Even voorstellen

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 maart 2016 路 10:36
    Goedemorgen allemaal.

Na een tijdje rondneuzen op wepowder, besloten om maar eens in te loggen en een sprong in het diepe te wagen.

Ik ben Martijn, 25 jaar en kom uit het zuiden des lands ( omgeving Sittard Maastricht).

In mijn vrije tijd zit ik met regelmaat in de diepvries in Snowworld Landgraaf, Of met mn vrienden in de kroeg n pintje pakken.
    Tevens ren ik op vrijdag avond bij een scoutingvereniging rond als begeleider bij een groep jongens van 15 tmt 18

Ooit begonnen op een snowboard in snowworld en sinds 3 jaar op ski's.
    Ieder jaar braaf in Januari in de auto en richting Kaprun / Zell am See. Maar ook dat gaat na een paar jaar een beetje vervelen.
    Dus afgelopen wintersport besloten om een stapje verder te gaan en mijn eerste ''tourtocht'' gemaakt met een gids (Markus Brundl, prima kerel overigens) naar ''Sonnblick'' in Utendorf.

Uiteraard braaf van te voren een lawinepieper schep sonde en airbag aangeschaft ( duijvenstijn deed alles met 60% korting weg en dat is verdomd leuk winkelen)

Maargoed, ben er achter gekomen dat het toch wel heel sjiek is om lekker naar boven te lopen en dan naar onder te skiien.
    Moet eerlijk toegeven, was de eerste echte keer ''offpiste'' dus de afdaling ging niet heel soepeltjes.

Ik ben voornemens om dit vaker te gaan doen alleen een issue.
    Mijn wintersport maatjes vinden dit allemaal 3x niks en gaan liever naar een rennstrecken om zo hard als kan naar onder te knallen.

Moraal van het verhaal ik ben maar alleen, dus dan blijft het maar bij een dagje met een gids. Ik hoop dus om hier wat vrienden te maken en mensen te leren kennen, met als doel iemand of meerdere te vinden om mee te gaan touren en op pad te gaan in de sneeuw. En belangrijker, mensen van wie ik kan leren.

Immers je kan cursusen volgen, alles aanschaffen, maar in the end, in je eentje op pad is nooit leuk.

Heel verhaal, Mochten jullie meer van mij willen weten, Just ask

Groet,

Martijn
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 17 maart 2016 路 11:07
    Welkom Martijn!

Het vinden van powderbuddies moet hier geen probleem zijn. Ook een aanrader zijn een van de vele trips die via WP worden georganiseerd met gidsen etc.
    Rex Monte - Amor Nix
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 maart 2016 路 11:46
    @SneeuwHaas,

Dat is ook een van de onderliggende redenen. Dat maakt de drempel lager om aan een van de trips deel te nemen 馃槂
  • paddyodenneboom
    Expert
    paddyodenneboom op 17 maart 2016 路 12:35
    Geef je op voor de lawinetrainingen en maak poedervrienden voor het leven! Zelf ga ik regelmatig met mijn oude lawinematen van snowsafety II en III op pad. Als je ff googled vind je wel wat verhaaltjes, filmpjes en foto's van onze tripjes terug op Wepowder.

Met mijn oude clubje ga ik niet meer op pad. Dit vanwege het gebrek aan kennis en ervaring en het gebrek aan interesse om deze kennis en ervaring op te doen.

grtzzz Paddy
    verslaafd aan wit goud!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 17 maart 2016 路 14:01
    Welkom Martijn! Zoals @paddyodenneboom al zegt; zorg er voor dat andere wepowderaars ook met jou op pad willen gaan. Door het volgen van de wepowder modules en SSC theorie en vooral de praktijk-curussen vul je je Freeride Paspoort aan. Hierdoor zien mensen wat je ervaring is en dat je waardevol bent in een eventuele buddy redding. Met de praktijk cursussen leer je ook andere toffe gasten kennen met wie je in de toekomst weer op pad kan. In de tussentijd kan je bijv. ook met Ripstar of Epique op pad met gidsen om zodoende aan je techniek te werken en waar je ook altijd weer nuttige zaken leert mbt lawine kunde. Als je dan soms weer even behoefte hebt om ouderwetsch de pisteridder uit te hangen, dan kan je altijd weer een weekje met je oude maten weg 馃槈
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 17 maart 2016 路 14:21
    Thanks allemaal 馃槂

Lawine cursus staat in de planning zodra er wat meer data bekend zijn, thans de theorie cursus.
    Heb overigens wel, los van dit, de K2 en K3 klimcertificaten, dus met touwen knopen zekeren ben ik goed bekend. Moet nog kijken of ik dit ook in het WP paspoort kan zetten.

Voor komend jaar wil ik zeker iets plannen mbt tot techniek / kennis

Groet
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 17 maart 2016 路 16:41
    Welkom Martijn!

ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de anderen al hebben gezegd. Snowsafety zet over het algemeen in de herfst de data van het nieuwe seizoen online. Pieperfest (op het strand naar lawinepiepers zoeken, meestal in spetember ergens) is ook altijd een gezellige bijeenkomst.

Een caveat: weet je waar je aan begint? Als je vatbaar blijkt voor het poedervirus, kan je hele kijk op sneeuw, skieen, bergen en vakantie wel eens drastisch veranderen. Om het over het thuisfront nog maar niet te hebben..

(Ik vraag me af hoeveel eega's(m/v) er in heel Europa al met hun ogen beginnen te rollen als tijdens het winterseizoen hun wederhelft het gesprek begint met: "..meteomorris geeft een poederalert af...")

Be warned, you have come to the point of no return!
    馃構 馃構
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 17 maart 2016 路 16:53
    Inderdaad, ook dit soort wit poeder werkt verslavend 馃構
    En nu weet ik niet precies hoeveel wepowderaars er in 't Limburgse of net over de grens te vinden zijn, maar een (zelf-opgezette?)pieper-zoek-oefening in een park of bos doet het ook goed als je op zoek bent naar nieuwe (of oude) buddy's. Veel plezier!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • paddyodenneboom
    Expert
    paddyodenneboom op 17 maart 2016 路 17:01 verslaafd aan wit goud!
  • BMT
    Advanced
    BMT op 17 maart 2016 路 18:19
    Welkom Martijn!

Snowsafety cursussen zijn zoals @Poedertijn en @paddyodenneboom perfect om maatjes en kennis op te doen. Maar los daarvan rijd je ook nog eens fantastisch poeder tijdens de cursus! Denk hierbij aan top locaties als Quattre Vallee en Disentes. Zie
    馃槂

BMT

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro