SLF in de media

• bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 16 februari 2016 · 21:28
    De laatste tijd is er veel media aandacht voor het SLF. Ik weet niet of jullie dit in NL kunnen bekijken ivm rechtenbeperkingen, maar op de SRF was een uitgebreide reportage die een leuk overzicht van de werkzaamheden op het SLF geeft:
    http://www.srf.ch/sendungen/einstein/die-schnee-detektive-80-jahre-ges...

En a.s donderdag is mijn allerfavorietste collega op de Nederlandse tv in het programma 'de kennis van nu' , 19.25u op NPO2 in een uitzending gewijd aan lawines.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 16 februari 2016 · 21:48
    Cool. Bedankt voor 't linken.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 16 februari 2016 · 22:13
    Interessant, zeker kijken, thanks!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 17 februari 2016 · 08:53
    Leuke docu. Thanks!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • bertjebertje
    Advanced
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 19 februari 2016 · 12:05
    hier de nederlandse uitzending terugkijken: http://www.npo.nl/de-kennis-van-nu/18-02-2016/VPWON_1251907...
  • Zoef
    Beginner
    Zoef op 19 februari 2016 · 12:25
    microfoontjes in de sneeuw die je waarschuwen als het sneeuwdek aan het scheuren is wordt dus de toekomst.... Dat worden een hoop microfoontjes 😃
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 19 februari 2016 · 16:29
    Interessante docu, vooral om te zien waar het SLF momenteel mee bezig is zoals de computer simulaties en microfoontjes. En eindelijk eens iets over lawines zonder de gebruikelijke onzin!
  • evan
    Advanced
    evan op 19 februari 2016 · 17:02
    Wel enigszins teleurstellend dat de presentator op sneeuwschoenen onderweg was.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 19 februari 2016 · 18:19
    Mooie documentaire.

De microfoontjes is een logische ontwikkeling. In de industrie worden auditieve testen al lange tijd gebruikt.
    Ik kom regelmatig met Niet Destructief Onderzoek in aanraking en heb in een helling wel eens zitten luisteren of je er iets uit kon opmaken.
    NDO testmethodes worden steeds verbetert en uitgebreid. Het zou mij niet verbazen als er nog een tijd met apparatuur komt, waarmee je zelf een helling beluistert alvorens af te dalen.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 19 februari 2016 · 18:46
    Op zich een interessante docu, alleen jammer dat het woord lawinepieper niet één keer gevallen is, maar er wel een airbag demo wordt gegeven.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro