Burton nug advies gevraagd.

• Michaelwi
    Michaelwi op 29 februari 2016 · 20:55
    Hoi beste mede wintersporters.

Ik sta op het punt om een "Burton nug" 152cm (2012 model) all Mountain/freestyle "v rocker twin shape "board te kopen.
    Nu zit ik met een paar vragen waar ik niet uit kom.

-Kan je met dit board alle pistes af (zwart/rood)?
    -Er word aangeraden om de "Burton nug" 10 cm korter te nemen is dit echt nodig?

Zelf ben ik 1.74m lang en weeg 70kg.

Mvg michael.w
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 1 maart 2016 · 00:50
    Je kan enkel van blauwe pistes af met de Burton nug. Een groen pad wil ook nog wel lukken.
    Riding on the edge!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 1 maart 2016 · 08:04
    Je mag ook niet in de stoeltjes lift met de Burton Nug. Alleen in gondels en sleepliften.
    Dromen zijn er om te realiseren
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 1 maart 2016 · 09:13
    Als jij goed kan snowboarden, dan kun je met ieder board iedere piste af. De vraag is of het lekker gaat.

Ik zou deze review eens lezen: http://thegoodride.com/snowboard-reviews/burton-nug-review-and-buying-...

Samengevat: geweldig als freestyle board omdat hij heel makkelijk draait en goed rails pakt.
    Voor op pistes is hij matig, zodra de sneeuw ook maar een beetje slechter wordt of zodra er ijs ligt. Voor poeder rijden is hij te klein.
  • Michaelwi
    Michaelwi op 1 maart 2016 · 10:25
    Bedankt voor de (leuke) reacties.

Ik ben nog een beginner en ik hoop erop dat de Burton nug zich beter zal houden op de piste/hogere snelheid als ik hem wat langer neem dan het advies van 10cm korter.
    Of zit ik hiermee helemaal verkeerd?
    Het gaat trouwens om een 2dehandsboard en ik ben eigenlijk alleen te vinden op de pistes.
  • Michaelwi
    Michaelwi op 1 maart 2016 · 10:26
    dubbel post.
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 1 maart 2016 · 10:35
    Het hangt een beetje van de prijs af. Als jij hem heel goedkoop mee kan nemen dan val je je er geen buil aan. Het feit dat hij iets langer is zal hem voor jouw lengte iets beter maken in de poeder, maar ik betwijfel of je er op de piste veel van merkt.

Het is uiteindelijk een rocker board en die leveren gewoon wat in met grip op de piste, wat je voornamelijk zal merken bij slechte sneeuw en ijzige omstandigheden. Jij weet zelf het best hoe vaak je dat tegen zal komen.
    Als je een speelse board stijl hebt dan is deze plank heel leuk volgens mij, wil je keihard raggen en carven dan zou ik een andere optie kiezen.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 1 maart 2016 · 14:13
    In een review die ik net even las gaf iemand aan dat het een goede aanvulling is op je quiver. M.a.w. als je meerdere boards hebt voor verschillende omstandigheden.
    Als dit je enige board gaat zijn dan dan denk ik dat er meer allround boards te vinden zijn die ook speels zijn, maar het ook met ijzige omstandigheden nog best goed doen.

Succes!
    Dromen zijn er om te realiseren

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro