Salomon split VS Burton Landlord split VS Burton Custom split , Welke kiezen?

• SimonVen
    Beginner
    SimonVen op 11 april 2016 路 16:19
    Ik ben aan het twijfelen tussen bovengenoemde modellen, maar weet niet welke te kopen, namelijk:

-Salomon Split
    -Burton Landlord split
    -Burton Custom split

Welke raden jullie aan, en waarom ?

Alvast bedankt!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 11 april 2016 路 22:38
    Hoe zwaar ben je wat is je rijstijl, wat voor solid (ongesplit board) rijd je en waarom, en ga je de split in de alpen gebruiken? (Dwz je gaat er allerlei soorten sneeuw mee rijden.. Ik neem aan van wel?) Hoe stijf zijn die splits, zit er carbon in (ben ik persoonlijk fan van, bij splitboards) en waarom deze splits eigenlijk?
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • SimonVen
    Beginner
    SimonVen op 11 april 2016 路 23:00
    80kg, 1.90m
    Agressieve, sportieve rijstijl.
    Solids: burton flight attendant, burton custom, burton tough cat, imperium dj3, Arbor westmark.
    Voornamelijk alpen.
    Deze splits omdat ze toegankelijk zijn omwille van prijs die ik evt kan bekomen.

Hopelijk kan je hier wat meer mee馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 12 april 2016 路 09:46
    Poeh. Belangrijkste misschien wat je ermee gaat doen.

Maar in het algemeen een beetje dit.... [disclaimer, dit is ook maar een mening]

Custom: Meest allround van de drie, Klassiek camber en directional twin. Je weet wel ongeveer wat je hier van kan verwachten. Deze plank zal ook iets beter skinnen dan de andere twee. Ook Switch en op de piste het beste van de drie (als dat je ding is) . Op een diepe poederafdaling ga je hier waarschijnlijk het minste lol aan beleven, legburn.

Landlord: Meer poedergericht dan de Custom, grotere neus en S-rocker. Nog steeds een plank waar je alles mee kan rijden, maar veel meer een shape voor backcountry.

Salomon: 2015 versie is minder stijf dan de Burtons, dat zou met jouw rijstijl misschien een probleem kunnen zijn. 2016/17 heb ik niet gereden. Verder een speels board met veel pop en ook redelijk allround hoewel meer poederspecifiek dan de Custom. Ik denk niet stijf genoeg voor jou.

Kwaliteit van de Salomon is iets beter dan de Burtons. Na een vol seizoen ziet een Burton Split er optisch wel behoorlijk gebruikt uit. Garantie van Burton is overigens wel heel goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Burton channel is wel weer iets fijner dan inserts, maar dat zijn details.

Kijk ook even naar de Amplid Creamer, die zou ik verkiezen boven alledrie.
    splitfest.nl
  • dieter
    Advanced
    dieter op 12 april 2016 路 10:12
    kijk ook eens naar de plum splitboards, veel goeds over gehoord
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 12 april 2016 路 10:40
    @dieter ik hoop dat die beter dan de bindingen van hun zijn want dat is 茅茅n bak ellende.

@SimonVen is dit niet wat voor je? http://wepowder.nl/forum/topic/227134 ik denk dat wouter nog wel wat ruimte in zijn prijs heeft 馃槈
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • Mars
    Tourist
    Mars op 12 april 2016 路 12:41
    ik hoop dat die beter dan de bindingen van hun zijn want dat is 茅茅n bak ellende.post] FrankvDelden op 12 apr 2016 10:40[/post]

@FrankvDelden Nou ben ik toch benieuwd naar de onderbouwing.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 13 april 2016 路 08:34
    @FrankvDelden wat is er niet fijn aan de Plum binding? Duurzaamheid?
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 13 april 2016 路 14:41
    @Mars @Robbert
    Ik heb geen exacte cijfers meer maar bij Zero-G in Chamonix vertelde de verkoper dat hij "400" spark bindingen verkocht en "100" plumbindingen en uiteindelijk meer Plum bindingen stond te repareren dan Spark. Tijdens die zelfde trip heeft een maatje van mij zijn Plum Crampons nog geen 10 minuten kunnen gebruiken of de ophanging brak al af. Het systeem is echt heel mooi maar veel te fragiel!

Ook Karakoram gaat sneller kapot. Ik gebruik zelf zonder problemen de Karakorams met het heellock systeem maar ik ben wel van mening dat de meest degelijke bindingen door Spark worden gemaakt.
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/
  • robbert
    Advanced
    robbert op 13 april 2016 路 16:32
    @FrankvDelden
    ok duidelijk. Ben benieuwd hoelang mijn Plums heel blijven.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro