Problemen grensovergang

• KrisV
    Beginner
    KrisV op 9 februari 2016 路 11:05
    Ik vertrek binnenkort naar Sankt Anton maar vroeg me af of iemand problemen of lastige situaties bij de grensovergang tussen Duitsland en Oostenrijk heeft meegemaakt.

Misschien is dit al in een eerder topic vermeld maar ik kon het niet direct vinden.
  • FreekBardoel
    Advanced
    FreekBardoel op 9 februari 2016 路 11:45
    Tot nu toe nog nauwelijks iets van gemerkt, alleen toen ik met de trein ging werd er gecontroleerd op identiteitsbewijs bij het instappen. En met kerst konden wij zo via Bregenz Oostenrijk binnen rijden zonder dat er gecontroleerd werd. Wel bij de Nederlandse grens strengere controles sinds gister!
  • KrisV
    Beginner
    KrisV op 9 februari 2016 路 11:47
    Van de controles bij Nederland heb ik ook gehoord maar gelukkig moet ik daar niet passeren 馃槈

Bedankt voor de reactie 馃槂
  • Mars
    Tourist
    Mars op 9 februari 2016 路 11:48
    Huh? Problemen aan de Duits-Oostenrijkse grens. Nee nog nooit gehad.
    Ze hebben wel soms grenscontroles. Heb je rare plannen?

Anders hoef je alleen rekening te houden met vakantiedruktes en dus blokrijden in Oostenrijk. Dat geeft soms file bij de grens. Als je een beetje de weg weet kun je daar vaak ook nog om heen en achter de blokabfertigung invoegen.
  • KrisV
    Beginner
    KrisV op 9 februari 2016 路 11:53
    @Mars

Door de huidige vluchtelingen situatie had ik gehoord dat Oostenrijk de grenscontroles ging opvoeren en daarom dacht ik dat er misschien vertraging ging zijn. De enige plannen die ik heb ik genieten van de sneeuw en het bier 馃槈.

Ik vertrek komend weekend op zaterdag nacht om 23u dus ik denk dat de verkeersdrukte nog zal meevallen maar als het dan toch druk word heb ik pech want ik ken mijn weg daar niet een beetje 馃槂
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 9 februari 2016 路 12:00
    Naar Oostenrijk toe zal het meevallen met de grenscontroles, alleen terug Duitsland in zijn er meer controles geweest de laatste tijd wat files veroorzaakte bij de grensovergang. Dit zal vooral zijn bij Kufstein en bij Salzburg in de buurt lijkt mij. Als je binnendoor gaat rijden moet het wel meevallen.
  • rutgerberge
    Advanced
    rutgerberge op 9 februari 2016 路 12:28
    De nulgradengrens is soms een probleem
  • WeirdHatGuy
    Beginner
    WeirdHatGuy op 9 februari 2016 路 16:28
    Bij de heen weg(2 week terug, was er een file aan de andere kant.
    Afgelopen vrijdagnacht terug gereden uit oostenrijk en geen problemen gehad.

Dus lijkt weer even mee te vallen, je kan altijd pech hebben 馃槂
  • johnz3678
    Beginner
    johnz3678 op 9 februari 2016 路 19:12
    Vorige week zondagochtend vroeg terug uit Oostenrijk wel degelijk een vertraging van een uur bij de grensovergang kufstein naar Duitsland. Na ruim een kwartier stilstaan kon ik van de snelweg af en met welgeteld 5 minuten binnendoor het restant van de file 'ontlopen'. Toont m.i. meteen de farce aan van het fenomeen "grenscontrole"...
  • barttoorn2
    Beginner
    barttoorn2 op 9 februari 2016 路 21:32
    Gisteren nog van Innsbruck naar Garmisch P gereden en terug. Niks van te merken daar
  • Mars
    Tourist
    Mars op 9 februari 2016 路 22:33
    Vorige week zondagochtend vroeg terug uit Oostenrijk wel degelijk een vertraging van een uur bij de grensovergang kufstein naar Duitsland. Na ruim een kwartier stilstaan kon ik van de snelweg af en met welgeteld 5 minuten binnendoor het restant van de file 'ontlopen'. Toont m.i. meteen de farce aan van het fenomeen "grenscontrole"... johnz3678 op 9 feb 2016 19:12

Tja, Ik woon direct aan de grens. De marechaussee staat hier letterlijk op de stoep. Er zijn voldoende mogelijkheden ze te ontlopen. Een 'dichte' grens zoals voor Schengen gaat er niet meer komen.
    En tocht sta je er telkens weer versteld van wat ze van de weg halen.
  • Wouts
    Advanced
    Wouts op 10 februari 2016 路 19:10
    Wanneer je met 4 gasten in een oude camper de grens over gaat naar Duitsland kan je er wel op wachten dat ze hem volledig ondersteboven keren, 2 weken geleden alles mooi opnieuw kunnen inruimen
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 februari 2016 路 20:20
    Ik wordt als ik in mijn oude roestige campertje ben, ALTIJD gecontroleerd (Frankrijk, Zwitserland, Duitsland..) Ze vragen me altijd of ik drugs bij me heb en altijd zeg ik nee, en ik rook ook helemaal niet eens mijnheer de officier, en ze geloven me nooit.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 10 februari 2016 路 21:12
    @Dutchess oude roestige campertjes pesten heet dat!!!! Belachelijk 馃槥
    xs2arjan
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 10 februari 2016 路 23:47
    @xs2arjan Dat nederlandse kenteken heeft er vast ook mee te maken. Dat is compleet Sodom en Ghomorra, dat land, die roken allemaal wiet en iedereen is er homo en voor euthanasie, dat weet iedereen, dus dat klopt natuurlijk nooit, een roestige nederlandse hippiebus. Werkschuw langharig tuig.

(Maar goed hier ging het topic niet over, eigenlijk. Sorry!)
    (Hoe is Japan?)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro