Interessepeiling: Groepsaankoop Splitboard

• Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 27 mei 2016 路 15:43
    Ik ben 170 en *uche* 68 kg. Ok, misschien 2 kilo'tjes meer, en rijd op een 160 prior khyber, carbon versie. (dus iets stijver dan gewoon, heb ik me laten vertellen)
    Het hangt erg af van stijfheid, radius en running length/effective edge of een board te groot voor je is of niet (En kunnen. En rijstijl. En flexprofiel. En hoeveelheid taper)

De 160 khyber heeft een radius van 8.0 (geen idee over de effective edge, helaas) en een hele bak taper. Ik vind m heerlijk. Ik heb ook de spearhead en de BC splits getest voor ik kocht, de spearhead in 161 cm, ook 8.0 radius, een klein tikkie minder taper, maar ik vond m niet lekker, veel te stug en te lang en te grof voor mij. (Langere running length/effective edge, denk ik) en de BC in 158, ook 8.0 radius, bijna geen taper (4 mm, net als de boards hierboven) maar die vond ik dan weer te wishywashy, te zoekerig. Te korte running length waarschijnlijk, in samenspel met een wat slapper board. De spearhead was carbon, de BC niet.

Als ik in die tabel zo zie dat de 162 een effective edge heeft van 1140 en sidecut radius van 9,4, terwijl de 158 1160mm EE heeft bij een radius van 9,5, dan denk ik dat de 162 korter zal aanvoelen dan de 158.
    De 154 is 4 cm korter, maar heeft dezelfde effective edge als de 162, met een kleinere radius, van 8,8.
    Die zal dus een beetje wendbaarder zijn, maar wel stug aanvoelen, vermoed ik.

Als je me nog volgt: ik zou de 162 nemen.

Het zijn wel aziatische maatjes ja, in ik vraag me af (vooral bij die 154) of de verhoudingen radius/effective edge en lengte/ stijfheid wel goed op elkaar zijn afgestemd. Misschien is een hap uit zijn kont zoals Dorylus aangeeft nog een hele goede oplossing!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 27 mei 2016 路 15:53
    PS en disclaimer: ik heb een bepaalde rijstijl, en sommige boardjes passen gewoon niet bij die rijstijl. Ik weet inmiddels dat ik een radius van rond de 8,0 lekker vind, met een running length van ongeveer 1100 nog iets, en dat taper leuk is. Maar dat is wat voor mij werkt, en dat hoeft dus helemaal niet voor iemand anders ook zo te zijn.

kortere radius = wendbaarder, maar zoekeriger in grote bochten, hogere radius = sublieme lange grote snelle bochten, maar niet leuk in bos, buckels of op lage snelheid.
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 27 mei 2016 路 18:16
    T lastige is dat alle planken als ik t goed begrepen heb een full camber profiel hebben (toch? @dorylus) en dan voelt, zeker met een 9,4 radius, een 162 echt heel lang ( die wil met mij dr op iig vooral heel hard rechtdoor). Ben t wel met @dutchess eens dat de specs van de 158 nogal vreemd zijn in vergelijking met de rest van de boards, en t board nou niet bepaald makkelijker maken, maar dan zou ik eerlijk gezegd eerder richting t 154 board neigen.
    dat gezegd de 162 met n zachtere flex en DIY swallowtail is natuurlijk wel heel vet 馃榾
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 27 mei 2016 路 19:47
    Wellicht dat @Tukker groepskorting geeft 馃榾

http://wepowder.nl/forum/topic/228096
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • freekdenayer
    freekdenayer op 28 mei 2016 路 00:23
    Ik ben ook wel ge茂nteresseerd in zo een plankje!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 29 mei 2016 路 11:45
    Wellicht dat @Tukker groepskorting geeft 馃榾

http://wepowder.nl/forum/topic/228096 Poedertijn op 27 mei 2016 19:47

Zekers, wanneer meermaals dezelfde mal te gebruiken is groupy discount mogelijk 8-)
    Tukker(ik)
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 29 mei 2016 路 19:19
    @Poedertijn Net even de tijd gevonden om het te meten.
    Ik denk wel dat het niet exact hetzelfde is omdat het de swallow.
    Stuur me anders nog even je email adres, want ik bedacht net dat de gaten wel op de templates staan, dan stuur ik die door, en kun je het exact meten.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 juni 2016 路 07:55
    Gisteren nog wat info gekregen van mijn Chinese vriend.
    Blijkbaar hebben ze problemen met de combinatie van een sublimated topsheet en UV coating.
    Deze zou niet goed hechten, waardoor de coating loskomt. Hij wil deze dus liever niet maken voor ons.
    Hij stelt volgende opties voor:
    1: Houten topsheet met UV coating. Dit is een fineer laag, mag een klein zwart of wit logo op.
    2: Sublimation topsheet met 'rough wear resistant coating'.
    3: "Rough Matte topsheet" zonder coating. Dit gebruiken ze blijkbaar op hun rental skies, en zou ook duurzaam zijn. De print kan dan max in 3 kleuren zijn.

Hieronder nog enkele foto's.
    Van de houten topsheet heb ik geen foto, maar dat is zoals mijn plank, maar dan volledig fineer met een klein logootje.

Ik zal vanavond iedereen die ge茂nteresseerd was ook even een PM sturen.
    Als we aan 10 komen kunnen we er mee beginnen 馃槂
    En als je geen PM krijgt, laat dan even iets weten.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 juni 2016 路 07:58
    Tweede foto:
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 juni 2016 路 10:53
    Optie 3 is denk ik dezelfde als op de Furbergs van afgelopen seizoen. Het is iets dikker en je ziet de krassen niet waardoor het heel mooi blijft. En de sneeuw hecht er niet echt aan, wat ook wel fijn is. Dit zou mijn voorkeur hebben.

Zal ik iemand vragen een design voorstel te maken?
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 juni 2016 路 14:56
    Custom design lijkt me super vet, maar ik haak met het oog op de shapes toch af.
    Ik heb immers al een 162 die als haaienvoer kan dienen. 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 juni 2016 路 17:31
    @ieism Graag!
    Mijn inspiratie voor een design is namelijk niet al te groot 馃槂
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 2 juni 2016 路 20:58
    In welk soort bestand moet ge da desing hebben ? Ik heb wel een heel simpel idee ...
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 juni 2016 路 21:48
    @japser_be is vectorieel, moet herschaalt kunnen worden tot ware grote.
    Vorige keer heb ik het met Illustrator gedaan.
    Ik stuur het per mail.
  • raoulvos
    Beginner
    raoulvos op 3 juni 2016 路 14:02
    Als jullie hier nog mee bezig zijn heb ik -afhankelijk van de shape- ook wel interesse om mee te doen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 juni 2016 路 15:29
    @ieism Graag!
    Mijn inspiratie voor een design is namelijk niet al te groot 馃槂 Dorylus op 2 jun 2016 17:31

Ik heb het design uit handen gegeven aan een hele goeie snowboarder/ontwerper. Ben benieuwd.
    splitfest.nl
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 3 juni 2016 路 16:14
    Als jullie hier nog mee bezig zijn heb ik -afhankelijk van de shape- ook wel interesse om mee te doen. raoulvos op 3 jun 2016 14:02

Shapes staat op vorige pagina !
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 3 juni 2016 路 16:32
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 3 juni 2016 路 20:40
    @ieism Graag!
    Mijn inspiratie voor een design is namelijk niet al te groot 馃槂 Dorylus op 2 jun 2016 17:31

Ik heb het design uit handen gegeven aan een hele goeie snowboarder/ontwerper. Ben benieuwd. ieism op 3 jun 2016 15:29

In dat geval heb ik ook wellicht wel interesse. (Met de nodige voorbehouden).

Kunnen we niet de voor ons perfecte shape aanleveren bij die chinezen? Beetje rocker misschien? Hebben ze zelf ook nog wat aan. Met zoveel kennis bij splitboardend WePowder moet er wel een verkooptopper uitkomen voor ze!

Nog een keer proberen?
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 4 juni 2016 路 19:35
    die swallowtail van vorig jaar 馃槂
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 4 juni 2016 路 22:39
    @josvboxtel Ik heb hem vanochtend nog eens gemaild.
    Dit was wel de laatste keer dat ik vroeg achter de swallowtail 馃槂
    Ze doen het echt niet meer, als je die wil is het sowieso zelf de zaag erin.

Een mal openen kost ongeveer 800usd zegt hij.
    Ik veronderstel dat dit dan ook slechts voor 茅茅n formaat is.
    Lijkt me dus niet echt haalbaar, tenzij je er echt veel afneemt.
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 7 juni 2016 路 13:20
    @josvboxtel Ik heb hem vanochtend nog eens gemaild.
    Dit was wel de laatste keer dat ik vroeg achter de swallowtail 馃槂
    Ze doen het echt niet meer, als je die wil is het sowieso zelf de zaag erin.
    Dorylus op 4 jun 2016 22:39

dan ga ik maar es oefenen met herverbouwen op een getrashed board 馃槂
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 juni 2016 路 09:33

Dit is 'm geworden! Met dank aan Dryboards, die het superdruk hadden maar dit er toch tussendoor konden doen.
    @Willem2k Ga je hier geen spijt van krijgen denk je? Zet gewoon die Burton op Marktplaats!
    splitfest.nl
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 juni 2016 路 09:35
    Ah plaatje is een beetje lang, even zo dan..
    splitfest.nl
  • sanno
    Tourist
    sanno op 13 juni 2016 路 13:24
    gaaf, als niet snowboarder zou ik er bijna 1 willen hebben.
    Toerisski
  • markindealpen
    Beginner
    markindealpen op 13 juni 2016 路 14:05
    gaaf design en shape, jammer dat ze niet groter zijn dan 162.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 13 juni 2016 路 19:17
    Iets beter als mijn ontwerp 馃槈
  • waingro
    Advanced
    waingro op 14 juni 2016 路 12:50
    Ik word ook steeds enthousiaster. Het ontwerp ziet er mooi uit.
    Kunnen er standaard vellen onder? Bijvoorbeeld zoiets als: http://ca-store.genuineguidegear.com/products/alpinist-splitboard-high....

Ofschoon de z clip van k2 ook een mooie oplossing zou zijn.
    http://no-no.k2snowboarding.com/snowboards/k2-panoramic-splitboard-kit...
    Deze beschadigen je board minder.
    Als we toch een custom board aan het maken zijn, kunnen ze deze uitsparingen er mss direct inmaken
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • rik22
    rik22 op 15 juni 2016 路 15:02
    Hoi!
    Via via ben ik jullie op initiatief gewezen (super gaaf idee) en heb ook interesse om een splitboard te gaan kopen! Ik vroeg mijzelf af hoe ver jullie zijn met het ontwerp van de Splitboards en wanneer ze daadwerkelijk besteld worden 茅n of ik ook nog mee kan doen 馃槈
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 15 juni 2016 路 15:37
    @rik22 , je kan nog een ontwerp zelf maken en ze zijn dus ook nog niet besteld !

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro