 januari 2016 · 10:41
    Beste poederliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een dames snowboard geschikt voor poeder en korte hikes van 1-2 uur. Ik ben een klein vrouwtje (1.60m en 50kg) en merkte afgelopen dagen dat mijn huidige snowboard toch wel erg zwaar is voor een hike. Heeft iemand tips/suggesties? Is een lichter board juist beter, of niet? Daarnaast hebben mijn bijna 10 jaar oude bindingen hun beste tijd wel gehad. Wat raden jullie aan?

Alvast bedankt!!

Groetjes, Charlotte
    The Powthologist
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 23 januari 2016 · 13:49
    Misschien is de salomon derby 147 wat voor je? Schijnt een erg lekker wendbaar poederboardje te zijn met dusdanige float dat ie een stuk korter gereden kan worden. Voor jou misschien nog geeneens zo heel kort. Maar daardoor misschien al wel wat lichter (weet niet wat je nu rijdt)
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 januari 2016 · 13:57
    Waarom niet meteen een splitboard dan? Dan heb je niet zo'n zware stijkplank op je rug tijdens het hiken.

Bij meer dan een kwartier hiken ben je al veel sneller met een split.
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 23 januari 2016 · 18:33
    True! 😀 En het opent letterlijk en figuurlijk een andere wereld voor je.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 23 januari 2016 · 19:26
    Ok flauw.... Maar is een abonnement op de sportschool misschien niet eerst een beter een idee?

Hoe vaak zet je een hike? En hoe lang zijn die meestal? En wat voor materiaal gebruiken je poedermaatjes? Paar zaken die je misschien mee moet nemen in je overwegingen voor een split. In het geval van een lichter board: denk je dat je die paar (honderd) gram echt gaat merken? Of had je laatst gewoon je dag niet en was je conditie niet 100%?
    Wordt het een one quiver? Of wil je er een lichter board naast gaan rijden?
    En wat rij je nu? Misschien dat men je dan beter kan helpen....
    Every turn is a sign of weakness
  • ThePowthologist
    Advanced
    ThePowthologist op 23 januari 2016 · 20:48
    @Poedertijn: dank je wel voor de suggestie van het board! Ik ga es kijken of ik die een keer kan uitproberen.

@ieism: ook een leuke suggestie van dat splitboard. Nog nooit geprobeerd. Is wel aanzienlijk duurder als ik zo kijk op het internet, of weet jij nog een mooie aanbieding / heb je zelf nog ergens wat liggen? Wat zijn de voor- en nadelen van een splitboard eigenlijk? Lever je in op de stijfheid bij het afdalen bijvoorbeeld?

@Steef: het liefst one quiver. Nu rijd ik een allmountain boardje (flow elation 147), dat gewoon prima is. Qua ski's is er ook best een grote variatie in gewicht (tourski's zijn aanzienlijk lichter, tech-bindingen etc), dus waarom niet bij snowboards? Vergeet niet dat een "paar" gram voor zo'n kleine kabouter als ik op een hike van 2 uur best kan schelen 😉.
    The Powthologist
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 23 januari 2016 · 20:57
    Eens met Steef; de lichtste setup is nog steeds zwaar als je hem 2 uur op je rug mee moet sjouwen. Zware tas er bij...
    Splitten is wat mij betreft een prachtige oplossing. Bijkomend voordeel is dat je in een stijgspoor geen last hebt van beenlengteverschillen zoals bij een bootpack, en dat je mee kan op Splitfest.

Maar ongeacht split of solid; wat voor soort board zoek je? Speels en wendbaar of iets om hard grote lijnen mee te rijden?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro