Ik ben niet overtuigd dat dit nodig is. Klinkt logisch dat een snowboard een ankereffect heeft, maar is dat wel echt het geval? Was er niet zoiets als groter oppervlak komt naar boven in een bewegende sneeuwmassa? Het principe achter de werking van alle lawine airbags. Natuurlijk zijn er dichtheid/volume verschillen tussen board en airbag ballonnetjes, die van invloed zijn op de werking van dit principe. Ik zou graag zien dat de claim van het ankereffect beter beargumenteerd wordt. Daarnaast wordt in het promotie filmpje aangegeven dat de sneeuwdruk enkel van boven komt, dat is niet juist.
Wat te denken van de voordelen als het board aan blijft? Nu als je het board vind weet je bijna 100% zeker dat er iemand aan zit. In het ergste geval misschien enkel een lichaamsdeel……
En iemand met board aan heeft meer oppervlak dus grotere kans om raak te sonderen?
Verder zoals
@ffKnallen al aangeeft wordt het beslismoment, wel of niet activeren lastiger. Activeren en zeker in de lawine komen of niet activeren en misschien nog een kans om weg te komen. Nu kan je tenminste altijd je lawine airbag activeren en nog steeds proberen om weg te komen.
Klinkt logisch dat het snowboard een ankereffect heeft en dat dit de oplossing is, maar het is voor mij niet overtuigend genoeg.
Kan nog wel herinneren dat bij opkomst v/d ABS tassen de argumentatie ook niet helemaal klopte, 95% overlevingskans……………….. Mooie marketing