Sneeuwschoenen voor snowboardschoenen - 2016 - 100kg

• mrbrown
    Beginner
    mrbrown op 11 februari 2016 路 16:04
    Fijne mensen van wepowder!
    Sinds een jaar of wat kom ik op wepowder. Ik ben een absolute beginner in freeriden maar ga dit jaar eindelijk met een gids op pad. Daarnaast ga ik nog enkele weken in de alpen vertoeven. Om wat meer vrijheid te hebben in het kiezen van routes en afdalingen ben ik op zoek naar sneeuwschoenen. Cursus check, 3eenheid check.

Criteria
    - snowboard schoen moet passen (maat 46/47)
    - draagkracht 100 kilo
    - voor nu uitstekend om < 30 graden te blijven in beklimmingen, maar wie weet wat de toekomst gaat brengen.
    - budget max 200 euro (was 100, toen 150 en voila..)

Na wat onderzoek kom ik op onderstaand rijtje:
    - Tubbs Flex Alp XL - 186 euro - http://www.bergsportwinkel.nl/sneeuwschoenen-flex-alp-xl-tubbs.html...
    - Atlas 10 series - 108 euro - http://www.bergfreunde.nl/atlas-10-series-sneeuwschoenen/...
    - Atlas 830 - 100 euro - http://www.bever.nl/atlas-atlas-830-sneeuwschoen-peagd52002...

Heeft iemand ervaring met bovenstaande sneeuwschoenen? Of andere opties die het vermelden waard zijn?
    Of nog een paar liggen wat niet gebruikt wordt en overgenomen kan worden 馃槂?
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 11 februari 2016 路 16:20
    Hoi @mrbrown,

Van de sneeuwschoenen die je nu voorstelt zou ik voor de Flex Alp gaan. De andere twee hebben een buizenframe en dat biedt weinig grip bij bijvoorbeeld traverseren op wat hardere sneeuw, is mijn ervaring. Ik vond zelf de TSL 325 een prettige sneeuwschoen.

Succes ermee,

Erwin
  • Niels
    Advanced
    Niels op 11 februari 2016 路 16:26
    Uit je rijtje zou ik de Atlassen niet doen. Je wilt iig een stijghulp en goed wat grip aan de onderkant. De tubbs lijkt me prima, alhoewel ik het gewicht niet in kan schatten.

Zelf heb ik de MSR Lightning Axis en die bevalt prima, alhoewel de stijghulp een tikje hoog is naar mijn smaak.
  • Anouk
    Beginner