Te koop: Korua Pencil

• SamSam
    Beginner
    SamSam op 20 maart 2016 · 16:48
    Ik heb deze winter een Jones Storm Chaser en Korua Pencil gereden. Beiden gaan opnieuw de verkoop in, aangezien ik wil investeren in splitboarden en de splitboard versie van 1 van beide zoek aan te schaffen. Hier de Korua Pencil:

Lengte: 164
    Heeft 7 dagen gebruik gezien
    Nieuwprijs € 450
    Vraagprijs: € 275

Voor meer info, laat gerust iets weten!
  • Mars
    Tourist
    Mars op 20 maart 2016 · 16:52
    @SamSam, Ik heb interesse. Ik stuur je een pm.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 20 maart 2016 · 18:47
    Oei nice...
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 21 maart 2016 · 06:48
    Als @Mars je er niet van af helpt,hou ik me aanbevolen!
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • BasV
    Beginner
    BasV op 21 maart 2016 · 09:20
    Mooie plank! @SamSam, gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe verhoudt ie zich tot de Storm Chaser?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 maart 2016 · 11:46
    Zeer zeer zeer verleidelijk, maar ik kan niet bezig blijven natuurlijk. (roept tegen haar innerlijk duiveltje: neeheee, je hebt geen 87 boards quiver nodig om goed poeder te rijden! Ssssht!) Zou wel graag willen weten hoe deze rijdt..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 21 maart 2016 · 12:05
    @Dutchess Ja... jij hebt al net een hele vette Moss gekocht. Gelukkig was @Mars me al voor... anders had ik het misschien zomaar gedaan.
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 21 maart 2016 · 12:18
    @Poedertijn Ik snap precies wat je voelt: geargeilheid... erg gevaarlijk..
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 21 maart 2016 · 19:22
    geargeilheid... erg gevaarlijk..
    Leuk woord, Dutchess 😃
    Ben er ook prooi aan gevallen vandaag. Zonet in Briançon bij Krakatoa een Dupraz gescoord voor weinig. Nodig? Neuh, maar zo mooi! 😃
    Voordeel is dat ik nu braaf van jouw Moss board afblijf tot volgende week!
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 21 maart 2016 · 22:13
    @BasV Ze zijn beide best uniek en verschillend. Ik heb het meeste plezier beleefd aan de storm chaser, al is dat een gevaarlijke uitspraak want ik heb er dan ook net iets meer dagen op gereden dan op de pencil, en iets meer verschillende stances e.d. op uitgeprobeerd. Dus hij heeft meer kansen gekregen om zich te bewijzen zeg maar 😃 Ik was aanvankelijk nogal sceptisch ivm de surf rocker, aangezien ik planken gewoon ben met camber tussen de bindingen, maar het is echt niet vergelijkbaar met je standaard rocker! Het 'ultra glide' effect, zoals het best te omschrijven valt, was het meest uitgesproken op iets nattere poeder (lichtjes sun-baked enz), en wanneer er een klein laagje vers bovenop de pistes of hardere sneeuw lag. Fenomenaal! De plank versnelt enorm ipv dat ze vertraagt en het is alsof je zweeft bovenop de sneeuw. In tegenstelling tot sommige andere poederplanken waar je toch dieper in de sneeuw zit. Het is nogal moeilijk te beschrijven, maar alleszins uniek en anders dan elke andere plank die ik deze winter heb gereden (o.a. ook een hoop moss snowsticks en gentemsticks in Japan). Een hele hoop van die merken gebruiken tegenwoordig het woord 'snowsurfer', maar de storm chaser was toch wel het meest surfboard van alle planken, inclusief de moss en gentemsticks. Jones kan er wat van op het vlak van hype creëren, maar ik vond het best wel uniek/terecht. Dat gezegd zijnde, hoewel de storm chaser ook leuk en uniek was voor op de piste, was de pencil toch mijn favoriet op de piste. Tussen de bomen in de poeder gaf ik dan weer de voorkeur aan de storm chaser, aangezien die toch wat korter draaiend was. Ik denk dat de pencil voor mij meer tot zijn recht zou komen als splitboard. En de storm chaser misschien ook. Want ik vond het soms een trade-off. Ik kom van een Burton fish 156, waarvan ik vond dat ie soms te weinig float had voor mijn 80 tot 83 kg, en met als gevolg dat ik te traag ging of stil kwam te staan. Maar nu bij de pencil en de storm chaser had ik met mijn gewicht zo veel float, dat ik soms iets te snel ging in de poeder, en er iets te weinig in weg zakte, voornamelijk als het terrein steil werd en de bomen erg dicht op elkaar stonden. First world problems 😃 Al kan dat natuurlijk ook aan mijn techniek liggen 😃 Ik laat ze met spijt in mijn hart gaan, aangezien ik van beide planken fan ben, maar ik hou van constant nieuwe shapes en dingen proberen. En nu wil ik gaan splitboarden. En aangezien ik jammer genoeg niet rijk ben, kan ik dat alleen maar door eerst mijn huidige planken te verkopen 😃 De sensatie van de 1e dag op een nieuwe plank met een radicale shape is voor mij onbeschrijflijk en maakt het snowboarden nog eens een tikkeltje interessanter, niet weten wat de plank met jou gaat doen, of jij met de plank
  • BasV
    Beginner
    BasV op 22 maart 2016 · 12:25
    @SamSam, dank voor je duidelijke verhaal! En als je mooie poeder kan rijden op mooie planken ben je toch rijk, heeft niks met geld te maken 😉
  • tsc72149
    Advanced
    tsc72149 op 22 maart 2016 · 12:53
    Is de plank nu eigenlijk al verkocht?Moet ik dan toch maar uitkijken naar een andere?
    Let the mountains have it's day or two following a big storm
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 22 maart 2016 · 13:19
    De plank is bij deze verkocht!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 22 maart 2016 · 13:27
    en dat doet dan toch een beetje pijn hè... #geargeilheid

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro