Man (38) overleden in ziekenhuis na lawine in Aurland (Noorwegen)

• waingro
    Advanced
    waingro op 25 april 2016 · 09:47
    Een 38 jarige man is gisteren (24-04) omstreeks 18:30 in het Haukeland ziekenhuis te Bergen overleden.
    Hij was met nog 2 man onderweg naar beneden toen ze in een lawine terecht zijn gekomen.

Hij is levend uit de lawine gehaald en met een helicopter naar het ziekenhuis gebracht. Helaas is hij later alsnog overleden.

Het ongeluk vond plaats toen ze afdaalden vanaf de berg Flenjaeggi in de buurt van Gudvangen en Flåm.

Enkele feiten die op dit moment bekend zijn:
    -Ze daalde af door een couloir (terrain trap)
    -De afdaling die ze kozen was in zeer steil terrein.
    -Het lawine gevaar was op dat moment 2. (de gevaren zone bevond zich van noord- oost tot zuid-west over zuid)
    - Er werd gewaarschuwd voor triebschnee
    -De mannen waren uitgerust met 3-eenheid en airbags.
    -De lawinge was 30-40 meter breed en groot van omvang.
    - De mannen zouden zeer ervaren zijn.

Eigen aannames:

Ik vermoed dat ze aan de noord-west helling zijn afgedaald (gezien het standpunt van de foto's)
    Zoals je ziet zijn hier enkele couloirs. Ik vermoed dat ze die linksonder hebben gekozen.

Al bij al een zeer trieste mededeling en mijn gedachte gaan uit naar de nabestaanden.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • waingro
    Advanced
    waingro op 25 april 2016 · 15:23
    Inmiddels heeft de politie zijn naam vrijgeven. Het gaat om Benjamin Hjort. Hij was zeer ervaren freerider, avonturier en tevens een wildwater rafter/kajakker van formaat. Hij leverde regelmatig een bijdrage aan het outdoor blad fri lyft.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro