Iemand ervaring met helidrops in Les2Alpes?

• JornPosthumus
    Advanced
    JornPosthumus op 25 februari 2016 · 13:59
    Over twee weken richting Les2Alpes en las laatst dat helidrops daar ook kunnen.
    Ik kan helaas niets vinden over kosten en evt. bijbehorende gidsen.
    en ohja, is het een aanrader om daar met de heli gedropt te worden, of kan je met beetje hiken soortgelijke afdalingen maken?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 25 februari 2016 · 14:08
    @JornPosthumus zover ik weet kan dat niet in Les 2 Alpes. Franse wetgeving is erg strikt. Daarnaast voegt het ook niet veel toe in de Alpen (In Canada is dat compleet anders overigens). Met een beetje hike kun je veel van de afdalingen ook zelf maken in de Alpen.
    May the powder be with you.
  • evan
    Advanced
    evan op 25 februari 2016 · 14:49
    Over twee weken richting Les2Alpes en las laatst dat helidrops daar ook kunnen. JornPosthumus op 25 feb 2016 13:59Een drop op de piste in Les Deux Alpes vanuit Alpe d'Huez, welteverstaan.
    #thuglife
  • SaintUsuge
    Beginner
    SaintUsuge op 25 februari 2016 · 16:48
    Het is toch wel mogelijk om vanuit Tignes of Val d'Isere naar Italie te vliegen om daar te heliskien?
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 25 februari 2016 · 19:42
    Klopt volgens mij hebben de Fransen een wat bijzondere wetgeving die verbied iemand af te zetten op Een plek in Fr. Van Fr. Naar Italië vliegen mag dus wel. Een rondvlucht mag ook maar daar heb je als skier niets aan.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • mark75
    Beginner
    mark75 op 25 februari 2016 · 21:53
    Als ik het goed heb kun je coulair olympique doen en daar onder worden opgehaald met de heli om weer naar skigebied te gaan. Terug hiken kan ook maar kost een uurtje.
    Onequiver
  • Joske28
    Advanced
    Joske28 op 26 februari 2016 · 08:22
    Vanaf Les Deux Alpes een uurtje in de auto naar Sestriere en daat kan je helitrips doen.
    Kom je alleen wel langs La Grave, en dan moet je gewoon doorrijden, dat is erg moeilijk😃
    Geniet nooit met mate!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 februari 2016 · 08:45
    @JornPosthumus Je kan gratis een compleet splitboard setje van mij lenen, als je beloofd nooit met de heli te gaan in Europa. Ophalen in omgeving Amsterdam.
    splitfest.nl
  • rollie
    Beginner
    rollie op 26 februari 2016 · 09:09
    @JornPosthumus Je kan gratis een compleet splitboard setje van mij lenen, als je beloofd nooit met de heli te gaan in Europa. Ophalen in omgeving Amsterdam.
    ieism op 26 feb 2016 08:45

Held!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • JornPosthumus
    Advanced
    JornPosthumus op 26 februari 2016 · 11:16
    ieism op 26 feb 2016 08:45

Haha, Deal!
    Oke thnx voor de reacties allemaal. Ik begrijp nu dat het niet echt de moeite waard is om in de alpen te worden gedropt met een heli. Toch Canada/Alaska maar eens overwegen.. iets met een bucketlist enzo 😉

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro