ETA Canada Info

• patrick
    Beginner
    patrick op 1 mei 2016 路 10:13
    hello,
    wij zijn van plan om volgende winter 2 weken naar canada te gaan. Nu heb ik gelezen dat we een ETA moesten aanvragen...Maar een van mijn vrienden is 22 jaar geleden veroordeeld geweest en heeft toen 18 maanden voorwaardelijk gehad,ga hij canada binnen mogen?iemand ervaring mee?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 mei 2016 路 10:28
    070 311 1600

Volgens mij kunnen zij meer vertellen (canadese ambassade)

Je het wel de goede vrienden? 馃槈
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 1 mei 2016 路 14:41
    Voor Canada heb je toch geen Esta nodig? Of vlieg je via de VS? Dan inderdaad wel.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Mars
    Tourist
    Mars op 1 mei 2016 路 16:15
    Voor Canada heb je toch geen Esta nodig? Of vlieg je via de VS? Dan inderdaad wel. Arjen op 1 mei 2016 14:41

Vanaf 15 maart 2016 verplicht als je met een vliegtuig komt. Als je over land of water Canada binnen komt is het niet nodig.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 1 mei 2016 路 16:42
    @arjen vanaf het moment dat hij met mij ging snowboarden is hij een betere jonge geworden 馃槂 ...en intussen beste vriend ook!!!!
    Het is sinds maart 2016 inderdaad verplicht.... zal hem naar ambassade laten bellen dan...
    dank u wel voor de hulp
  • Anoukje
    Anoukje op 10 januari 2018 路 16:00
    Voor Canada maakt het niet uit of je een strafblad hebt, dit wordt ook niet gevraagd via het aanvraagformulier. Voor een ESTA Amerika wordt dit dan weer wel gevraagd. Het ETA hebben wij gekocht via https://e-visums.nl/canada Ze zijn telefonisch te bereiken voor dit soort vragen volgens mij.

Beter goed weten dan niet.馃槂
  • patrick
    Beginner
    patrick op 10 januari 2018 路 16:25
    Als je ETA invult, dan vragen ze of je een strafblad hebt of niet... als je ja antwoord , vragen ze alle mogelijke papieren...politie rapport en strafblad en nog vanalles van in de rechtbank..... we zijn er nu terug mee bezig om volgend jaar naar canada te kunnen.
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 10 januari 2018 路 18:28
    En als je dan "nee" invult? Kijken ze vast niet verder.
    powpowwowjippiajippieee
  • patrick
    Beginner
    patrick op 10 januari 2018 路 19:15
    waarschijnlijk niet... Mijne kameraad wou eerlijk spelen maar hij moet nu vannalles doorgeven... voor een kleine zaak 22 jaar geleden...
  • Martijn1990
    Martijn1990 op 5 februari 2018 路 15:59
    Heb hier zelf ook "last" me gehad. Ze hebben als ik het goed heb toegang tot de databases van andere overheden, zo kunnen ze bijvoorbeeld nagaan of je eventueel een strafblad hebt en dan kan je eTA aanvraag afgewezen worden. Hier staan een aantal belangrijke voorwaarden waarom een eTA zou kunnen worden afgewezen: https://mijneta.nl/voorwaarden. Ook staat hier waar je aan dient te voldoen. Hopelijk kun jij en je kameraad zo wel naar Canada.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 5 februari 2018 路 17:48
    En? Al duidelijk of hij een ETA krijgt?
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • patrick
    Beginner
    patrick op 5 februari 2018 路 18:52
    Nog niet. We wachten nog op papieren die vertaald moesten worden van het nederlands naar het engels ( of frans) .Eens we de papieren hebben dan gaan we terug een aanvraag doen...De papieren zullen in maart in orde zijn...ik hou jullie wel op de hoogte.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 6 februari 2018 路 06:56
    waarom worden hiervoor tussenpersonen gebruik ipv direct aanvragen bij de Canadese overheid?
    Toerisski
  • patrick
    Beginner
    patrick op 6 februari 2018 路 09:14
    De papieren moeten door officiele instantie vertaald worden... voor de rest hebben we geen tussen persoon nodig...
  • Martijn1990
    Martijn1990 op 29 juni 2018 路 13:11
    Dat klopt inderdaad, er zijn vele visumbureaus waaronder https://visumbuitenland.nl/canada. De echte website is https://www.canada.ca/en/immigration-refugees-citizenship/services/vis.... Echter moet je daar wel met creditcard betalen en kan je via veel andere aanbieders gewoon met ideal betalen.
  • patrick
    Beginner
    patrick op 30 juni 2018 路 19:30
    Update eta canada :
    de papieren zijn vertaald,nadien moesten er nog bij de rechtbank stempels gezet worden. Maar de aanvraag voor
    een ETA is dus opnieuw gebeurd en de nodige documenten zijn mee opgestuurd.Het is nu 2 weken geleden gebeurd maar het kan 3 maanden duren voor we er iets van horen....
    En als het ok is dan gaan we volgende winter 2 weken naar Canada...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro