Interessepeiling: Groepsaankoop Splitboard

• Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 17 mei 2016 路 22:31
    Vorig jaar na het seizoen heb ik me een splitboardje laten maken in het verre oosten.
    Voor een redelijk prijs, een deftige plank en hopen plezier.
    Ik werd er een aantal keer over aangesproken en er blijken nog mensen zo'n ding te willen.
    (Het opmerkzaam oog kon hem onder meer op splitfest spotten)

Het doel is de lage landen op een splitboard te krijgen voor weinig geld.
    Prijs: Onder de 200 euro. De exacte prijs moet nog bepaald worden, maar ga hier even van uit.
    Plank: Camber, beetje taper, lengte en flex is te kiezen, de rest niet.
    Ik had een swallowtail laten maken, maar dat doen ze blijkbaar niet meer dit jaar.
    Maar niets houdt je tegen om er zelf de zaag in te zetten.
    De print: 1 print, hoe of wat maakt mij niet uit, maar of iedereen zijn goesting kan krijgen dat betwijfel ik 馃槂
    In het kort: Goede plank, geen massa float, verwacht geen Jones of een carbonne OZsym, maar de prijs is ook navenant natuurlijk.

Momenteel zit ik aan een 4 tal ge茂nteresseerden.
    Vanaf 10 wil ik wel bestellen, de helft van wat ik vorig jaar betaald heb was namelijk verzendkosten, en dat kan drastisch ingeperkt worden als we met 10 zijn.
    Als je na deze uitleg nog steeds aan het lezen bent en de interesse wel gewekt is, dan heb je waarschijnlijk wel wat vragen.
    Shoot 馃槂

Ik heb er niet echt een deadline op gezet, mijn winter is namelijk toch al over.
    Wat ook betekend dat ik niet meer alle 30 minuten WePowder refresh 馃槂
    Als dit rond is tegen het einde van de zomer ben ik al tevreden.

Ik hoor het wel.
    Willem

• Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 mei 2016 路 09:42
    Ik heb zeker likkebaardend bij je board staan kijken tijdens splitfest. En ik heb een moeilijk te onderdrukken drang om vette boardjes te kopen. Maar ik heb reeds een split (Jones) en omdat onze opslag vol is heeft mijn vriendin, niet geheel onterecht, de regel "eerst een boardje eruit, dan pas weer 茅茅n erin" ingevoerd...
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 18 mei 2016 路 11:47
    Dat probleem (de vriendin) had ik ook.
    Ik had dat boardje eigenlijk gekocht met het oog het vooral te gebruiken als er flink wat sharks op de loer liggen in het begin of op het einde van het seizoen.
    Op die manier blijft de Jones wat gespaard, want daar de core-shots meer pijn dan aan de Chineese split.
    En zo dus kan je aan je vriendin zeggen dat je geld aan het sparen bent in plaats van aan het uitgeven 馃槈
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 mei 2016 路 12:24
    Schitterend advies in deze... ik ga het proberen voor te leggen 馃榾

Waarom wil je er nog 茅茅n? Gewoon omdat het kan, een ander specifiek model, of zijn ze zo goedkoop dat je ze net als een wegwerp scheermesje wegdoet als de kanten wat bot raken?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 mei 2016 路 12:54
    Is dat een offici毛le regel? Dan is de regel universeel voor alle spullen die het huis inkomen toch? 馃槂 Eerst een paar schoenen eruit, dan pas nieuwe.

splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 mei 2016 路 13:06
    Yup, maar ook hier loop ik voor... wel met sneakers overigens... en met gitaren. Wordt het toch weer typisch een mannending馃槷

@ieism en jij hebt op je werk nog wat expantieruimte toch?
  • Gertg
    Expert
    Gertg op 18 mei 2016 路 13:57
    om dan toch terug een beetje ontopic te komen.
    Ik doe mee!
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 mei 2016 路 07:54
    optimale aantal boards is n+1
    Daarnaast is elke reden voor een nieuwe aankoop een goede en geldige reden

Houd je wel rekening met BTW en importheffing, naast verzendkosten? Geen idee of dat vorige keer betaald is en kan er best tussendoor geglipt zijn, maar 10 boards laat de douane waarschijnlijk niet zomaar passeren.
    Toerisski
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 22 mei 2016 路 15:22
    I'm in.

Douanekosten zijn in Belgi毛 zijn 21% + 30 euro dus valt mee
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 mei 2016 路 22:28
    Nou had ik net een nieuwe split, maar ik ben toch wel nieuwsgierig. 馃槂

1 Shape? Maar welke dan? Kunnen we die ergens zien?
    1 Design? Maar dat kunnen 'we' dus wel met zijn alleen bepalen? Iets met een paar wepowder vlokken en een flatland splitfest logo ergens lijkt mij op zich wel aardig namelijk 馃槂

En de maat / flex mag ieder dan voor zich bepalen?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 23 mei 2016 路 07:14
    @sanno wat Jasper zegt klopt normaal.
    De prijs op het papierwerk ligt ook onder de re毛le prijs, dus als we voor douane 35 euro tellen zouden we er moeten komen.
    Misschien is het dus beter als ik zeg dat het onder de 250 euro blijft, dan zitten we safe ivm de douanekosten.

@Willem2k Ik heb thuis ergens een tabelletje met de maten, ik post het hier vanavond even.
    Van mij mag het design met zen allen bepaald worden, maar ik had op voorhand ook al het gevoel dat dat wel eens een lastige zaak kon worden 馃槂
    Het Splitfest logo had ik ook al in gedachten. En persoonlijk zou ik de huidige base houden, of gewoon een effen zwarten eronder steken.

Wat ik ook nog vergeten was te zeggen, de gaten voor de clips zijn nog niet geboord, dat moet je zelf doen.
    Alle gaten met inserts zitten wel waar ze horen te zitten.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 23 mei 2016 路 09:23
    Als er een Splitfest logo op komt doe ik ook gezellig mee! Liefst zwarte base voor mij.

@Poedertijn Juist. We hangen ze gewoon hier op het HQ op, daar vallen we de dames niet mee lastig. Een paar splitboards meer of minder valt hier ook niet meer op.

Zitten er wel clips bij? Ik heb wel een ideetje voor goedkope clips anders.
    splitfest.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 23 mei 2016 路 11:23
    @ieism ik ben om 馃榾
    @Dorylus Is er geen site waar we al wat kunnen bekijken? Om een beetje weg te dromen op deze pisnatte maandagochtend?

Ik heb overigens ook liefst een effen zwarte base.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 23 mei 2016 路 13:52
    Effen zwarten base is goed voor mij.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 23 mei 2016 路 17:46
    Dat lijkt me duidelijk, over een baseprint moeten we niet meer te discuteren 馃槂

@ieism Er zitten geen clips bij, dus jou idee is meer dan welkom.
    Ik had over laatst op Aliexpress zitten kijken voor clips, had wel iets gevonden maar was er niet 100% tevreden over.
    Zou het nog eens moeten terug zoeken.
    Misschien mooi als iedereen dat bij zijn split zou krijgen als ze willen.

Hier is ook de tabel met de maten.
    De swallow wat ik heb was met exact dezelfde maten, ze zagen gewoon een stuk uit zijn kont.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 25 mei 2016 路 09:44
    Clips gaat wel goedkomen, daar ga ik me eens mee bezighouden deze zomer.
    splitfest.nl
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 25 mei 2016 路 10:19
    OK, ik zwicht. Ik ben ge茂nteresseerd.

Misschien kan @Dutchess of een andere grafisch begenadigd splitboarder wel iets moois ontwerpen met het Splitfest logo? Wordt wel verwarrend dan komend jaar, als iedereen met hetzelfde board rondloopt 馃榾
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 25 mei 2016 路 10:46
    Ja, ik voorzie veel boardverwisseltrucs! Daar is maar 茅茅n antwoord op: stickers!

PS: een scan van een van mijn werken stel ik natuurlijk graag ter beschikking. De grafische kwliteiten verschillen nogal van werk tot werk, ik ben meer zo'n artsy fartsy type. (zie marijebijl.com) Maar er zitten gegarandeerd grafisch ontwerpers hier onder ons poedervreters.

@willemien_w Dank dat je aan me dacht! 馃榾
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 25 mei 2016 路 11:07
    Ik wil wel een echte Dutchess op mijn boardje hoor 馃榾

En de onderkant dan zoiets?
  • Bono
    Beginner
    Bono op 25 mei 2016 路 12:00
    Helaas zie ik alleen maar boards voor kleine voetjes en geen maatje 46
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 25 mei 2016 路 13:07
    En helaas ook geen langere boards.
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 25 mei 2016 路 13:38
    tsja... made in China h猫 馃槈

@Dorylus Heeft het board een beetje set-back? Anders is de float denk ik wel erg matig als ik de specs bekijk. Of hoe heb jij dat ervaren? Het board is helemaal camber toch? Dus niet toevallig met rocker in de neus? En welke lengte rijd jij eigenlijk? Moet je 'm iets langer dan normaal rijden voor wat meer float?
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 25 mei 2016 路 14:06
    @Bono Je deed me er aan denken dat ze me vorig jaar een andere maat tabel hebben gestuurd.
    Daar stond een 162W in. Ik heb hem even een mail gestuurd om het te vragen.

@pulverdude 162 is inderdaad het langste, jammer.

Voor de print, ik heb ineens de template gevraagd, dus als iemand met Illustrator-skills of iets dergelijks zich geroepen voelt...
    Ik stel voor iets redelijk neutraal te doen zodat iedereen er op durft buiten komen 馃槈

@Poedertijn Ik heb de 162, ben 1m80 en 65kilo ofzo. Maar mijn plank heeft wel de swallowtail.
    Ik vind dat hij voldoende float, maar heb er ook nog niet mee in een meter pof gestaan.
    Het board is volledig camber. Het enigste voordeel daarvan is dat het lekker velt.
    4 a 6 cm taper afhankelijk van welke lengte.
    Als je wilt meet ik vanavond even hoe men inserts staan, laat effe iets weten.
    Maar als je echt een poederkanon zoekt dan zeg ik, ofwel de zaag in zen kont, ofwel een andere plank.
    Deze voor de shark days 馃槈
  • pvc76
    Beginner
    pvc76 op 25 mei 2016 路 18:31
    @Dorylus ik heb ook interesse. Nog geen splitervaring. Dit lijkt me een prima 'step-in-the-wonderfull-world-of-splittin' '. Ik weeg 62kg en ben 169cm. Iemand die me bij de maatkeuze zou kunnen helpen, alvast merci
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 26 mei 2016 路 07:32
    Ik heb een nieuwe maattabel gekregen vanochtend.
    Alles blijft hetzelfde, maar die 162W staat er nu wel op.
    @Bono misschien dat dit wel past voor jou?

De templates voor de graphics heb ik ook gekregen.
    Als iemand ze wil, laat maar horen.
    Beginnen met eentje te maken, hij ging zien of we die voor alle maten konden gebruiken.
    En anders moeten we de andere ook maken.

@pvc76 Wat rij je nu? 62kg en 169cm is niet zo groot en zwaar dus hoef je niet erg groot te gaan.
    Maar langs de andere kant hebben de boards ook niet erg veel float.

Willem
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 26 mei 2016 路 09:21
    @Dorylus ik heb ook interesse. Nog geen splitervaring. Dit lijkt me een prima 'step-in-the-wonderfull-world-of-splittin' '. Ik weeg 62kg en ben 169cm. Iemand die me bij de maatkeuze zou kunnen helpen, alvast merci pvc76 op 25 mei 2016 18:31

Er van uitgaande dat je al wel een beetje kunt snowboarden zou ik voor de 162 gaan geloof ik. Airbag met al je backcountry gear is ook snel een paar kilo extra en 158 lijkt me dan net te klein.

Als je voor weinig geld wil beginnen met splitboarden (dus nog niks aan materiaal hebt.) kan het trouwens interessanter zijn om een gebruikte set op de kop te tikken. Vergeet niet dat dit een kaal board is. Kosten voor bv de voil茅 kit en skins komt er nog bij. + Je moet dat spul dan allemaal zelf monteren.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Bono
    Beginner
    Bono op 26 mei 2016 路 14:04
    Bedankt maar ik laat gaan, heb een 164 besteld met waist van 27,5.

Goed voor mijn grote sloffen
  • Mars
    Tourist
    Mars op 26 mei 2016 路 22:18
    En helaas ook geen langere boards. pulverdude op 25 mei 2016 13:07

Precies ook mijn punt.

Kunnen ze bij genoeg interesse niet iets groters maken?
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 27 mei 2016 路 07:08
    @Mars Ik had vorig jaar ook gevraagd voor een ander type camber en shape.
    Ze moeten dan een nieuwe mal "openen" die jij moet betalen. De kostprijs weet ik wel niet.
    En hoeveelheidskortingen geven ze pas bij 50 planken van hetzelfde type.
    Dus ik denk niet dat het voor ons mogelijk is om van het standaard types af te wijken.
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 27 mei 2016 路 11:34
    @Dorylus ik heb ook interesse. Nog geen splitervaring. Dit lijkt me een prima 'step-in-the-wonderfull-world-of-splittin' '. Ik weeg 62kg en ben 169cm. Iemand die me bij de maatkeuze zou kunnen helpen, alvast merci pvc76 op 25 mei 2016 18:31

Er van uitgaande dat je al wel een beetje kunt snowboarden zou ik voor de 162 gaan geloof ik. Airbag met al je backcountry gear is ook snel een paar kilo extra en 158 lijkt me dan net te klein.

Als je voor weinig geld wil beginnen met splitboarden (dus nog niks aan materiaal hebt.) kan het trouwens interessanter zijn om een gebruikte set op de kop te tikken. Vergeet niet dat dit een kaal board is. Kosten voor bv de voil茅 kit en skins komt er nog bij. + Je moet dat spul dan allemaal zelf monteren.
    Willem2k op 26 mei 2016 09:21

in mijn ervaring is 162 te groot ik ben zelf 65 kg en 1.74 en split meestal op een prior brandywine 158 (damesplank, evt ook te koop 馃槈), een 154 gaat bij mij ook nog prima. Splitten en rijden met een 162 wordt volgens mij erg hard werken voor @pvc76
    (gravity) I fought the law but the law won...

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro