walkie talkies?

• bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 10 maart 2016 · 19:50
    Ik loop al een tijdje rond met het idee dat walkie talkies wel heel handig zouden zijn bij sommige afdalingen. Vooral wanneer het terrein uitdagender wordt is er een groot voordeel om te communiceren, ook om de mooiste lijn te skien.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben, en zo ja, wat voor merk/model gebruik je dan en waarom? Voldoet een instap modelletje (Ca 100 voor een paar) of is dat echt klote en kun je beter wat meer uitgeven?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 maart 2016 · 21:37
    Wij gebruiken nu sinds 2 seizoenen de BCA link EU editie. Ze zijn niet goedkoop, maar we hebben er 4 aangeschaft. Ideaal voor als we veel aan het filmen zijn. De afgelopen dagen ook weer intensief gebruikt in Zwitserland. @Chilo @Arjen @Rene kunnen erover meepraten.

Vooral het feit dat de radio zelf ergens in je tas of jas zit en je een aparte mic/speaker hebt die je op de rugzak kunt klikken maakt het apparaat enorm gebruiksvriendelijk.

Goedkoopste die ik heb gezien is bij: http://www.blue-tomato.com/nl-NL/product/bca-Bc+Link+Eu-368775/...
    May the powder be with you.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 10 maart 2016 · 22:13
    Ik heb ook twee BCA Links. Vorig jaar gekocht ter vervanging van mijn oude Motorola Talkies.
    Zoals MM al chreef, vooral de aparte speaker die je op je rugzakriem kan vastmaken is erg handig. En dat ze veeeeel beter tegen de kou kunnen dan de Motorola's.je hoeft ze niet op te laden ls je ze een weekendje gebruikt.
    Ik heb ze gekocht bij Amazon.de voor 119€ per stuk, dus het kan wel goedkoper 😉
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 10 maart 2016 · 22:39

Ik heb ze gekocht bij Amazon.de voor 119€ per stuk, dus het kan wel goedkoper 😉 Anouk op 10 mrt 2016 22:13

Kijk! En ik vind ze iedere euro waard. @Anouk heeft gelijk. Opladen en dan kun je ze zo 2 a 3 dagen gebruiken.
    May the powder be with you.
  • evan
    Advanced
    evan op 10 maart 2016 · 22:50
    Onmisbaar als je de crew wilt vertellen dat je 100% en super gripped bent.
  • Rene
    Beginner
    Rene op 11 maart 2016 · 09:52
    Zoals @meteomorris al aangeeft; ik ben fan van de BCA links! Nu al 2 seizoenen gebruikt en hebben me afgelopen week weer weten te verbazen. Ik zat een flink eind van de andere zenders, over een berggraat en een stuk lager en kon nog alles meekrijgen. Echt bizar het bereik! En de batterij duur is top. 1 week gebruikt vorig jaar zonder ze ook maar op te hoeven laden 😃
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Mars
    Tourist
    Mars op 11 maart 2016 · 10:00
    Ik heb daar een a twee jaar geleden ook naar gekeken. Het zijn een paar Kenwoods uit de TK-serie geworden. Bomproof en hufter bestendig. Ze worden veel in de industrie, beveiliging en bij politiediensten gebruikt. Daarom geeft het ook 101 accessoires en accu's in verschillende capaciteiten. De accessoires en accu's zijn duur maar in China is volop imitatie te krijgen die naar mijn ervaring goed voldoet.

Je kunt ze met vergunningsvrij vermogen (kleiner 0,5 Watt) of groot vermogen krijgen.
    Als weet waar je moet kijken kun je de software vinden waarmee je de portofoons vanaf je laptop helemaal naar eigen wensen kunt programeren.

Er is een uitgebreide handel in tweede hands, zowel op internet als door bedrijven. Het geeft ze ook veel in de verhuur en lease.

Ik heb die van mij op de kop getikt bij eendagsvlieg die een beveilingsbedrijfje had opgericht en op de fles ging. Ik meen iets van 125 of 150 Euro voor de 4 met de nodige toebehoren. Dus even zoeken loont zich.

Edit,

Als je in China oortjes besteld (die "onzichtbare" CIA dingen) dan moet je eerst de forums even uitspitten. Ongeacht het merk waarvoor je ze gebruikt geeft het twee uitvoeringen. De ene zijn goed. Bij de andere was iets dat het slangetje snel los gaat..
  • PS
    Advanced
    PS op 11 maart 2016 · 10:05
    @bertjebertje ik gebruik zelf een set Puxing-888k. Daarin heb ik, op laag vermogen, de vrij te gebruiken PMR466 kanalen voorgeprogrammeerd staan. Je kan de de radio in je tas gooien en dan een aparte speaker/mic op je schouder clippen.

Voor noodgevallen heb ik op hoog vermogen 161.300 MHz erin staan, de noodfrequentie voor gebruik in de Alpen. Om volledig gebruik te maken van het netwerk heb je dan een radio nodig die 5-Tone ondersteund - zodat je de relays kan gebruiken die op verschillende bergtoppen in het gebied Savoie, Aosta en heel Zwitserland staan. De Puxing-888K is een van de weinige goedkope radio's die dat heeft. Via de relay's open je direct een link met de REGA meldkamer in Zwitserland of de PGHM in Zwitserland.
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 11 maart 2016 · 10:24
    Ik heb sinds een jaar de Motorola T80. Deze denk ik:
    http://www.manutan.nl/nl/mnl/walkietalkie-motorola-t80ex-set-van-2-920...

Voordelen:
    -Prima bereik
    -Makkelijk in gebruik
    -Voldoende kanalen om niemand anders tegen te komen op je kanaal
    -Evt oordoppen als je die zou willen gebruiken

Nadelen:
    -Batterij idd na 1 dag leeg (wel echt pas einde dag)
    -De clip op de walkie sluit niet helemaal, waardoor hij wel aan iets dikkers geklemd moet worden. Dus bv niet aan de rugzak strap op je borst, maar wel op je rugzak schouderband.
    Dromen zijn er om te realiseren

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro