Blizzard - SPUR 2016

• Kuro
    Advanced
    Kuro op 23 januari 2016 · 19:40
    Deze week kreeg ik in Chamonix de Spur van Blizzard in mijn handen. Ik was best wel onder de indruk van de ski. De gekende FlipCore-techniek is verfijnd naar een Carbon FlipCore om de rockers te stabiliseren.

De versie van 2016 verschilt niets van deze van 2015.

Heeft er iemand onder jullie ervaring met deze machine?

Bedankt alvast om jullie bevindingen hier te posten!

Grüezi

Kuro
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 31 januari 2016 · 11:07
    Niemand tot dusver deze ski mee de berg op genomen?

Grüezi
    Kuro
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 31 januari 2016 · 15:00
    Nope, maar ik heb wel een aantal andere blizzard ski's en ben van elk van deze zeer onder de indruk. In het algemeen zeer degelijk gebouwd, en vooral zeer torsiestijf. Voor wie van lekker doorskien houd zeer aan te bevelen. Als je meer van jibben houd zijn er betere skies.
    De spur lijkt me wel erg beperkt inzetbaar met 125 mm (oid) onder de voet. De bodacious is dit jaar ook zonder metaal , en daarmee een kleinere spur. Lijkt me al iets breder inzetbaar. De oude bodacious (met metaal) is trouwens nu bij epictv voor weggeefprijzen.
  • Kuro
    Advanced
    Kuro op 3 februari 2016 · 21:25
    ik heb ze ook ooit wel getest maar in niet-optimale sneeuw-condities. Ik herinner mij vooral dat ze idd veeleisend zijn net door hun stijfheid. Ik ben op zoek naar een moeilijkere ski, een van de puurste soort die mij goed uitdaagt, maar uiteraard ook nog wel wat plezier geeft. Ik weet dat je met Blizzard het niet tussen de bomen moet gaan zoeken, maar dat is mijn bedoeling ook niet. Ik hou zelf meer van de open slopes en daar zie ik de Spur volledig tot zijn recht komen. De vorige Bodacious spreekt mij verder ook wel aan, dus ik ga eens een kijkje nemen op epic tv.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro