K2 shreditor 102 lengte 184 of 191

• Njits91
    Tourist
    Njits91 op 9 februari 2016 · 13:21
    Beste WePowder

Ik ben op zoek naar een nieuw paar skies en heb mijn oog laten vallen op de K2 shreditor 102. Ik ben op zoek naar een ski die ik kan gebruiken op een geprepareerde piste maar ook buiten de piste in de verse poedersneeuw. Heb als is wat opgezocht en volgens veel reviews kan de shreditor dat allemaal.

Nu ben ik enkel aan het twijfelen over de lengte. Op sport-conrad hebben ze de shreditor 102 in de lengtemaat 184 en 191. Ikzelf ben 1,89m en weeg 105kg en 24 jaar oud ben een redelijke skiër die zonder veel problemen op alle pistes onder geraakt. Welke lengte maat raden jullie mij hier aan?

Heb al beslist dat de binding een marker griffon gaat worden omdat ik zeer tevreden ben van het merk.

Bijkomstig heb ik nog de vraag of iemand als ervaring heeft met te bestellen op sport-conrad?

Ik dank jullie alvast voor jullie hulp.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 februari 2016 · 13:38
    Zelf geen ervaringen met Sport-Conrad, maar velen zijn je voor gegaan op sport-conrad. En volgens mij met vrijwel allemaal goede ervaringen.

Als je zelf 189 bent zou ik alles onder lichaamslengte negeren en zeker 5cm onder lichaamslengte. In combinatie met je gewicht is 191 de enige serieuze optie. Persoonlijk zou ik mogelijk kijken naar nog iets breder.
    Vandaag toevallig weer eens een uurtje op de oefenhelling met mijn oude Fischer Porohete gestaan. 190 lang en 106 breed en dat gaat prima op de piste. Eerst nog even op mijn Dynastar Huge Sense 185lang en 115 breed geprobeerd. Dan merk je wel dat 1cm breedte het verschil is tussen goed op de piste prima in de poeder en ok op de piste en zeer goed in de poeder.
    Toerisski
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 9 februari 2016 · 14:08
    Inderdaad zeker de 1.91m

Sport-conrad is een erg fijne zaak. Regelmatig dingen besteld.
  • Njits91
    Tourist
    Njits91 op 9 februari 2016 · 15:14
    Bedankt voor de snelle reacties.

Als ik zo is gekeken heb op conrad is het type breder de shreditor 112 maar die zijn alleen nog maar verkrijgbaar in 189cm dus dat gaat ook te kort zijn. Of wat is jullie gedacht daarvan?

Ikzelf kom nu van een K2 apache recon met de maat 177 lang en 78 breed. Maar dat is een heel ander type ski.

Wat is eigenlijk de invloed van een bredere ski op een piste? Ik ging er altijd vanuit dat een bredere skie niet zo manoeuvreerbaar is op een geprepareerde piste en aangezien ik toch 65% van mijn tijd mee op geprepareerde piste zit wil ik niet te breed gaan. Of is deze zorg een beetje onterecht?
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 februari 2016 · 15:43
    Ok het was niet de bedoeling meer verwarring in je keuze proces te scheppen.

Een klein beetje breder kan nog denk ik, maar als 112 het alternatief is en je nu komt van 78 zou ik de 102 nemen.

Een bredere ski is niet veel slechter manoeuvreerbaar maar kost wel iets meer kracht en precisie om hem goed op de kant te krijgen en te houden.
    Toerisski
  • sanno
    Tourist
    sanno op 9 februari 2016 · 15:44
    als je erg in zit over breed of te breed is het waarschijnlijk verstandiger om eerst iets te proberen/huren voordat je het koopt. Wat te breed is voor de 1 is aan de smalle kant voor een ander.
    Toerisski
  • Njits91
    Tourist
    Njits91 op 9 februari 2016 · 15:49
    Je brengt niet meer verwarring het is gewoon mijn beperkte kennis inzake deze materie. Maar nu is het wel duidelijk. Nooit niet kleiner gaan als de eigen lichaamslengte. 😃 Bedankt voor de info en ik ga dan bij mijn keuze voor de shreditor 102 in lengte 191 blijven. Afgaande van wat jullie mij verteld hebben kan ik daar niets verkeerd mee doen.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 9 februari 2016 · 16:57
    Met dezelfde specs (1,90, 110 kg en redelijk war ervaring in de benen) heb ik gekozen voor de 98 Annex in 191 cm. De Schreditor is een stukje speelser, de Annex is iets meer ski. Dat ga je op snelheid, op de piste etc wel merken denk ik zo. Het verschil zit met name in de tail die redelijk vlak is en daardoor meer lengte geeft. Verder is de ski een ietsje stijver. Zelfs met 110 kg voldoende float (snelheid is je vriend) en erg strak op de piste. Laat zich prima klassiek skieen maar snijdt de bochten ook erg strak aan en je moet stevige bovenbenen hebben voor de grens in de ski zit.

Als je van een Recon komt dan zul je de lengte en breedte erg gaan waarderen. Er zijn weinig dagen dat je meer wil dan 98 mm onder de voet, en als je dat echt erg gaat missen dan koop je er een latje bij voor die dikke poeder dagen. Ik had ze ook maar bij gebrek aan gebruik uiteindelijk de 122 mm onder de voet weer naar een ander over gedaan.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Bavo
    Advanced
    Bavo op 10 februari 2016 · 18:58
    Ik ski zelf ook met de shreditor 102, maar dan wel de 184, welke voor mij een goede lengte is, laat ik ben dan ook een 15 cm kleiner dan jij.
    Dus zeker voor de 191 gaan.
    Zelf gebruik ik de latten bijna niet op pistes, enkel voor freeride, en ik moet zeggen dat ik persoonlijk nog bijna nooit last heb gehad van het feit dat ze wat 'smaller' zijn.
    Ondertussen heb ik al redelijk wat andere en bredere poederlatten getest, waaronder de shreditor 112, en ik blijf nog altijd zeer tevreden van mijn shreditor 102 en wil voorlopig geen andere. Enkel in zeer zware en diepe sneeuw komen ze soms een beetje te kort, maar als je er ook pistes mee wil doen lijkt het mij een zeer goede keuze.
    Je kan behoorlijk snel gaan met die ski's zonder dat ze hun stabiliteit verliezen.

Wat sport Conrad betreft: al enkele keren iets besteld, en alleen nog maar goede ervaringen mee gehad.
  • Njits91
    Tourist
    Njits91 op 10 februari 2016 · 20:39
    Ok bedankt allemaal voor de nuttige informatie.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro