NOW Snowboard bindingen

• Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 20 april 2016 · 12:36
    Voor het volgende seizoen overweeg ik sterk om nieuwe bindingen aan te gaan schaffen. Recent kwam ik de bindingen van NOW tegen en heb hier online inmiddels het één en ander over gelezen; hierdoor ben ik er wel in geïnteresseerd geraakt.

Nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring hebben met dit merk, en dan met name de Drive binding (anderen mogen ook). De laatste threads komen uit 2013 namelijk.

Als je er ervaring mee hebt: waarom zijn ze beter / slechter dan andere bindingen? Wat zijn de pros en cons? Hoe is de prijs kwaliteit verhouding? Alle input wordt gewaardeerd!

Edit: alvast als toevoeging voor anderen die benieuwd zijn, thread op Amerikaans forum wat 2013-2015 dekt. http://www.snowboardingforum.com/binding-reviews/103785-now-drive.html...
  • AlexanderHurk
    Beginner
    AlexanderHurk op 20 april 2016 · 13:41
    Bij mijn weten rijdt @Erwin hier ook op!
    Riding on the edge!
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 20 april 2016 · 13:49
    Ik zat ook al naar de Now Drive te kijken nu mijn oude Cartels wel een beetje op zijn. Kom maar door met die gebruikerservaringen 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 20 april 2016 · 13:57
    Nog een toevoeging: catalogus voor het afgelopen seizoen. Wel een beetje marketing babbel maar geeft wel een redelijk beeld van de verschillende opties.

http://www.zuzupopo.com/xe/index.php?mid=catalog&category=161524&a...
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 april 2016 · 14:18
    Ik rijd er sinds deze winter op, ttz. ik heb de Now Ipo. Begin van het seizoen aangeschaft voor mijn mooie Moss bordje ( nogmaals dank @Bono ) en ik vind ze zo geweldig dat ik nog een tweede paar heb aangeschaft voor mij D1.
    Ik had vroeger de filmpjes wel al gezien en dacht dat het vooral marketing praat was...maar ik was aangenaam verrast dat de kantenwissel toch echt wel sneller gaat.
    Van duurzaamheid voorlopig niet te klagen. Na één seizoen geen schade...enkel vieze strepen op de witte straps...maar dat ziet er gewoon "echter" uit 😉
    Enige minpuntje is dat de Ipo's een beetje smaller zijn en mijn slagschepen van Nike er maar moeilijk in passen. Met mijn Burton boots geen probleem (maar da's een fijn dames model).
    Denk dat @Bono ook met Now rijdt ondertussen.
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 april 2016 · 14:20
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 20 april 2016 · 14:37
    Ik rijd er sinds deze winter op, ttz. ik heb de Now Ipo. Begin van het seizoen ... Anouk op 20 apr 2016 14:18

Thanks voor de reactie! Heb je ook nog op je vorige bindingen gereden dit seizoen (welke)? Merk je het ook aan het einde van de dag qua vermoeidheid/pijntjes enzo, zoals ze de binding aanprijzen?
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 20 april 2016 · 16:07
    Heb je ook nog op je vorige bindingen gereden dit seizoen (welke)? Merk je het ook aan het einde van de dag qua vermoeidheid/pijntjes enzo, zoals ze de binding aanprijzen?
    Ik heb ook nog Burton gereden. Al mijn bindingen waren tot hiertoe altijd Escapades (stijfste damesbinding bij Burton) omdat heren bindingen altijd te breed waren voor mij. Qua vermoeidheid merk ik geen verschil, daar had ik met mijn Escapades ook geen last van. Heb nergens drukpunten. Wat ik in verschillen merk is de transitie edge to edge (sneller met Ipo's) en gek genoeg past de toe strap beter van de Ipo's, zelfs met mijn Burton schoenen. En de straps gaan voor mij heel makkelijk vast en los met handschoenen aan, vind ik ook heel belangrijk.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 20 april 2016 · 20:00
    @Erwin heeft er wel wat nuttigs over te vertellen.
    Ik heb de Drive van vorig jaar en ben tevreden. Goede pasvorm, fijne straps en directe kracht overbrenging . Begin was even wennen, maar na een paar runs was het goed. Duurzaamheid is goed, geen problemen gehad. Zou ze weer kopen als ik een nieuwe binding nodig heb.
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 21 april 2016 · 09:44
    @Erwin heeft er wel wat nuttigs over te vertellen.
    Ik heb de Drive van vorig jaar en ben tevreden. Goede pasvorm, fijne straps en directe kracht overbrenging . Begin was even wennen, maar na een paar runs was het goed. Duurzaamheid is goed, geen problemen gehad. Zou ze weer kopen als ik een nieuwe binding nodig heb. robbert op 20 apr 2016 20:00

Ook jij bedankt voor je reactie! Consensus lijkt me tot zover dat het "even wennen" is en eerst voelt alsof je juist trager edge to edge gaat, maar dat na het wennen je juist voelt dat er veel meer/directere grip is?

Mooi ook dat ze duurzaam blijken te zijn met goede straps, m'n huidige bindingen (Burton Custom uit 2011) hebben inmiddels al 3 buckle failures gehad dus daar ben ik een beetje klaar mee.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 21 april 2016 · 10:56
    Ik heb sinds 2 seizoenen de Now Drive maat L op mijn Flagship 164, bevallen goed al merk ik dat sinds dit seizoen de straps "versleten" zijn, maar wat eventueel ook kan is dat de bindingen misschien wat aan de ruime kant zijn voor Salomon's maat 44. De bindingen zelf bevallen goed, geen problemen met controle, ook niet op hogere snelheden
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 21 april 2016 · 13:06
    Ten opzichte van 2012 is het systeem niet heel erg gewijzigd. Wel zijn er meer modellen bijgekomen en verbeteringen in de modellen doorgevoerd.

Pro: Krachtoverbrenging vind ik fijn, zeker als je van het pedaleren bent (afwikkelen van je voeten bij verschillende fases van de bocht). Wat??? Dan kan er hele wereld voor je open gaan! In begin moet je daar even aan wennen. En kijk even welke hardheid (kleur) rubbertjes je het lekkerste vindt.

Pro: Daarnaast vind ik de demping uitstekend, daar merk je met normale bindingen helemaal een enorm verschil. Bijvoorbeeld als je op snelheid door verspoord terrein rijdt.

Kijk even goed welke maat het best past bij je boots! Ik rijd een medium binding met maat 46. Maar mijn boots vallen heel erg klein (eerder als een normale maat 44). De large maat binding is voor mijn boots te breed.

Cons: De veertjes van de buckles willen nog wel eens kapot gaan, zeker als je ze een heel seizoen iedere dag gebruikt. Je kunt ze nog wel gewoon gebruiken dan. Pas op dat je bij afschroeven van je bindingen de rubbertjes niet verliest (hebben ze in loop der jaren al verbeterd).
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 21 april 2016 · 13:52
    Pro: Krachtoverbrenging vind ik fijn, zeker als je van het pedaleren bent (afwikkelen van je voeten bij verschillende fases van de bocht). Wat??? Dan kan er hele wereld voor je open gaan! In begin moet je daar even aan wennen. En kijk even welke hardheid (kleur) rubbertjes je het lekkerste vindt.
    Erwin op 21 apr 2016 13:06

Werkelijk nog nooit van de term pedaleren gehoord, maar heb er wat over opgezocht en voor zover ik kan zien doe ik dat al vele jaren. Dikke prima dus 😃
    Thanks voor de tip m.b.t. formaat; ik heb Burton Rulers 11.5 US (45.5) en die hebben ook nog eens een kleinere footprint, dus zou zomaar kunnen dat ik een medium nodig heb.
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 21 april 2016 · 14:27
    @Erwin Begrijp ik uit je filmpje dat je de Ipo's rijdt? (Ik zou van jou verwachten dat je het liefst zo stijf mogelijk rijdt.) Zo, ja; wat is dan je afweging tussen een Ipo en de Drive of O-Drive
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 21 april 2016 · 16:31
    Hoi,

Ik heb afgelopen wintersport een week gereden op een set tweedehands NOW-IPO (uit 2014). Ik reed altijd mijn Flagship met de Burton Mission bindingen die ik al 10 jaar heb.

Ik had de Burtons bij me afgelopen wintersport als backup. Maar ze hebben geen sneeuw meer gezien.
    Als schoenen rijd ik nu 3 jaar op Burton Ion's.

Wat mij vooral opvalt is hoe mijn rechterhak door de NOW wordt vastgezet. Bij het uitstappen wel even op letten, omdat je na het losmaken van de binding aan je binding blijft 'kleven'.
    Links voelt het net anders, maar merk ik bij het uitstappen dat de hak 'kleeft'.

Qua kantenwissel heb ik geen verandering kunnen merken. Qua vermoeidheid...geen idee..mijn voeten en benen zijn altijd bek-af na een dag rijden 😃

Wat mij opviel is hoe makkelijk ik bochten kon inzetten en houden; hoe ik makkelijker dan voorheen mijn bochten draaide. Het verschil is niet groot, maar subtiiel.

Verder valt mij op dat hoewel de Burton Mission en de Now-Ipo dezelfde maat zijn, de Now-IPO een veel kleinere ruimte inneemt. Dat helpt aan de achterzijde zeker bij het voorkomen van heeldrag.

De straps van de IPO hebben nu enige haaltjes wat soms leidt tot licht haken in de buckles. Iets waar ik met mijn Burtons nooit last van heb gehad.

De Burton Mission kon je op veel manieren verstellen: hoogte van je heelstrap, draaiing van je highback, plek van je toestrap. Bij de NOW is dat nauwelijks verstelbaar....heb ik dat gemist??? NEE

Kortom...ook komende winter sta ik weer op mijn NOW-IPO ipv de Burton Mission 😃

Peter

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro