Vandaag gegaan en het was GEWELDIG! Te gek weer en de paar centimere vers van gister maakte het skiën heerlijk. Uiteindelijk een lokale gids gevonden na heel veel doorbellen en doorvragen.
Om nog een klein beetje aan de discussie toe te voegen:
Ik denk dat het redelijk vanzelfsprekend was geweest waar je wel en niet kon skiën, omdat we de makkelijke route hebbe genomen maar het was zeker geen overbodige luxe. Ik heb het er met de gids over gehad en het was vrij duidelijk wat wel en niet kon: de sporen waren een goede indicatie en als je daar niet buiten trad was het veilig; op de plekken waar het er wel toe deed waren de sporen niet 'all over the place' maar waren er enkele sporen en was het ook duidelijk dat je daar niet buiten moest treden.
Al met al ben ik blij dat we een gids hebben genomen, zeker omdat ik ook nog niet bekend was met het terrein.
De hele trip heeft mij wel doen inzien dat ik graag nog veel meer wil leren over de alpinistische kant van skiën. Ik kan redelijk lekker skiën (al zeg ik het zelf), maar weet echt niets van een 'dode-man' zekering maken, ijsboren plaatsen en goede takels bouwen' (thanks
@rogier) en zou graag een cursus doen deze zomer of dit voorjaar. Kan iemand mij daar voor toevallig in de goede richting sturen?
Dank voor alle hulp!