Tail kit voor stijgvellen

• snowbuggy
    Tourist
    snowbuggy op 4 februari 2016 · 18:34
    Ik heb nieuwe skis gekocht en mijn huidige stijgvellen passen niet meer : ze zijn te kort omdat de nieuwe skis 20 cm langer langer zijn.

De voorkant van de stijgvellen zijn uitgevoerd met een metalen beugel.
    De achterkant wil ik nu uitvoeren met iets wat lijkt op de Black Diamond’s STS Tail Kit.

Wie weet waar deze kit, of soortgelijk, te koop is in NL ?
    Is het eigenlijk wel mogelijk om een afstand van 20 cm te overbruggen met een dergelijke kit ?

Eric
  • sanno
    Tourist
    sanno op 4 februari 2016 · 18:42
    Je kan overwegen om tailless te gaan.
    Anders is het misschien mogelijk om het vel iets later / lager te laten beginnen. Zeker als je een early rise neus hebt en een platte achterkant iets om over na te denken.
    Toerisski
  • snowbuggy
    Tourist
    snowbuggy op 4 februari 2016 · 19:14
    Sanno,

bedankt voor je reactie : mijn huidige skins zijn al tailless maar laten na verloop van tijd los...vandaar dat ik aan het kijken om een tail kit te monteren.

De skis zijn HEAD downhill FIS skis (195 cm lang) waar tourbindingen opgezet worden.
    Deze downhill skis hebben een korte neus en een platte achterkant.
    Skis worden gebruikt voor een snowkite expeditie op Groenland : alleen als er geen wind is zullen we overwegen om te lopen (met stijgvellen).

Eric
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 februari 2016 · 20:10
    Ik heb bij Zwerfkei een keer zo'n tailkit van BD gekocht.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 5 februari 2016 · 09:30
    Waar in Groenland ga je naartoe? Als je toch vooral vlak loopt zou ik me geen zorgen maken over die 20cm. Minder vel = minder wrijving = meer km per dag! Afhankelijk van de route zou ik zelfs overwegen een set halve skins mee te nemen, hele korte danwel hele smalle...

STS tailclip kan je er idd aanzetten, maar weet niet of ze lang genoeg zullen zijn. Anders zelf iets klussen met naald, draad, elastiek en/of webbing.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro