ieism op 12 april 2016 路 09:46
Poeh. Belangrijkste misschien wat je ermee gaat doen.
Maar in het algemeen een beetje dit.... [disclaimer, dit is ook maar een mening]
Custom: Meest allround van de drie, Klassiek camber en directional twin. Je weet wel ongeveer wat je hier van kan verwachten. Deze plank zal ook iets beter skinnen dan de andere twee. Ook Switch en op de piste het beste van de drie (als dat je ding is) . Op een diepe poederafdaling ga je hier waarschijnlijk het minste lol aan beleven, legburn.
Landlord: Meer poedergericht dan de Custom, grotere neus en S-rocker. Nog steeds een plank waar je alles mee kan rijden, maar veel meer een shape voor backcountry.
Salomon: 2015 versie is minder stijf dan de Burtons, dat zou met jouw rijstijl misschien een probleem kunnen zijn. 2016/17 heb ik niet gereden. Verder een speels board met veel pop en ook redelijk allround hoewel meer poederspecifiek dan de Custom. Ik denk niet stijf genoeg voor jou.
Kwaliteit van de Salomon is iets beter dan de Burtons. Na een vol seizoen ziet een Burton Split er optisch wel behoorlijk gebruikt uit. Garantie van Burton is overigens wel heel goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Burton channel is wel weer iets fijner dan inserts, maar dat zijn details.
Kijk ook even naar de Amplid Creamer, die zou ik verkiezen boven alledrie.
splitfest.nl