@BasV Ze zijn beide best uniek en verschillend. Ik heb het meeste plezier beleefd aan de storm chaser, al is dat een gevaarlijke uitspraak want ik heb er dan ook net iets meer dagen op gereden dan op de pencil, en iets meer verschillende stances e.d. op uitgeprobeerd. Dus hij heeft meer kansen gekregen om zich te bewijzen zeg maar 😃 Ik was aanvankelijk nogal sceptisch ivm de surf rocker, aangezien ik planken gewoon ben met camber tussen de bindingen, maar het is echt niet vergelijkbaar met je standaard rocker! Het 'ultra glide' effect, zoals het best te omschrijven valt, was het meest uitgesproken op iets nattere poeder (lichtjes sun-baked enz), en wanneer er een klein laagje vers bovenop de pistes of hardere sneeuw lag. Fenomenaal! De plank versnelt enorm ipv dat ze vertraagt en het is alsof je zweeft bovenop de sneeuw. In tegenstelling tot sommige andere poederplanken waar je toch dieper in de sneeuw zit. Het is nogal moeilijk te beschrijven, maar alleszins uniek en anders dan elke andere plank die ik deze winter heb gereden (o.a. ook een hoop moss snowsticks en gentemsticks in Japan). Een hele hoop van die merken gebruiken tegenwoordig het woord 'snowsurfer', maar de storm chaser was toch wel het meest surfboard van alle planken, inclusief de moss en gentemsticks. Jones kan er wat van op het vlak van hype creëren, maar ik vond het best wel uniek/terecht. Dat gezegd zijnde, hoewel de storm chaser ook leuk en uniek was voor op de piste, was de pencil toch mijn favoriet op de piste. Tussen de bomen in de poeder gaf ik dan weer de voorkeur aan de storm chaser, aangezien die toch wat korter draaiend was. Ik denk dat de pencil voor mij meer tot zijn recht zou komen als splitboard. En de storm chaser misschien ook. Want ik vond het soms een trade-off. Ik kom van een Burton fish 156, waarvan ik vond dat ie soms te weinig float had voor mijn 80 tot 83 kg, en met als gevolg dat ik te traag ging of stil kwam te staan. Maar nu bij de pencil en de storm chaser had ik met mijn gewicht zo veel float, dat ik soms iets te snel ging in de poeder, en er iets te weinig in weg zakte, voornamelijk als het terrein steil werd en de bomen erg dicht op elkaar stonden. First world problems 😃 Al kan dat natuurlijk ook aan mijn techniek liggen 😃 Ik laat ze met spijt in mijn hart gaan, aangezien ik van beide planken fan ben, maar ik hou van constant nieuwe shapes en dingen proberen. En nu wil ik gaan splitboarden. En aangezien ik jammer genoeg niet rijk ben, kan ik dat alleen maar door eerst mijn huidige planken te verkopen 😃 De sensatie van de 1e dag op een nieuwe plank met een radicale shape is voor mij onbeschrijflijk en maakt het snowboarden nog eens een tikkeltje interessanter, niet weten wat de plank met jou gaat doen, of jij met de plank