Marker Kingping gebarsten

• MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 maart 2016 · 11:20
    Na een kleine drop vorige week in de poeder is mijn marker kingpin 13 kapot. Het gedeelte waar de hiel in de carbon base plate schroeft is gebarsten. De hiel blijft niet meer in de verstel rails zitten. Het is hierdoor onmogelijk nog op de bindingen te skiën. Zijn er meer mensen met dit probleem?

Weet iemand misschien wie de importeur is voor Marker in Nederland?

Het gaat om de metalen schroef plaat en de carbon plaat. Deze horen vast te zitten aan elkaar, maar zijn nu dus los gekomen.
    One step at a time.
  • dieter
    Advanced
    dieter op 16 maart 2016 · 11:28
    da's klote
    het lijkt een super concept voor een tourbinding maar precies toch nog wat kinderziektes.
    Hopelijk kan het snel in orde gebracht worden voor jou
  • MDA
    Advanced
    MDA op 16 maart 2016 · 11:37
    Ha... metaal lijmen in carbon... de grote fabrikanten hebben het nog steeds niet perfect onder de knie. Ik heb al ik weet niet hoeveel carbon fiets cranks gerepareerd waar de bus van het pedaal uit was gekomen. Te zien aan de lijmvlakken van die bussen, was er niet al te lang nagedacht over hoe er gelijmd moest worden.

@MickeydeHaas: ligt de schroef er helemaal uit, of beweegt ie een beetje? Als ie er helemaal uit ligt, kun je een foto maken van de twee losse onderdelen?
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 16 maart 2016 · 11:47
    Marker valt onder TCK group geloof ik.

Was de achterdruk goed ingesteld?
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 maart 2016 · 11:48
    @dieter Zijn de lekkerste bindingen waar ik tot nu toe op heb geskied. Hoop ook dat het snel opgelost kan worden. Vertrek volgende week weer naar de pow 😃

@MDA Hij is alleen aan het uit einde los gekomen. De 'rails' zit verder nog wel redelijk vast. Ik zal proberen anders even een filmpje er van te maken.
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 maart 2016 · 11:49
    @Remmie Wat bedoel je precies met achterdruk? De DIN waarde stond op 10. Ben zelf ong 82kg maar ski wel wat agressief dus zit altijd wat hoger 😃. Voorbak was niet gelocked.
    One step at a time.
  • Remmie
    Advanced
    Remmie op 16 maart 2016 · 12:02

Wat hij hier vanaf 4:12 doet
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 maart 2016 · 12:27
    Hmm, kan even niet reageren. Krijg de hele tijd een spam melding...

Edit: Kan weer.

De binding was correct ingesteld zoals Marker het aanbeveelt. De verstel schroef flush gedraaid met de binding.
    One step at a time.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 16 maart 2016 · 13:06
    TCK idd
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 16 maart 2016 · 13:54
    Ik ken toevallig wat mensen bij TCK 😉 er wordt contact met je opgenomen! (Zo niet even PM naar mij toe)
  • PeppieH
    Advanced
    PeppieH op 16 maart 2016 · 14:12
    TCK it is.. ik werk bij TCK en weet dus e.e.a. van de KingPin.. (al pretendeer ik ook niet alles te weten..)
    Maarrr.... de carbon plaat is ingelegd in een plastic frame, dat bovendien zwevend is gemonteerd, dus zit op geen enkele manier vast aan de metalen rail waar je de achterbak op schuift (en waar hij z'n opwaartse stevigheid vandaan haalt). Dit deel heeft 2 functies; ski/walk verstelling en horizontale fixatie van de achterbak. Het deel waar de horizontale belasting op komt is geheel van ABS plastic, dus als het carbon los komt van dit frame, zou dat niet eens een probleem hoeven zijn, aangezien het slechts voor de stijfheid dient.
    Als je achterbak niet blijft zitten (horizontaal) dan ligt dat dus ofwel aan de rail ofwel aan de schroefdraad van de achterbak zelf (= niet op de foto te zien). Dit wordt meestal veroorzaakt doordat de binding te strak staat afgesteld t.o.v. mm maat van de schoen. Moraal; laat je dealer er naar kijken.... ik heb het onderdeel hier liggen (ziet foto) dus kan snel verstuurd worden. Als het geen garantie is, kunnen er wel kosten aan verbonden zitten (weet niet hoeveel, omdat ik dit onderdeel van een voorraad binding heb afgehaald. Ga sowieso bij Marker navragen of zij het vaker gezien hebben..

• evan
    Advanced
    evan op 16 maart 2016 · 14:51
    Ik ken hier toevallig wat mensen. Er wordt contact met je opgenomen! (Zo niet even PM naar mij toe)
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 16 maart 2016 · 15:36
    @PeppieH Veel dank voor de snelle reactie! Eerlijk gezegd weet ik niet zeker of het los komen van de rail ook echt het probleem is. Het probleem is dat de binding terwijl hij correct qua maat is afgesteld, naar achteren schuift zodra ik er in stap. Het is alsof of hij naar tour modus schuift. Ik zal anders even een filmpje maken vanavond waar ik het precies op kan laten zien. De verstelschroef stond zoals de manual van Marker het voorschrijft 'flush' gedraaid met de plastic rand in de binding. Hij zou dus correct qua maat moeten staan.

Dit is hoe het probleem voor het eerst voorkwam:
    Na al een goede paar uur in de poeder gereden te hebben zonder enig probleem. Kwam na een drop van circa 2m mijn hiel los. In eerste instantie merkte ik niks, maar nadat ik gestopt was en weer door skiede leek het alsof de binding naar tour modus was gegaan. Gelijk alles gecheckt en de binding stond qua maat nog gelijk aan de andere binding en ook op ski mode. Toen met een losse hiel naar de lift geskied en daar de hak eraf gedraaid. Kon toen geen afgebroken onderdelen herkennen. Heb de hak opnieuw erin geschroefd, maar het probleem bleef zich voordoen. Toen gelijk de gondel gepakt en niet meer op geskied.

Mijn dealer zit in Zwitserland. Kan ik het onderdeel direct naar TCK sturen? Ik vertrek over ruim een week weer richting de alpen. Het zou heel fijn zijn als de bindingen dan weer goed zijn. 😃

Is het een idee om via de mail verder te praten?

Veel dank alvast voor de hulp!

@evan Ben daar al langs geweest 😉
    One step at a time.
  • PeppieH
    Advanced
    PeppieH op 18 maart 2016 · 09:56
    @MickeydeHaas ; ik heb het onderdeel naar MK Skiservice verstuurd (komt vandaag daar binnen), want er moet echt even naar de binding gekeken worden; het probleem zou namelijk zo maar ergens anders kunnen liggen en MK heeft zo nodig ook andere onderdelen van de KingPin. Ze weten ervan.
    Hoor wel of het gelukt is!
  • PeppieH
    Advanced
    PeppieH op 18 maart 2016 · 09:57
    @MickeydeHaas ; ik heb het onderdeel naar MK Skiservice verstuurd (komt vandaag daar binnen), want er moet echt even naar de binding gekeken worden; het probleem zou namelijk zo maar ergens anders kunnen liggen en MK heeft zo nodig ook andere onderdelen van de KingPin. Ze weten ervan.
    Hoor wel of het gelukt is!
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 18 maart 2016 · 10:56
    @PeppieH Super!!!
    One step at a time.
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 19 maart 2016 · 16:31
    Vanochtend even bij MK langs geweest en alles werkt weer. 😃 Was toch de rails die vervangen moest worden.

@PeppieH Dank voor de snelle en goede hulp!
    One step at a time.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro