Ga je mee naar de Season Kick Off 2016?

Ga je mee naar de Season Kick Off 2016?

De winter van 2016-2017 lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het weer zover. In het weekend van 8 tot 11 december gaat er weer een grote groep wePowderaars naar de Alpen om het seizoen écht te beginnen! Ook tijdens de start van winter 2016-2017 wordt de wePowder Season Kick-Off weer verzorgd door de gidsen van Epique! Zoals ieder jaar hoor je ongeveer een week van tevoren op welke bestemming de Kick-Off plaats zal vinden. Vorig seizoen wisten we zelfs tijdens de gortdroge decembermaand poeder te vinden in Val Thorens, terwijl de rest van de Alpen nog naar groene alpenweiden aan het kijken was.

Programma

  • 8 december > Donderdagavond: Meet + Greet
  • 9 december > Vrijdag: Freeriden
  • 10 december > Zaterdag: Meer freeriden en 's avonds een klein feestje!
  • 11 december > Zondag: Nog meer freeriden en na de laatste lift/afdaling naar huis. Je kunt dit met gids en groep afstemmen.

Reis en verblijf

Zoals ieder jaar is dit op eigen gelegenheid. De één slaapt nou eenmaal liever heel basic, de andere liever in een viersterrenhotel. Uiteraard kun je op het forum afspraken maken met andere freeriders over vervoer en slaapplekken.

Begeleiding

De wePowder Season Kick-Off wordt georganiseerd door Epique en zij zullen ook de begeleiding verzorgen. Dat betekent dat een team van hoofdzakelijk Nederlandstalige berg-, ski- en snowboardgidsen je dit weekend zal begeleiden.

Kosten

Voor de wePowder Season Kick-Off betaal je € 285,00. Bekijk hier alle informatie en schrijf je direct in!

meteomorris

Reacties

Beginner
HaagjeAuteur24 mei 2016 · 11:19

Dat is lekker op tijd qua aankondiging :)
Zal er natuurlijk weer bij zijn.

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur24 mei 2016 · 11:42

yes, geboekt en aanbetaald.

Is er iemand die vanuit limburg mee wilt rijden?

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
DutchessAuteur24 mei 2016 · 15:50

Hij staat in de agenda, maar ik kan er nog niets over zeggen. Misschien lig ik dan nog ergens in het water of zo.

We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
Gevorderd
iPowAuteur24 mei 2016 · 20:20

Zo aangemeld, kunnen we weer beginnen met aftellen… ;)

Toerist
MarsAuteur24 mei 2016 · 20:44

yes, geboekt en aanbetaald.

Is er iemand die vanuit limburg mee wilt rijden?

martijnuiterwijk op 24 mei 2016 11:42

Tzt. even zien hoe het loopt

Gevorderd
MrEdAuteur25 mei 2016 · 10:38

Aangemeld, zal vanuit Brabant gaan rijden.
Iemand die wil mee rijden vanuit het zuiden van het land?

Toerist
AnoniemAuteur25 mei 2016 · 17:29

Als je voor 31 mei boekt, krijg je €15 vroegboek korting! :)

Beginner
MarkieMarkAuteur26 mei 2016 · 00:01

Ik ben ook weer van de partij! :D

Een dag niet geskied is een dag niet geleefd
Gevorderd
Christ05Auteur27 mei 2016 · 13:00

Heb wat in te halen van vorig jaar zeker interesse dus

Toerist
AnoniemAuteur14 augustus 2016 · 21:39

Klinkt aanlokkelijk, heb zin om mee te gaan…
Ben aleen meer van de last-minute acties, als de verwachtingen een weekje vantevoren goed zijn, ga ik zeker mee!

yes, geboekt en aanbetaald.

Is er iemand die vanuit limburg mee wilt rijden?

martijnuiterwijk op 24 mei 2016 11:42

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur15 augustus 2016 · 09:30

@jevkuznetsov, gewoon mee gaan :D

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Elite
@MichieldRuijterAuteur30 augustus 2016 · 10:36

We hebben inmiddels 20 aanmeldingen. Let’s go!

@MichieldRuijter
Gevorderd
evr66proAuteur30 augustus 2016 · 11:09

Twijfel, twijfel, ook geschikt voor beginners?

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur30 augustus 2016 · 12:04

@@evr66 Ik ben ook een 1e klas beginner en ga toch gewoon mee. Ooit moet je de stap zetten, en ik heb een vermoeden dat iedereen op WePowder ooit begonnen is met vallen en opstaan. Bijkomend voordeel als je gaat ben ik niet de enige ‘‘beginner’’. En als we er echt niks van bakken gaan we lekker bier drinken in de stube.

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
evr66proAuteur30 augustus 2016 · 12:53

Haha, ik ga het hier thuis eens zachtjes voorbereiden. Lijkt een sneeuw-/skirijk seizoen te gaan worden dan :). Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Kerst staat al geplanned in de sneuuw en voorjaarsvakantie ook, dus we gaan er weer vol tegen aan!

Beginner
HaagjeAuteur30 augustus 2016 · 15:00

Twijfel, twijfel, ook geschikt voor beginners?

evr66 op 30 aug 2016 11:09

Het is prima te doen voor beginners. Er is altijd een beginnersgroep met mensen die nauwelijks offpiste ervaring hebben.

Gevorderd
evr66proAuteur1 september 2016 · 11:47

Aangemeld, nu nog geduld hebben!

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur1 september 2016 · 12:49

@@evr66 Is het plan bierdrinken in de stube definitief als we er echt niks van bakken?
Dan ga ik naast fysiek voorbereiden ook mn lever trainen.

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
evr66proAuteur1 september 2016 · 14:09

@@martijnuiterwijk Haha, voor die tijd nog tenniscompetitie dus die levertraining komt er wel hier. We gaan natuurlijk gewoon voor de off-piste. Heb er onwijs zin in. Ga er maar vanuit dat de heren van Epique niet voor het eerst met dit bijltje hakken. Afgelopen weken wel nieuwe bindingen binnengekregen voor die Atomics dus nog wel e.e.a. aan de latten te klussen voor december :)

Elite
@MichieldRuijterAuteur5 september 2016 · 10:48

@@evr66 Leuk dat je hebt besloten mee te gaan. Er is idd een beginners groep. Ik denk zelfs twee deze editie. Voor de beginners groep is het programma meer piste to powder. Rustige opbouw van techniek om de skills in het terrein te leren of te verbeteren. Voor de gevorderde en expert groep zal er na een degelijke ‘warmingup’ zoveel mogelijk poeder gereden worden. Alles op niveau van de tien verschillende groepen.

PS er zijn inmiddels 35 aanmeldingen. Op de helft dus…

@MichieldRuijter
Gevorderd
evr66proAuteur5 september 2016 · 11:54

Hoi Michiel, Klinkt goed, tot nu toe in totaal dag of 10 met gids op pad geweest, daarbuiten alleen piste-ervaring. Meer dan genoeg ruimte voor verbetering dus :)

Elite
@MichieldRuijterAuteur5 september 2016 · 13:30

@@evr66 Nog niet of piste geweest… Wel 10 dagen met gids…? http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18133.jpg?width=800

@MichieldRuijter
Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur5 september 2016 · 13:38

@MichieldRuijter

Fijn dat er een beginnersgroepje is!

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Beginner
HaagjeAuteur5 september 2016 · 15:57

@@evr66 Leuk dat je hebt besloten mee te gaan. Er is idd een beginners groep. Ik denk zelfs twee deze editie. Voor de beginners groep is het programma meer piste to powder. Rustige opbouw van techniek om de skills in het terrein te leren of te verbeteren. Voor de gevorderde en expert groep zal er na een degelijke ‘warmingup’ zoveel mogelijk poeder gereden worden. Alles op niveau van de tien verschillende groepen.

PS er zijn inmiddels 35 aanmeldingen. Op de helft dus…

@MichieldRuijter op 5 sep 2016 10:48

Ik ben nog aan het lobbyen bij het thuisfront voor deze editie :)
Gezien de brakke voorbereiding op dit seizoen (huis verbouwen en een kleine) wil ik zeker weer bij de beginners ;)

Gevorderd
evr66proAuteur5 september 2016 · 16:19

@@evr66 Nog niet of piste geweest… Wel 10 dagen met gids…?

@MichieldRuijter op 5 sep 2016 13:30


Met gids, off-piste, dat wel. :) Kalm aan begonnen, paar daagjes pistetraining (ivm slechte sneeuwcondities) en toen rustig opgebouwd tot max zo’n 30-35 graden, uurtje stappen vanaf de lift. http://cdn.wepowder.nl/forum/1/18134.jpg?width=800

Toerist
AnoniemAuteur25 september 2016 · 21:46

Hallo allemaal! Is er iemand die vervoer en/of accommodatie wil delen? Ik heb een auto maar zie er een beetje tegenop om de hele afstand alleen te rijden. Vertrek uit Amsterdam of Utrecht.

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur26 september 2016 · 09:47

Nu er toch al wat vragen komen over vervoer, en ook al wat PB’s heb.

Tijd voor een vacature :)

Op woensdag 7 december wil ik al vertrekken, om de donderdag lekker in te skieen.

Ik vertrek vanuit oirsbeek (zuid limburg, bij Sittard)

De Auto:

Een BMW e36 compact uit 2000 ( Fotos zijn helaas te groot om te uploaden)

Dit beestje heeft inmiddels al 240.xxx op de teller, maar rijd nog als nieuw en heeft me nooit in de steek gelaten. Op de autobahn kan hij prima mee met de grote jongens, mede door alle extra aanpassingen.

  • Originele dakdragers +5PK\
  • Thule schoonmoederhouder ocean 700 + 10PK ( achteraf bleek dat ski’s en snowboards er ook in passen) \
  • Pioneer audioysteem + 40PK\
  • Led verlichting +9PK\
  • Rode veerpootbrug +22 PK ( immers rood = sneller)
    -Thule sneeuwkettingen + 130 nm Koppel)\
  • Tiewraps om de wieldoppen extra vast te zetten op de winterbanden +2 PK\
  • Rode spanband om de schoonmoederhouder + 8PK ( ook hier; rood = sneller)\
  • Originele umnitza angel eyes en xenon retrofit +110PK \
  • Diverse andere dingen t.w.v 38PK

naast zn eigen 140Pk die hij al had inc chiptuning heeft hij dus dik 384 PK

Ben nog aan het overwegen om een WP stikker er op te plakken voor een extra 400PK.

De functie eisen:
Van de bijrijder verwacht ik het volgende:

  • In onoverzichtelijke situaties de muziek zachter zetten zodat ik beter kan zien,\
  • Het open draaien van een flesje drinken\
  • te pas en te onpas schelden op incompetente mede weggebruikers. Hierbij kun je denken aan
    - Prutser
    - Incompetente *-+%^%$$#@
    - Manmanmanman kansloos ( Plus 1 als je het kan met de Rob de Geus stem )\
  • in bezit van een (geldig) rijbewijs \
  • Affiniteit hebben met slechte woordgrappen\
  • Woensdag avond ergens een hapje eten\
  • Goed glas bier drinken met veel te sterke verhalen ( Siberië in 1960, of de winter in Vietnam 1970 met de korte broek op de Harley, dat het zo koud was dat je ballen aan de tank vast vroren, etc)

En uiteraard de donderdag lekker dagje skieen ( piste en wellicht wat off piste)

Zondag terug of Maandag.

Wie voelt zich geroepen?

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Gevorderd
evr66proAuteur26 september 2016 · 10:35

Goed bezig Martijn :)

Kom uit regio Rotterdam, ook in bezit van fatsoenlijk vervoer (zwart, dus niet zo snel als Martijn). Voorkeur zou zijn woensdag heen en zondag terug.

Beginner
Dwaas23Auteur8 oktober 2016 · 15:49

WhoopWhoop

Nog 2 maandjes. Skiuitrusting net compleet gemaakt met schoenen.

Zinin!!!

Gevorderd
martijnuiterwijkAuteur9 oktober 2016 · 11:28

@@dwaas23 Welke zijn het geworden?

was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
Reageren
Mis helemaal niets meer!

Ontvang het laatste nieuws, PowderAlerts en meer!