drie eenheid

• slashy
    Advanced
    slashy op 16 februari 2016 · 17:39
    drie eenheid te koop bestaande uit een ortovox sonde , schop en een BCA tracker 2.
    tracker week of 3 gebruikt.
    schop en sonde hebben paar seizoenen in de rugzak gezeten maar zelden of nooit gebruikt.

150 euro zonder port
  • laVache
    Beginner
    laVache op 16 februari 2016 · 17:54
    geïnteresseerd! waar zou het af te halen zijn?
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 16 februari 2016 · 19:06
    Is dat nou nog een plastic schep? Jammer dat die dingen überhaupt bestaan!
  • thijs85
    thijs85 op 16 februari 2016 · 19:08
    Niet om lullig te doen, maar mijn oog viel op dit topic en kon het niet laten om te reageren.
    Op de foto is dat niet een orginele BCA Tracker? Je teksts spreekt van een 'BCA Tracker 2', dat is wel een redelijk verschil. De Tracker 1 is ook een prima pieper IMHO, maar daar zijn de meningen soms nog wel over verdeeld op deze site, zie bijvoorbeeld dit topic http://wepowder.nl/forum/topic/212902.
    Volgende punt: Plastic scheppen schijnen niet te werken in lawinereddingssituaties (bron: een topic op dit forum tijdje terug), iets wat potentiele kopers zich misschien niet realiseren.
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 16 februari 2016 · 21:43
    Verschil tussen Tracker 1 en 2 is aanzienlijk:
    "Tracker 1 uses 2 antenna. Tracker 2 uses 3 antenna. The 3rd antenna is used during the last stage of the search to pin point the accuracy by the distance indication to eliminate the "null spot/spike" that occurs when the receiving antenna is perpendicular to the flux field direction. This will make the Tracker 2 appear much smoother in the final search stage. The Tracker 3 operates the same 3 antenna system as the Tracker 2 but is almost 30% faster."
    Bron: snowsafe.co.uk

Daarnaast zoals al eerder aangegeven de plastic schep; misschien leuk voor op het strand maar zeker niet in je drie eenheid.

Uiteindelijk is het natuurlijk ook zo; beter iets dan niets.
  • slashy
    Advanced
    slashy op 17 februari 2016 · 11:35
    het gaat idd over een tracker DTS. mijn excuses.
    ik kan blijkbaar niet de originele tekst corrigeren.

het is een basic maar zeer eenvoudig te gebruiken pieper.

wat de schep betreft : ortovox en andere merken maken nog steeds polycarbonaat schoppen. ik ken ook niemand die er al een gebroken heeft.

@ rubenfache, ik kan ze opsturen (met kiala bvb) of af te halen in kortrijk , belgium
  • Steef
    Advanced
    Steef op 17 februari 2016 · 11:42
    Every turn is a sign of weakness
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 februari 2016 · 12:02
    Als je er niet mee gaat scheppen gaan ze jaren mee. 😃

Zolang je maatje maar een schep heeft die niet breekt is het wel prima toch? Toch?
    splitfest.nl
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 17 februari 2016 · 12:15
    De dts is nieuw al te koop voor 99 euro 😞
    http://www.lawine-airbags.nl/bca-tracker-dts.html
    powpowwowjippiajippieee
  • slashy
    Advanced
    slashy op 17 februari 2016 · 12:27
    niet op voorraad lijkt me . dus eigenlijk niet te koop aan die prijs
    ik heb nog niet goedkoper gezien dan 150 euro
  • 49
    Advanced
    49 op 17 februari 2016 · 12:34
    mooi setje om zelf gered te worden, maar niet om je maatje te helpen.
    montagna bianca, ti amo
  • slashy
    Advanced
    slashy op 17 februari 2016 · 13:36
    kijk, ik bied een simpel setje aan dat van mijn vrouw was en die stopt met buiten piste skieen, aan een redelijke prijs waar er nog kan over gesproken worden.
    het gaat niet over het laatste nieuwe topmateriaal das duidelijk maar het is in zeer goede staat en functioneert perfect.

ik heb geen nood aan allerhande commentaar door de "profi's" van het forum.
    post iets als je interesse hebt.

btw ik heb gezien dat vele alu schoppen ook niet altijd betrouwbaar zijn :
    http://www.voile.com/avalanche_review_shovel_test.pdf...

thanks
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 februari 2016 · 15:34
    Kun je je voorstellen wat er gebeurt als je met je plastic schep aankomt. M.i. Alleen geschikt voor kind. Die gaat toch niet zelf zoeken/redden en de pieper zal prima uitzenden. N plastic schop is denknik n stuk lichter maar kan ie alvast wennen aan n rugzak met inhoud.
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • skiester
    Advanced
    skiester op 17 februari 2016 · 15:37
    Ps. Gaat niet om profi en/of nieuwste stuff. Gaat om veiligheid. En jouw setje voldoet gewoon niet aan de huidige veiligheidseisen
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Planteydt
    Beginner
    Planteydt op 17 februari 2016 · 16:32
    als je helemaal in paniek je buddy uit probeert te graven, zal je het natuurlijk niet te subtiel doen. als er dan een brok ijs/steen onder de sneeuw ligt, breekt een plastic schep gewoon. het risico op falen is gewoon vele malen groter
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 17 februari 2016 · 16:46
    *Advocaat van de duivel *

Ikzelf ga liever op stap met iemand die zeer bedreven is in het zoeken met een goed werkende analoge pieper, dan met een gear junky in het bezit van de nieuwste 3 antenne pieper maar dan zonder enige kennis van zaken...

Als ik de keus heb zou ik de schep dan weer wel alleen gebruiken om de auto mee uit te scheppen, niet een kameraad! Terwijl iets nog steeds beter is dan niets.
    Go to heaven, ski like hell!
  • BasV
    Beginner
    BasV op 17 februari 2016 · 16:53
    Terwijl iets nog steeds beter is dan niets.

Pazz457 op 17 feb 2016 16:46

Hier heb je helemaal gelijk in, maar dan is de prijs van 150 euro toch echt te gek. Met een beetje goede aanbieding heb je voor iets meer dan 200 euro een set met 3-antenne pieper en goede schep (en sonde uiteraard).
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 17 februari 2016 · 16:55
    Deze pieper an sich is niets mis mee. Het is geen analoge pieper maar een digitale, heeft alleen zoals gezegd maar 2 antennes, dus met name bij de fine-search is het lastiger.
    Prijs klopt alleen niet (althans ik geef het weinig kans). Heb mijn eigen Tracker DTS in november verkocht voor €80,- inclusief verzendkosten. Meer moet je er echt niet voor verwachten.
  • Ave
    Beginner
    Ave op 17 februari 2016 · 16:59
    @slashy , gebaseerd op je freeride paspoort had je deze reacties wel aan zien kunnen komen lijkt me? Voornamelijk je reactie "aluminium scheppen zijn ook niet altijd betrouwbaar" vind ik echt schandalig.
    Dat ik domme dingen heb gedaan betekent niet dat ik dom ben...
  • slashy
    Advanced
    slashy op 17 februari 2016 · 20:49
    ik had helemaal niets zien aankomen daar ik ook al jaren met een polycarb schop rondski en gebruik zonder problemen net zoals sommige van mijn vrienden. een paar vrienden van me hebben een carbon schop, ook geen issues mee.

ik laat de pieper + sonde voor 100 euro + port .
    de schop stuur ik mee indien gewenst.
    zonder meerkost.
  • Flant
    Beginner
    Flant op 17 februari 2016 · 21:28
    Inhoudelijk is alles wel gezegd denk ik. Wat de bottom line is denk ik, is dat we hier elkaar graag voor een normale prijs iets toeschuiven wat ook past bij de laatste inzichten/ veiligheid. En elkaar proberen te behoeden voor ongelukkige keuzes. Dat is nu net het verschil met marktplaats waar iedereen ongestraft allehande meuk aan argeloze voorbijgangers kan slijten.

Niemand was over je gevallen als je dit aardige setje een beetje grappig had neergezet in de context van z'n beperkingen.
  • Rob64
    Advanced
    Rob64 op 17 februari 2016 · 21:51
    ......ik laat de pieper + sonde voor 100 euro + port .
    de schop stuur ik mee indien gewenst.
    zonder meerkost. slashy op 17 feb 2016 20:49

Lijkt mij een faire prijs voor hetgeen je in de aanbieding hebt. Beter dit fatsoenlijke setje voor 100,- dan met niets op stap.
  • slashy
    Advanced
    slashy op 4 maart 2016 · 12:16
    verkocht. mag dicht/ weg

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro