Spark pucks & crampons

• AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 2 april 2016 路 12:10
    Met dank aan @Poedertijn heb ik mijn splitboard bijna compleet! Nu zoek ik nog pucks en crampons! Pucks liefst van spark. Crampons moeten kunnen onder de spark r&d magento.
    Wie o wie heeft ze toevallig over?
    Riding on the edge!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 2 april 2016 路 12:40
    de crampons die er bij horen zijn de Sabertooth's. De nieuwe Ibex crampons van dit jaar zouden denk ik ook wel moeten passen (ff checken). Vraag anders @tellieG, zij kan je vast verder helpen met 2e hands spul uit de verhuur.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 april 2016 路 15:48
    De Ibex werkt ook met de Magneto inderdaad.

Als je begint met een beetje normale tourtjes met redelijke sneeuw, heb je niet per se direct crampons nodig . Ik heb ze hooguit 3 keer per seizoen echt nodig, en meestal liggen ze dan nog in de auto. 馃槂 Met een gezonde dosis optimistische stompzinnigheid, een beetje techniek en gewoon doorstappen kom ik ook altijd wel boven hoor.

Mocht je ze nog dit seizoen nodig hebben voor ijzige voorjaarscondities (dan heb je ze wel nodig), kan je die van mij lenen.
    splitfest.nl
  • Mars
    Tourist
    Mars op 2 april 2016 路 16:17
    De pucks kun je ook zelf maken.
    Dan kun je ze voor meer stijfheid zelfs iets over de andere boardhelft laten vallen

http://www.wildschnee.de/know-how-blog/tipps/slider-selber-fraesen...

Als basismateriaal, voor ze uit te frezen, schijnt een broodplank ook geschikt te zijn.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 2 april 2016 路 19:03
    @ieism thanks! ik dacht dat dat eerder nodig was. Ga het eerst maar is zonder proberen 馃槂
    @Mars helaas ben ik niet zo handig, daarbij komt dat ik op mijn studentenkamer enkel de beschikking heb over een hamer en een schroevendraaier!
    Riding on the edge!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 2 april 2016 路 20:09
    @AlexanderHurk
    Dat komt niet vanzelf maar moet je ook trainen 馃槈 En de rest van de tools kan je lenen.
    Maargoed, zonder te rijmen en dichten, de beste werkplaatsen die ik ken waren allemaal studentenkamers (of zagen er zo uit) 馃榾
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 2 april 2016 路 21:34
    @EmileHemdrix je klinkt een beetje zoals m'n vader! Hahah
    Ik ga de instructie eens doorlezen op wildschnee!
    Riding on the edge!
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 2 april 2016 路 21:35
    @EmileHendrix lastig dat je niet kan editen via je telefoon...
    Riding on the edge!
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 3 april 2016 路 08:04
    Hehe 馃榾 Da's altijd een goed begin, instructies lezen 馃槈
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • janvannieuwenhuijzen
    Advanced
    janvannieuwenhuijzen op 4 april 2016 路 16:52
    Ik heb nog wel een transitiesetje van Voile voor je liggen met in ieder geval de pucks en met crampons gaat het er om wat je gaat doen, een helling beklimmen waarop je ze wel nodig hebt maar niet onder doet is levensgevaarlijk. Ik ben elk jaar rond Pasen een week met ski毛rs op stap en heb ze elke keer nog nodig gehad, ook al is het maar net die ene helling op die ene dag zoals vorige week, net als klimgordel (gletsjers) en stijgijzers voor onder de schoenen (voor de zeer steile hellingen) overigens en de pickel gaat ook altijd mee. Als je geen meerdaagse huttentochten gaat doen in het voorjaar en alleen gaat wanneer er poeder ligt, dan heb je ze misschien niet nodig, in alle andere gevallen heb je ze eerder nodig dan ski毛rs (behalve eventueel met een hardbootsetup).
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 5 april 2016 路 11:17
    thanks @janvannieuwenhuijzen heb je een PM gestuurd. Ik denk dat ik dan nog even wacht met de crampons. Ik ga dit seizoen zeer waarschijnlijk niet meer weg... dus zal ik ze niet nodig hebben. Volgend jaar dus wellicht!
    Riding on the edge!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro