Gezocht : stijgijzers en evt touw

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 25 april 2016 路 14:19
    Hallo Allemaal,

In juni ga ik een huttentocht lopen in oostenrijk, met een top van 3200mtr.
    De mensen van de hut gaven aan dat in begin juni stijgijzers wellicht handig waren ivm sneeuw. Nu ben ik dus opzoek naar een setje stijgijzers voor mn roeiboten (maatje 48)

Voor ik meteen nieuwe aanschaf, heeft iemand nog een setje liggen die hij kwijt wilt? ( eind van de week nieuwe schoenen aanschaffen weet nog niet of ik schoenen heb met een inkeping of met een bandlus voor over de neus)

Daarnaast ben ik nog opzoek naar klimtouw, mocht iemand dit ook nog kwijt willen.... 馃槂

groetjes
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 april 2016 路 14:37
    Lenen is goedkoper dan kopen, klimtouw zou ik ook niet echt tweedehands kopen trouwens.

Ga je ook echt klimmen, of is het touw meer voor de zekerheid? Ik heb wel een licht rando touw voor je te leen eventueel, als je niet van plan bent er 10 keer een voorklimmersval te gaan doen. 馃槂

Heb ook wel crampons trouwens met bandjes, maar weet niet of dat op skischoenen gaat werken. Maar dat zou je even kunnen proberen. Ligt allemaal in Amstelveen, mocht dat bij je in de buurt zijn.
    splitfest.nl
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 25 april 2016 路 14:51
    Hoi @ ieism, Voorklimval is verre van de bedoeling, het is meer een gevalletje just in case voor wat extra veiligheid.

Had mn oog laten vallen op beal rando 30mtr of de beal via ferrata 28m, (alhoewel ik twijfel over de lengte) ( ( als niet iemand nog wat had liggen wat zoals je zelf aangeeft geen 10 voorklim vallen mee zijn gemaakt))

wellicht dat ik over 2 weken nog naar Amsterdam moet voor t werk dan zou t super zijn als de stijgijzers mocht lenen, ik stuur je een pb als ik in de buurt ben 馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 april 2016 路 15:17
    Ik heb een Tendon Master 7.8mm voor je, is 50m meter maar ook half/twin.
    Weegt 2 kilo precies.
    splitfest.nl
  • waingro
    Advanced
    waingro op 25 april 2016 路 15:25
    @ieism Welke rem gebruik je hiervoor?
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 april 2016 路 15:32
    @waingro Een ATC-XP (ik ben geen klimmer, meer een klauteraar) dat lijkt wel te werken als ik het thuis test maar ik heb het nog niet met bevroren touw geprobeerd.
    splitfest.nl
  • waingro
    Advanced
    waingro op 25 april 2016 路 15:51
    @ieism Tnx, Ik heb zelf de gewone ATC (http://blackdiamondequipment.com/en/climbing-belay-rappel/atc-BD620073...) Misschien dat ik die met tandjes erbij ga halen i.c.m. zo'n dun touw.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 25 april 2016 路 16:13
    ik heb een atc guide, een figure 8 dus dat moet passen
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 26 april 2016 路 09:51
    Bedenk wel dat een touw de kracht alleen maar verplaatst, dus bij slecht gebruik van een touw maakt deze het gevaar alleen maar groter dan zonder touw. Omdat je dan opeens meerdere personen in de problemen hebt. Dus zorg dat je voldoende kennis hebt van touw technieken als je op plekken komt waar je een touw zou kunnen hebben...
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 26 april 2016 路 09:57
    Hoi rogier,

Dat weet ik, zit met regelmaat in de klimhal ( niet dat dat vergelijkbaar is maar wel leuk om de avond door te komen), en daar ook diverse curssusen gedaan, ook anker maken etc, alleen omdat zei altijd de materialen verzorgden, nooit de noodzaak gehad om zelf aan te schaffen 馃槂

groetjes
  • Rogier
    Elite
    Rogier op 26 april 2016 路 10:53
    Super! Veel plezier!
  • Tim2
    Beginner
    Tim2 op 26 april 2016 路 16:07
    Test zeker even de werking van je zekerapparaat. De wat oudere ATC's zijn niet zo goed voor zulke dunne touwen ( <8,0 mm). Zeker als ze gloedje nieuw en glad zijn.

Devies is dus : test even met het laten zakken/abseilen met de handschoenen (en zonder) zodat je niet voor onaangename verassingen komt te staan.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 27 april 2016 路 14:10
    @ieism Tnx, Ik heb zelf de gewone ATC (http://blackdiamondequipment.com/en/climbing-belay-rappel/atc-BD620073...) Misschien dat ik die met tandjes erbij ga halen i.c.m. zo'n dun touw. waingro op 25 apr 2016 15:51

@waingro Als je regelmatig voorklimt en iemand van boven wil zekeren kan je misschien beter de geupdate ATC guide proberen. Heeft ook tandjes, maar de XP heeft niet van die oogjes om een autoblock direct aan een anker te maken als je begrijpt wat ik bedoel.
    splitfest.nl
  • waingro
    Advanced
    waingro op 27 april 2016 路 16:19
    @ieism Bedankt voor de tip. Is inderdaad een betere keuze.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 27 april 2016 路 18:18
    Klopt, die atc guide is heel eenvoudig in gebruik om een naklimmer mee te zekeren
  • Anton
    Tourist
    Anton op 28 april 2016 路 12:09
    @martijnuiterwijk Ik heb een paar Petzl Vasak Leverlocks te koop. Bomb- en hufterproof.

http://www.mec.ca/product/5014-181/petzl-vasak-leverlock-crampons/...

Het bekende verhaal; van een oud dametje geweest, met liefde onderhouden en altijd in een authentiek geventileerd Petzl tasje gewoond 馃槂

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro