Ga mee met de ultieme CMH helitrip met wePowder!

Ga mee met de ultieme CMH helitrip met wePowder!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

Komend seizoen (in januari 2017) organiseren we alweer voor de vijfde keer een geweldige helitrip in samenwerking met CMH. En omdat we dit eerste lustrum eens goed wilden uitpakken hebben we een waanzinnige locatie gekozen. We verlaten onze basis in Revelstoke en gaan naar het noorden. Naar een van de classic lodges van CMH: de Cariboos! Bijzijn is meemaken! Update: inmiddels zijn 10 van de 22 plekken bezet!

Vijf redenen waarom je met deze trip mee wilt

  • De koers van de Canadese dollar kan bijna niet beter. Een helitrip naar Canada is niet de meest goedkope trip naar de sneeuw die je kunt maken, maar met de huidige koers van de Canadese dollar is de trip eigenlijk voordeliger dan ooit. Vijf dagen met de heli in de Cariboos kost CAD 6680,00 en met de huidige koers is dat zo’n € 4547.
  • Remote lodge. De lodge in de Cariboos is een van de klassieke lodges van CMH, gelegen zo’n 30 kilometer ten zuiden van het dorpje Tête Jaune Cache. De lodge is niet te bereiken per auto en je wordt dan ook met de helikopter ingevlogen. In totaal verblijven er 40 mensen in deze waanzinnige lodge.
  • Icefields Parkway, Banff en Jasper. De reis is duidelijk onderdeel van de bestemming. Je kunt vliegen op Kamloops en in een shuttle van CMH stappen die je richting de helipad voor het verdere vervoer naar de lodge rijdt, maar je kunt ook vliegen op Calgary, verblijven in Banff en Jasper, warm glijden en de jetlag kwijtraken in Lake Louise en Marmot Basin en als klap op de vuurpijl de bekende Icefields Parkway rijden, die algemeen beschouwd wordt als een van de mooiste wegen ter wereld!
  • Beste week skiën of snowboarden ever. Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het skiën en snowboarden en iedereen die weleens met ons mee is geweest naar Revelstoke of The Gothics zal bevestigen dat het de beste week skiën of snowboarden geweest is die hij ooit gehad heeft. Diepe poeder, waanzinnig terrein en een nog betere sfeer.
  • De koers. Hadden we het al over die goede wisselkoers gehad? En daarbij: wanneer je het nu niet doet dan ben je volgend jaar weer een jaar ouder.

Wanneer?

In samenwerking met CMH Benelux hebben we de volgende week gekozen: Maandag 9 januari 2017 tot en met zaterdag 14 januari 2017.

Hoe ziet de reis eruit?

Er wordt vijf dagen poeder gereden in de Cariboos lodge van CMH. om er te komen zijn er twee opties:

Optie 1

  • Zondag 8 januari: Vlucht op Kamloops (overnachting in Kamloops)
  • Maandag 9 januari: Met de shuttle van CMH naar de Cariboos ('s middags skiën of boarden)
  • Dinsdag 10 t/m Vrijdag 13 januari: dikke poeder rijden!
  • Zaterdag 14 januari: 's ochtends vertrek naar Kamloops, overnachting in Kamloops
  • Zondag 15 januari: Vlucht naar Amsterdam

Optie 2

  • Vrijdag 6 januari: Vlucht op Calgary - Overnachting in Banff
  • Zaterdag 7 januari: Skiën/snowboarden in Sunshine/Lake Louise
  • Zondag 8 januari: Via Icefields Parkway naar Jasper. Eventueel skiën/snowboarden in Marmot Basin
  • Maandag 9 januari: 's Ochtends met de heli naar de lodge, 's middags poeder rijden
  • Dinsdag 10 t/m Vrijdag 13 januari: dikke poeder rijden!
  • Zaterdag 14 januari: 's ochtends vertrek naar Calgary
  • Zondag 15 januari: Vlucht naar Amsterdam

Waar?

De Cariboo Lodge ligt echt in the middle of nowhere. Heel veel noordelijker dan Revelstoke (en de meeste andere lodges van CMH) en je wordt hier dan ook met een helikopter heen gevlogen. De Cariboos pakken gemiddeld zo’n 14 meter sneeuw per seizoen. De afdalingen liggen tussen de 1000 en 3000 meter hoogte. Hoeveel dat er zijn? Best veel. Er liggen bij de Cariboo Lodge 382 afdalingen en met een oppervlakte van 1489 vierkante kilometer is het het grootste gebied van CMH. Om het een beetje in verhouding te zetten: da’s zo’n 14 keer de Espace Killy. En daar ski je dus maar met 40 man. Fantastische treeruns, spectaculaire gletsjers en poedervelden waar geen einde aan lijkt te komen.

Wat nog meer?

De lodge is gewoon fantastisch. Klimmuur, game room, gym, massage, sauna en gewoon veel gezelligheid. Het mooiste is de jacuzzi die buiten staat en waar na een dag op de berg de grote verhalen gedeeld worden.

Vaak wordt ten onrechte gedacht dat je een absolute expert moet zijn om te heliskiën of -boarden. Dat is dus niet waar. Als je wat poederervaring hebt en je komt goed beneden, dan ben je ook goed genoeg om te heliskiën of -boarden. Wel is het slim om fysiek in goede conditie bent. Gewoon omdat je er dan het meeste voor jezelf uithaalt. Het mooie van de Cariboos is dat iedere groep begeleid wordt door twee gidsen. Zo is het bijvoorbeeld makkelijker mogelijk om tijdens een lijn met een deel van de groep die cliff te gaan hucken of juist met een deel eromheen te skiën.

Wat is er ook alweer zo tof aan heliskiën/heliboarden?

In de categorie ‘beelden zeggen meer dan woorden’ hieronder een korte selectie van foto’s en video’s. Het is simpel: dit wil je gewoon een keer gedaan hebben!

![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18211-w800.jpg "") ![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18212-w800.jpg "") ![](http://cdn.wepowder.nl/weblog/1/18213-w800.jpg "")

Of lees hier het verhaal van Mike, en hier de verslagen van dit jaar.

Wat kost het?

Je denkt misschien ‘waarom heb ik dit nog niet eerder gedaan?‘. Nou, misschien vanwege de prijs. Vergeleken met een ‘normale’ trip is het uiteraard duurder. Is het waar voor je geld? Ja, tot de laatste cent. Totale kosten CMH: CAD 6.887,00 op basis van twee personen per kamer en CAD 7715,15 op basis van een éénpersoonskamer. Da’s met de huidige koers dus vanaf zo’n € 4.670,00.

Inclusief

  • 21.780 meter vertical (dat is 71.456 feet) te verspreiden over 4,5 dag. Bij CMH gaat het niet om de tijd die je in de heli zit, maar om het aantal vertical dat je skiet.
  • Alle maaltijden (ontbijt, lunch op de berg, diner en de heerlijke après-ski snacks). Denk aan broodjes zalm die worden ingevlogen naar de remote locatie in de bergen waar we aan het rijden zijn
  • Alle non-alcoholische drankjes die je nuttigt. Dus ook alle non-alcoholische drankjes in het hotel
  • Gebruik van drie-eenheid en de nieuwste K2 en Atomic ski’s of snowboards van Burton. Iedereen krijgt een uitgebreide safety training voordat je überhaupt de heli in gaat!
  • Verblijf in een twin-room in de Cariboo Lodge. Mèt outdoor hottub!

Exclusief

  • De vlucht van Amsterdam-Calgary of Amsterdam-Kamloops v.v… Wij hebben de afgelopen jaren nooit meer dan € 600,00 betaald voor een retourtje.
  • Benzine van de huurauto (splitten met de rest van de groep)
  • Overnachtingen, liftpassen, eten etc tijdens het roadtrip deel
  • Alle alcoholische versnaperingen
  • Eventuele extra meters als je over je hoogtemeters bij CMH heengaat

Contact

Wil je mee met deze droomreis? Neem dan contact op met Philippe Mullens (info@cmhbenelux.com of tel:+31 6 141 886 95) van CMH Benelux. Hij kan je alles vertellen over CMH en over deze week! Uiteraard kan je je vragen ook kwijt onder dit topic in de comments. Schroom ook niet om ons te benaderen (bijvoorbeeld via een PM) als je meer informatie wilt hebben!

UPDATE: Wow! We willen allemaal graag poeder rijden! Al 20 van de 22 plekken zijn bezet!

Wil jij ook mee op deze ultieme Canada trip in 2021? Laat dan hier je e-mailadres achter en we houden je op de hoogte!

meteomorris

Reacties

Gevorderd
El-NiñoAuteur4 maart 2016 · 14:15

Goed, dit lijkt mij wel wat. De trip naar Rusland is het niet geworden dit jaar dus kan er wat met wat meer geld gesmeten worden voor volgend jaar haha. Aangezien jullie na 4 jaar expert zijn in deze reis ben ik er benieuwd naar een schatting van de kosten voor de roadtrip en opties voor overnachtingen. Ik heb niet echt een idee hoeveel hoogte meters je onder je voeten door kan laten gaan in 4,5 dagen. Zijn extra meters iets reeels om rekening mee te houden en zo ja wat kost dat?

Ben erg benieuwd!
grt Daan

Beginner
RiesvwAuteur4 maart 2016 · 14:17

Even voor de EXTREEM kleine kans dat ik mee zou gaan (maar man wat zou ik dat graag doen):

-Per wanneer wordt zoiets geboekt?
-Kunnen er ook echt 40 mensen mee of is er een kleiner aantal gereserveerd voor WePowder?
-Hoe snel is het de afgelopen jaren gegaan met inschrijven?

Mocht ik nog iets anders bedenken dan voeg ik dat wel toe.

Gevorderd
ArjenproadminAuteur4 maart 2016 · 14:23

@El-Nino Wat betreft de roadtrip is het een beetje afhankelijk met hoeveel man de auto gedeeld wordt, maar reken voor autohuur en brandstof, acco voor 2-3 dagen en liftpassen op zo’n € 500,00.

De afgelopen jaren zijn we ongeveer uitgekomen op het aantal hoogtemeters dat in het pakket zat. Het komt ook wel eens voor dat er meer wordt geskied (sterke groep, goede condities etcetc). Je hebt dan ook altijd de keuze om door te skien of niet. Sommigen stoppen iets eerder (na de lunch) en sparen zo de hoogtemeters en zorgen dat ze de dag erop weer extra fit zijn. In ieder geval hebben wij ervaren dat de hoogtemeters die in het pakket zitten een hele reële schatting zijn. Extra kosten komen op zo’n 115 CAD per 1000 hoogtemeters.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
ArjenproadminAuteur4 maart 2016 · 14:26

@@Riesvw

Het is cliché, maar dat boeken is bij iedereen anders. Wel is het zo dat velen in deze periode boeken (heeft te maken met de gunstige koers van de dollar), ook vanwege de beschikbaarheid. We zitten namelijk niet met 40 man van wePowder in de lodge, maar ook met een aantal andere skiërs en boarders. Afgelopen jaren is het best snel gegaan met inschrijven.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
atlasemielAuteur4 maart 2016 · 14:49

Ik was er bij in de Gothics. Man, wat hebben we genoten! Zo’n remote lodge is echt wel een meerwaarde. Ik ga er weer heel hard aan trekken om mee te kunnen. Is er nog een korting te bedingen als je al eens met CMH bent mee geweest? @phillipe

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Beginner
TukkerAuteur4 maart 2016 · 15:00

Pfffffff … verleidelijk, aanlokkelijk, begeerlijk, bekoorlijk, seduisant, verlokkelijk spelen op dit moment in m’n hoofd!!!

Tukker(ik)
Gevorderd
ArjenproadminAuteur4 maart 2016 · 15:01

@@atlasemiel En dan is deze lodge zelfs nog meer remote dan The Gothics. Die was nog met de auto te bereiken, deze alleen per heli :-)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
atlasemielAuteur4 maart 2016 · 22:10

@arjen. Tell me about it! We reden toen met een sullig autootje een of ander loggingroad omhoog, weg van the Main road, opzoek naar de Gothics. Na 2 uur rijden en praktisch niemand meer gezien te hebben. Hup de backcountry in. Geen gsm netwerk. Slippend weer naar beneden. We hadden de afslag bij ‘Silver creek’ gemist. Ook al zo’n naam. Afijn mooie herinneringen. Ik zeg : GAAN!!!

Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
Toerist
AnoniemAuteur5 maart 2016 · 09:30

@eli-nino De extra kosten liggen helaas iets hoger… CAD 140,- per 1000 extra geskiede meters… Omgerekend zo’n € 50 per heliski drop in dat seizoen…
@@atlasemiel Er zijn geen extra kortingen, maar die zit hem in de huidige koers ;-)… Gezellig als je erbij bent weer! Het wordt een TOP week!!!

Beginner
Marco SturingAuteur6 maart 2016 · 12:51

Paar vraagjes:
Gaat Arjen ook weer mee?
Eigen skis mee tegen meerprijs? Deze ervaring wil ik ze niet onthouden.
Drie eenheid ex airbag of incl. Airbag?
Is deze locatie en trip te vergelijken met de trips die Micaheliskiing aanbiedt?
Hoe groot is de groep per drop?
Kosten incl roadtrip ongeveer 6000 euro excl. Sterke drank en andere gekkigheid?

Gevorderd
ArjenproadminAuteur6 maart 2016 · 23:24

@@notwithout Yes, ben erbij! Eigen ski’s kunnen gewoon mee, geen meerprijs. Drie eenheid excl. airbag. Ik neem m’n eigen airbag mee. Groepen zijn max. 11 pax (wellicht in de Cariboos 10 omdat ze met twee gidsen per groep werken). Kosten zit je denk ik wel redelijk in de goede richting.

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Gevorderd
didiAuteur7 maart 2016 · 07:32

Beste,

Als je je eigen airbag meeneemt, hoe zit het met de cartouche?
Mag deze mee op de vlieger? is nl een drukhouder…

Wat is de verhouding boarders/skiërs? of worden deze apart gehouden in verschillende groepen?

Tnx

Gevorderd
ArjenproadminAuteur7 maart 2016 · 09:26

@@didi Cylinder van de ABS kan gewoon mee met het vliegtuig. Gewoon in de ruimbagage stoppen. Is ook toegestaan.

Verhouding boarders / skiërs verschilt ieder jaar. Dit jaar waren er in de groep van 11 in totaal 4 snowboarders en 7 skiërs. Skiërs en snowboarders worden in ieder geval niet gescheiden, dat is iets van de jaren '80 ;-)

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
GaiusAuteur7 maart 2016 · 16:31

• …En daarbij: wanneer je het nu niet doet dan ben je volgend jaar weer een jaar ouder.

Tsja dan moet ik me maar eens aanmelden.

Vraagje: de koers is nu goed, betekent dit dat je bij aanmelden direct moet betalen? Koers kan over paar maanden uiteraard weer tegenvallen. Anderzijds heeft geld op de bank momenteel ook weinig voordelen.

Toerist
AnoniemAuteur7 maart 2016 · 18:19

@@gaius Wellicht is het een idee om even te mailen info@cmhbenelux.com. Je kan ervoor kiezen om alleen aan te betalen maar je mag ook alles betalen. Veel mensen kiezen hier momenteel voor… Je kan me ook bellen, 0614188695.
Groet,
Philippe Mullens - CMH Benelux

Toerist
AnoniemAuteur8 maart 2016 · 07:43

Voor diegenen die interesse hebben in deze trip - check dit topic. AS. 24 maart hebben we een avond georganiseerd om alle ins en outs te bespreken van de reis. Het gaat hard met de plekken, maar door alle enthousiaste reacties dachten we dat dit wel een leuke avond zou zijn. Kom je ook!? http://wepowder.nl/forum/topic/225639

Gevorderd
telemikeyAuteur8 maart 2016 · 21:43

DO. IT.

(Talk about a no-brainer)

White room,Pillow lines,I rule
Gevorderd
ArjenproadminAuteur8 maart 2016 · 21:47

Was een topweek hè @@telemikey ! Inmiddels zijn 13 van de 22 plekken gevuld. Dat wordt een mooie wePowder lodge. Gezellig!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Expert
meteomorrisAuteur10 maart 2016 · 22:36

Tjee, we hebben er zin in zeg. Nog maar 4 van de 22 plekken beschikbaar. Gaat mooi worden!

powfinder.com
Beginner
Marco SturingAuteur11 maart 2016 · 19:13

Ben bang dat de voertaal Haags wordt, daar in Cariboos. :-)

Toerist
GeorgyAuteur11 maart 2016 · 19:57

.

Gevorderd
El-NiñoAuteur11 maart 2016 · 20:00

@ notwithout Nee toch?!

Gevorderd
Haas™Auteur11 maart 2016 · 20:11

Hij blijft voorlopig nog even op de bucketlist staan, maar wat een vette trip!

Rex Monte - Amor Nix
Gevorderd
WiebeAuteur12 maart 2016 · 01:52

Boeken! Zo dik! Zou graag zelf meegaan maar ik ben nú in Canada aan het heli skiën en twee jaar achter elkaar is toch een beetje duur

Beginner
DaafAuteur12 maart 2016 · 08:28

Volgens mij zijn we vol :)

Gevorderd
ArjenproadminAuteur12 maart 2016 · 09:50

Het gaat hard! Gisteren waren er nog maar drie plekken!

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
Beginner
SkottyAuteur18 maart 2016 · 11:28

Kan helaas niet naar de info avond komen. Zijn er überhaupt nog plekken vrij?
Klm ticket kost nu €929, maar ff wachten op werelddealweken of zo?

No guts, no glory
Expert
meteomorrisAuteur18 maart 2016 · 11:58

@@Skotty altijd wachten tot de werelddealweken. Contact even CMH Benelux, zij kunnen je de laatste stand van zaken melden wat betreft de aanmeldingen.

powfinder.com
Beginner
GaiusAuteur18 maart 2016 · 13:07

@@Skotty infoavond zou niet meer doorgaan, omdat de reis zo goed als vol zit. Stond zelf op wachtlijst, maar er bleken enkele af te vallen. Ik heb alsnog kunnen boeken en heb de aanbetaling de deur uit. Sowieso goed om contact op te nemen met CMH. Info avond/kennismaking groep wordt nu na de zomer gepland.

Beginner
SkottyAuteur18 maart 2016 · 17:46

OK, Thanks Morris & Gaius.
Als er zoveel animo is zal er vast nog wel een trip komen ;)

No guts, no glory
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!