Het grote Wepowderaars in CH topic

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 maart 2016 路 10:54
    (Titel courtesy of @MDA) 馃構

Zoals bleek in het topic van @emistos :
    Er zitten wepowderaars verspreid over heel de confederatie! Z眉rich, Zug, Luzern, Basel, Fribourg, Neuchatel, Unterengadin, Lausanne... daar moet toch voordeel mee te doen zijn bij het juiste poederalert. Dus bij deze het topic geopend. Voor alle oproepen van wepowderaars die in Zwitserland wonen en dus relatief snel een dagje poeder mee kunnen pakken en natuurlijk voor iedereen die poeder wil scoren in de confederationis helvetica en maatjes zoekt. Zolang je je broodje maar aan je prikker weet te houden!

Ik denk zelf dat de combinatie 'groot wepowderaars in CH' topic in combinatie met zoiets als datumprikker wel kan werken. Het topic voor de oproepjes -ook van wepowderaars in NL die op CH mikken voor hun poederguerilla bijvoorbeeld- en een agenda waarin we kunnen aangeven wanneer we eropuit kunnen. Als men dat wil natuurlijk.

We kunnen ook zowiezo een weekend waarin velen kunnen afspreken voor een tourtje of zo (ongeacht of morris een alert afgeeft) als een soort wepowderaars in CH meet 'n greet. (Alhoewel... dat kan ook voor een BBQ aan een meer in de zomer.... hmmmmm....... )

Bij interesse, mail me op marijebijl apestaart web punt de en dan maak ik zo'n agenda aan.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • TMOZ
    Advanced
    TMOZ op 3 maart 2016 路 11:10
    ..een mix van gevoelens van extreme jaloezie, oneerlijkheid en het gevoel buiten gesloten te worden maakt zich van mij meester...
    The dream is not about actually getting there..but enjoying the ride
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 3 maart 2016 路 11:31
    ... en dat gewoon hier durven posten... t'is niet eerlijk!
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 3 maart 2016 路 11:41
    Ik sluit me bij @TMOZ aan. Echter overheerst ook een gedachte dat deze situatie ergens in de komende jaren moet/gaat veranderen. Een wittere wereld begint bij jezelf!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 maart 2016 路 14:28
    (Grinnik) Jongens, helpt het als ik zeg dat het mij persoonlijk eigenlijk tegenvalt hoeveel sneeuwdagen ik bij elkaar gesprokkeld heb sinds ik hier ben? Er is altijd wel weer werk/ familieverplichting/ meer werk/ dagen dat je gewoon thuis bij familie wil doorbrengen -die vallen altijd in het weekend-/ maatjes die niet meekunnen vanwege alle voornoemde redenen op juist dat weekend dat jij kan, en nog weer dat &*$#@% werk of huisklussen die je had beloofd of whatever...

Dat, plus de dagen dat je wel kan maar er geen poederalert voor in de regio geldt en je opeens te lui bent om naar Oostenrijk te rijden. (wat je als je in NL had gewoond met je poedermaatjes, juist wel had gedaan, gek genoeg!) Want voor twintig centimeter ga je niet rijden. Dan wacht je wel op de volgende dump..

Het is.... anders dan je je voorstelt, zullen we maar zeggen. Het is nog steeds een keuze, ja.

Okee.
    Deze post hielp dus niet. Sorry. 馃榾
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 maart 2016 路 14:30
    En dan wil ik graag nog in deze post opmerken dat ik maandag of dinsdag aanstaande kan poederen. Hike of vellen geen probleem! Slordige drie uur rijden ook niet (langer vind ik ietwat te lang)
  • MDA
    Advanced
    MDA op 3 maart 2016 路 15:22
    Hulde Ducthess! (zeker voor het broodje aan de prikker comment 馃榾 )

Wel geinig dat we allemaal zo verdeeld zitten... Het is bijna in ieder canton eentje, en nergens 2...

Dit weekend zit ik al in de poeder, maar vanaf de 12de ben ik helemaal in voor een wepoderaars -in-CH dagje
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 3 maart 2016 路 16:57
    Hallo Bazel hier! Dinsdag a.s. komt mij ook uit (en lijkt redelijk weer te worden). Andermatt?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 3 maart 2016 路 18:54
    @JuraSki zullen wij de spits dan maar afbijten op dinsdag? Waarheen laat ik een beetje van weer/sneeuw/lawine omstandigheden afhangen. @Teze ik neem aan dat de dinsdag jou niet uitkomt?

18/19 maart kan ik niet. Ik weet nu al dat er dan een giga dump gaat vallen, ik voel het aan mijn water..
  • Teze
    Tourist
    Teze op 4 maart 2016 路 07:37
    @dutchess

Nog niks gepland. Ofwel zondag een dagje poeder. Tenzij ik met fam en kids ga; dan probeer ik ma of di verlof te nemen. Hoor net dat ik eind volgende week paar dagen naar buitenland moet en weet exacte dagen nog niet. Hopelijk heb ik vanavond een beter idee.
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 4 maart 2016 路 08:44
    @JuraSki zullen wij de spits dan maar afbijten op dinsdag? Waarheen laat ik een beetje van weer/sneeuw/lawine omstandigheden afhangen. [/post]

OK!
  • MDA
    Advanced
    MDA op 4 maart 2016 路 09:33
    Ik ben zondag denk ik in Murren met wat vrienden... Voor als iemand aan wil haken.
  • Rens
    Advanced
    Rens op 4 maart 2016 路 23:43
    In deze thread dan ook maar even. Woonachtig in Buchs (SG) en altijd in voor poeder in het weekend! Morgen en overmorgen overigens in Flims-Laax.
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 5 maart 2016 路 20:33
    Ik zit morgen in Sorenberg. voornamelijk om een paar Stormriders 107 te testen 馃槂
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 7 maart 2016 路 13:11
    En, hoe was het dit weekend? Waar zat je en hoe was de sneeuw? Is er gefondued?

Ik heb een gmailagenda aangemaakt voor diegenen die hun email adres bij mij hadden opgegeven. Eens kijken of dat zo werkt. Samen met deze thread moet er wat af te spreken zijn!

Voor het komend weekend kan ik of donderdag of vrijdag misschien wel een tourtje doen. Het wordt zonnig, maar ook warm, dus het lijkt me dan wel tijd voor de vellen. Plus een weekenddag. Al naar gelang omstandigheden en animo. Iemand van jullie interesse?
  • MDA
    Advanced
    MDA op 7 maart 2016 路 13:21
    Dit weekend was top. Echt goede sneeuw (30 a 40 cm vers poeder) tot in Murren (onderaan wat zwaarder, bovenin sommige hellingen met een beetje korst door de wind). Soms matig zicht, maar als de zon er door kwam was het helemaal perfect. Geen fondue helaas... maar dat komt wel weer 馃槂

De weekdagen moet ik werken, maar Za/Zo heb ik opzich wel tijd.
  • PaulC
    Beginner
    PaulC op 8 maart 2016 路 08:27
    "Sali z盲mme"

Afgelopen weekend naar Flumserberg bezocht; waanzinnig veel sneeuw, helaas moesten we het doen met weinig zicht. Daardoor niet altijd vlekkeloos naar beneden gedaald 馃槈 - De gevolgen zijn nog steeds voelbaar in mijn spieren 馃構

Ik sluit mij bij @MDA aan, doordeweeks geen tijd, weekends maak ik tijd 馃槂 !
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 maart 2016 路 09:03
    Gruessech wohl!

Gezien het bericht dat Morris zojuist postte moeten we dan gewoon afspreken welke weekenddag we gaan en de vellen inpakken! Shoot: de zaterdag of de zondag? Het is mij om het even.

De meetstationnetjes melden tot 35 cm vers op 1700 m rond de rochers de Naye en de Jaunpas. Morgen of overmorgen zou wel eens een goede dag kunnen zijn voor de crete des vanils, (check de helvetica powderguide!) als de temp okee blijft en het LB terug naar 2, waar het gisteren eventjes was... Damn. Maar ik krijg niemand mee zeker voor morgen of donderdag? (Man, dit forum is gewoon gevaarlijk, ik wordt er veel te enthousiast van... Keuzes, keuzes!)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 maart 2016 路 20:23
    en @ijsbeer zocht medeplichtigen voor een tourtje op vrijdag. Ik ben in. (Dat betekent wel dat morgen en donderdag m niet gaan worden, er moet ook nog gewerkt worden tenslotte) Anderen?
  • Niels
    Advanced
    Niels op 8 maart 2016 路 21:20
    @Dutchess bekijk ook even het meetstation van Sorenberg. 30+ cm sinds gisteravond, volgens de webcam was het de hele dag bewolkt en morgen klaart het op.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 maart 2016 路 21:38
    @Niels. Dank voor de tip! Ik heb (nog) een beetje een blinde vlek voor het midden en oosten. Bear with me: dit is mijn eerste seizoen hier en er is nog zoveel te ontdekken... (ook in hoe ik om moet gaan met mijn "inflexibiliteit vanwege teveel flexibiliteit" ofwel de gedachte : "oh nou ja, ik kan morgen/ over twee dagen/ volgende week ook nog" en dan rijd je pardoes een hele tijd dus niet)
  • JuraSki
    Advanced
    JuraSki op 9 maart 2016 路 09:26
    Ik ga vrijdag naar Meiringen, meer (off) piste dan touren. Gaat er iemand mee? Meerijden vanaf Bazel kan ook.
  • djmj
    Advanced
    djmj op 15 maart 2016 路 20:17
    (Grinnik) Jongens, helpt het als ik zeg dat het mij persoonlijk eigenlijk tegenvalt hoeveel sneeuwdagen ik bij elkaar gesprokkeld heb sinds ik hier ben? Dutchess op 3 mrt 2016 14:28

Couldn't agree more.. Seizoen voordat ik naar CH ging eigenlijk minstens zoveel dagen in de poeder gestaan als de jaren dat ik hier woon. M.n. Arbeidsethos wel iets anders dan in NL.

En als ik nu in m'n agenda kijk.. 17 april de eerste mogelijkheid voor een dag op de ski's.. Zucht..
    Maar toch, dat uitzicht op de bergen als ik opsta.. Ik ga niet meer terug!
  • emistos
    Advanced
    emistos op 18 maart 2016 路 00:04
    Dit weekend heb ik eindelijk even tijd om weer de latten te pakken! Om de kosten lekker laag te houden hoopte ik eigenlijk ergens een tourtje te kunnen doen. Dus in de vroege morgen ergens heen met de trein, een mooie tour uitkiezen en in de avond met de trein weer terug. Vanuit Z眉rich kan ik zelf in 2 tot 2,5 uur met de trein op vrij veel verschillende plekken komen, dus afhankelijk waar iemand anders vandaan kan komen zou grofweg alles tussen Interlaken en Chur kunnen(en dan natuurlijk nog even sneeuw/lawine/weer condities en tourmogelijkheden bekijken).

Dus wie heeft er vrij dit weekend en heeft ook zin(en tijd) om een mooie tour te maken?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 18 maart 2016 路 09:59
    @emistos Als ik het goed heb zijn @JuraSki en @PaulC dit weekend misschien in voor een tourtje op zaterdag. PM me anders even je email, dan kan ik je het mailtje doorsturen.
  • emistos
    Advanced
    emistos op 18 maart 2016 路 11:31
    @emistos Als ik het goed heb zijn @JuraSki en @PaulC dit weekend misschien in voor een tourtje op zaterdag. PM me anders even je email, dan kan ik je het mailtje doorsturen. Dutchess op 18 mrt 2016 09:59

Bedankt! PM is onderweg
  • emistos
    Advanced
    emistos op 8 april 2016 路 13:17
    Ik zit nog een beetje te twijfelen maar wellicht dat zondag een goede dag wordt voor een tourtje. Ik zou dan vanuit Z眉rich ergens in de richting van Andermatt/Engelberg/Meiringen willen. Zou mooi zijn om nog wat enigszins verse sneeuw van de afgelopen dagen te scoren! Wie wil er mee??
  • robbert
    Advanced
    robbert op 8 april 2016 路 14:12
    Helaas niet thuis, misschien Titlis rondtoer leuke optie voor je
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 april 2016 路 17:51
    @emistos Helaas, ik zit zondagochtend vast, en ben dan te laat voor een tour. (Ivm tagesgang) Wij gaan morgen, zitten nog te twijfelen: touren op de Simplonpas of slackcountry in Andermatt? Tot nog toe lijkt daar meer sneeuw te gaan vallen, maar het zicht zal ook slechter zijn. Keuzes, keuzes...
  • robbert
    Advanced
    robbert op 8 april 2016 路 18:54
    @Dutchess slecht zicht en Andermatt is niet de beste combi. Misschien helpt het in je keuze

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro