Breeeed

• MKE
    MKE op 2 maart 2016 · 17:39
    Hallo ! Ik ga voor het eerst skiën in Oostenrijk, heb les genomen en ben er daar achter gekomen dat ik echt TE brede voeten heb voor de meeste skischoenen. Dan hebben we het over voetlengte 238mm bij breedte 120mm, om nog maar te zwijgen over megakuiten (veel fietsen 😃 ) waardoor bijvoorbeeld Nordica's (die toch als breed te boek staan) in 290-295 niet eens dicht kunnen. Ik heb al heel veel zitten googlen en bellen, en kan nergens passende schoenen vinden, behalve bootfitten voor honderden euri. En je snapt: voor een eerste skivakantie is dat me te gortig. Daarom toch nog maar een keer de vraag hier: wie weet echt brede skischoenen te vinden, bij voorkeur leen, huur of tweedehands, desnoods nieuw als het niet te duur wordt. Alvast bedankt voor de tips / aanbiedingen !
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 2 maart 2016 · 18:12
    Voetlengte bedoel je waarschijnlijk 338 mm?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 maart 2016 · 22:50
    Skicentrum edelweiss in Brummen of all the way en naar Sole bootshop in Chamonix.

Als dat niet werkt dan is een chirurg de enige andere optie.

Ik snap dat bootfitten een wat duurdere optie is maar als het alternatief geen wintersport is.....
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Olivierski
    Advanced
    Olivierski op 2 maart 2016 · 23:47
    Damn bigfoot!

Ik heb toch al een aardig aantal aan voeten opgemeten voor het vinden van de juiste schoen.

Moet zeggen... 120mm nog nooit in mn handen gehad haha.

ik zeg uitdaging!
    no friends on powderday's, only buddy's
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 3 maart 2016 · 07:45
    Op zich moet een paar honderd euro toch geen probleem zijn voor iemand die op grote voet leeft?

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro