Splitboard bindingen

• Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 25 maart 2016 · 10:43
    Vandaag mijn 1e splitboard binnen gekregen. koopje, kon 'm niet laten liggen.
    Burton Family Tree Landlord 163

Nu heb ik wel een aantal maal gesplit, maar ben ik een leek op gear gebied hiervoor. Wat ik al gelezen heb is dat Burton Hitchhiker of Spark R&D bindingen hiervoor geschikt zijn. Iemand ervaringen hiermee of zijn er nog andere opties?

v.w.b. de skins geeft Burton aan dat de G3 skins hiervoor. Zijn er universele maten voor skins of verschilt het per merk en moet je deze passen?
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 25 maart 2016 · 11:25
    @ieism weet hier alles van. Naast spark en voornoemde burton zijn er ook karakoram bindingen en plum bindingen. Ik heb alleen ervaring met de sparks, de oudere versie nog met pin en nu de nieuwere magneto's, en ben erg tevreden met de laatste. (De oudere zijn prima, de magneto's zijn mijns inziens handiger)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 maart 2016 · 13:50
    @Snowzone hier een preview van mijn artikel "Eerste hulp bij splitboarden". Het is nog niet helemaal klaar, maar ik heb hem speciaal alvast zichtbaar gemaakt. http://www.frozenlines.com/blog/eerste-hulp-bij-splitboarden/...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 25 maart 2016 · 14:41
    @Erwin.

Dat wordt een mooi stuk. Enkele aanvullingen zouden kunnen zijn:
    Riser
    Quiverconnector
    Verts
    Flex-lock
    Hardboots
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 25 maart 2016 · 14:58
    @Mars thanks, goede aanvullingen. Dat zou zo maar eens mooi onder een kopje "Speciale onderdelen" passen.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 25 maart 2016 · 18:51
    Ik heb dus een paar Spark Magneto's voor je te koop; http://wepowder.nl/forum/topic/226569
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 25 maart 2016 · 20:26
    Thanks @Erwin! Erg nuttige info!
    @Poedertijn: Helaas te klein
  • ieism
    Tourist
    ieism op 26 maart 2016 · 15:26
    @ieism weet hier alles van. Naast spark en voornoemde burton zijn er ook karakoram bindingen en plum bindingen. Ik heb alleen ervaring met de sparks, de oudere versie nog met pin en nu de nieuwere magneto's, en ben erg tevreden met de laatste. (De oudere zijn prima, de magneto's zijn mijns inziens handiger) Dutchess op 25 mrt 2016 11:25

Ik ben even aan het splitten, maar zonder mij komen jullie er ook wel uit. Skins kan je van ieder merk op maat snijden, als je het liefst vraagt doet de winkel het even voor je.
    Spark is iets goedkoper en idiot proof, maar ik ben ook wel fan van Plum bindingen. Bel even met Snowcountry, zij helpen je verder.
    splitfest.nl

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro