Armada Kufo 103 vs Rossignol Soul 7

• laVache
    Beginner
    laVache op 14 mei 2016 · 11:16
    Ik ben op zoek naar een goede one-ski quiver, en voor mij gaat het nu tussen deze twee ski's. Op de rossi's (180 versie) heb ik al geskied, en ik hou echt van het speelse karakter er van, maar uit reviews van de Armada lijkt die ski grotendeels de zelfde karakteristieken te hebben. Zij het wel dat de kufo's lichter zijn en een wat grotere radius hebben.
    Is er iemand die ervaring heeft met beide ski's, en ze eens wilt vergelijken?

Ik ben van plan er een Tyrolia Adrenalin 13 binding op te zetten, dus ik ga ze zeker gebruiken om te touren, maar ook om in resorts off- en een beetje on-piste te skiën.
    Ik ben 1.84m groot, en weeg 70kg. Ik ben niet de meest agressieve skiër, en alhoewel ik er ook wel van houdt om snel te gaan, is dit voor mij niet het belangrijkste bij het skiën. Als het de rossi's worden zou ik voor de 180 versie kiezen, maar de kufo's komen in een lengte van 177 en 186. 186 lijkt me in dit geval de aangewezen lengte, maar ik sta zeker nog open voor advies hierover.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 mei 2016 · 11:48
    Hoeveel dagen denk je ermee te gaan touren, en eerder korte tourtjes vanuit het gebied of hele dagen (of zelfs meerdaagse tochten)?
    splitfest.nl
  • laVache
    Beginner
    laVache op 14 mei 2016 · 12:25
    Een hele dag touren zou zeker zo nu en dan kunnen gebeuren, en stiekem ben ik ook al aan het dromen van meerdaagse tochten, maar ik weet niet of dat al iets voor volgend seizoen is
  • laVache
    Beginner
    laVache op 14 mei 2016 · 12:38
    Maar ik vermoed dat je op basis van dat antwoord sowieso de lichtste ski gaat aanraden, dus ik ga toch nog even benadrukken dat de ski ook goed moet presteren op andere vlakken, en ik vraag me af of dat het geval is bij de kufo 😃
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 mei 2016 · 13:24
    Ik zou eerder een (lichte) tech binding adviseren als gewicht een rol speelt.

Met de niet al te lichte binding die je er op wilt zetten is er niet direct een reden om de lichtste ski te nemen. De Rossi heb je geskied en is goed bevonden. Van de Armada is dat afwachten (grotere radius, niet agressieve ski still). Ik zou dan ook de Rossi kiezen, Maar liefst wel in een langere versie.
    Toerisski
  • svenk
    Advanced
    svenk op 17 mei 2016 · 10:36
    @sanno waarom denk jij aan een langere versie? Vanwege TS gewicht zou dat niet hoeven. Benieuwd naar jouw ervaring
    If in doubt, don't go out!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 17 mei 2016 · 14:58
    Gewicht is in mijn ogen alleen relevant voor het afstellen van je binding. Ik ben iets kleiner en een stuk zwaarder dan TS, maar of de ski nu 70 of 125 on de voet is, maakt niet zoveel uit behalve dat je bij 70 meer faceshots (en hipchecks) hebt.

Lengte geeft stabiliteit en door early rise/rocker etc is draaigemak niet direct een issue want je effectieve kantenlengte is al een heel stuk korter dan de lengte van de ski doet vermoeden. Ik kies dan ook liever een iets minder brede ski op lichaamlengte+ dan een bredere ski onder lichaamslengte. Float is fijn, maar zorgt er voornamelijk voor dat het erg druk buiten de piste geworden is.

Voor een 100% tourski is er wel iets voor te zeggen dat tie op lichaamslengte, maar voor een one-quiver zou ik toch graag minimaal lichaamslengte hebben.
    Toerisski

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro