Skigebied Arlberg aaneen geplakt

• Flant
    Beginner
    Flant op 18 februari 2016 · 16:52
    Misschien al bekend verhaal? Nu blijkbaar definitief.
    http://www.snowplaza.nl/weblog/6992-stanton-lech-verbonden-door-flexen...
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 18 februari 2016 · 17:44
    Ah jammer. In Lech en Zurs kon je de St anton stress nog ontlopen.
    Al die competitie om wie de grootste heeft. ...
  • djmj
    Advanced
    djmj op 19 februari 2016 · 08:59
    Meer info: www.flexenbahn.ski

En niet alleen de verbinding tussen Zürs & Anton gaat open komend seizoen. Dat was geen verrassing gegeven de voorbereidingen bij de Trittkopfbahn.

Wat wel opvallend is: de nieuwe Albonabahn gaat ook al komende winter draaien vanaf Rauz (Valfagehr). Gaat dan waarschijnlijk een heel stuk drukker worden in Stuben 😞

Overigens ben je niet heel veel sneller van Anton naar Lech en vv, want er komen namelijk geen nieuwe pistes bij, dus het is echt zo'n verbindingsbaan á la lift naar Warth-Schrocken
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 19 februari 2016 · 09:30
    Maar je gaat toch freeriden in Sankt Anton om je collega's te kunnen vertellen dat je bent wezen freeriden in Sankt Anton? Als je dan toch in niet coole dorpen gaat rijden kun je net zo goed meteen ergens anders heen gaan. 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • tomasdehoog
    Advanced
    tomasdehoog op 19 februari 2016 · 09:40
    Toch zonde
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 19 februari 2016 · 10:16
    En wat dachten jullie van deze opmerking?
    Dagelijks vonden er 120 skibusritten over de Flexenpass plaats en dat is vanaf volgend skiseizoen niet meer nodig.
    Bij diverse afdalingen was het wel erg fijn dat je bij een bushalte uitkwam. Als deze minder (of niet meer) rijden wordt het toch minder leuk!
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • Havana
    Beginner
    Havana op 19 februari 2016 · 15:32
    Ach laten we eerlijk zijn, wie kwam er nog in St Anton voor het freeriden...? Daar is toch al jaren niks meer aan door de drukte.
  • evan
    Advanced
    evan op 19 februari 2016 · 16:05
    Dagelijks vonden er 120 skibusritten over de Flexenpass plaats en dat is vanaf volgend skiseizoen niet meer nodig.
    Bij diverse afdalingen was het wel erg fijn dat je bij een bushalte uitkwam. Als deze minder (of niet meer) rijden wordt het toch minder leuk! OsiruS op 19 feb 2016 10:16
    @OsiruS, tussen Alpe Rauz en de Trittkopfbahn is er maar een halte; op de Flexenpass, en dan ben je al bijna op de piste in Zürs. Bovendien blijft de Postbus gewoon rijden. De liften aan die kant van de berg zijn wel erg gevoelig voor de (westen)wind. Ik ben benieuwd of de Flexenbahn dan net zo vaak buiten bedrijf is als de Valfagehrbahn. Als er dan niet alsnog (gratis) skibussen ingezet worden, dan gaat de verbinding tussen Alpe Rauz en Zürs er bij een stevige westenwind alleen maar op achteruit. Tussen St. Anton en Alpe Rauz is de verbinding in die omstandigheden nu al waardeloos, zoals ik vorige maand zelf heb ondervonden. Afgezien van westerstorm lijkt het me een goede zaak dat een lift bussen vervangt.
  • ErnstHendrikSprenger
    Expert
    ErnstHendrikSprenger op 19 februari 2016 · 19:20
    Bij diverse afdalingen was het wel erg fijn dat je bij een bushalte uitkwam. Als deze minder (of niet meer) rijden wordt het toch minder leuk! OsiruS op 19 feb 2016 10:16
    @OsiruS, tussen Alpe Rauz en de Trittkopfbahn is er maar een halte; op de Flexenpass, en dan ben je al bijna op de piste in Zürs. Bovendien blijft de Postbus gewoon rijden. De liften aan die kant van de berg zijn wel erg gevoelig voor de (westen)wind. Ik ben benieuwd of de Flexenbahn dan net zo vaak buiten bedrijf is als de Valfagehrbahn. Als er dan niet alsnog (gratis) skibussen ingezet worden, dan gaat de verbinding tussen Alpe Rauz en Zürs er bij een stevige westenwind alleen maar op achteruit. Tussen St. Anton en Alpe Rauz is de verbinding in die omstandigheden nu al waardeloos, zoals ik vorige maand zelf heb ondervonden. Afgezien van westerstorm lijkt het me een goede zaak dat een lift bussen vervangt. evan op 19 feb 2016 16:05

@evan Wie gaat er dan ook skien als er storm is? Gewoon binnen blijven en alleen naar buiten als het bluebird is...

Trouwens de afstand tussen bushalte flexenpas en piste is wel aardig 😉

en waar blijft die trip report van één maand geleden... haha
    FUCK YEAH I AM FREE
  • evan
    Advanced
    evan op 20 februari 2016 · 11:59
    @ErnstHendrikSprenger, het spijt me dat ik jou als bluebird warrior toen gedwongen heb naar buiten te gaan.

Jij houdt toch van lopen?

Geef me nog een maand voor het trip report. 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro