Wecycle je (oude) sneeuwplank

• Tukker
    Beginner
    Tukker op 25 mei 2016 路 11:03

Wie van de boarders heeft een oud (camber) board op zolder liggen waarop al eeuwen niet is gereden? Afgelopen winter een oude Burton Bullet 168 (265mm waist) voorzien van een Swallow tail ...... gereden in kruisdiepe pow en op niet al te steile pistes proberen "niet te rutschen". Conclusie: HOERA, het werkt!
    Ondanks de full camber komt de neus in de pow meer dan voldoende omhoog, betere float en veel meer wendbaar. Op de piste: meer vergevingsgezind carven, board stuitert veel minder weg in de backside bochten door betere demping (minder rebound). Graag zou ik boarders (van het eerste, tweede en derde uur) willen behouden voor het betere poeder/carve-werk en biedt aan om voor een mooi prijsje oude boards te voorzien van een fish of swallow-tail. In overleg is zelfs een a-symetrische fish of swallow-tail mogelijk. Werkzaamheden: Passende mal maken, uitzagen, staalkanten buigen/afbramen en uiteindelijk de kern lamineren met epoxy. Kosten: E 50,-- In combinatie met slijpen en waxen E 60,-- Groet, Tukker(ik)
    Tukker(ik)
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 25 mei 2016 路 11:32
    Dat is wel een heel interessant aanbod... (Volgens mij mag je daar wel iets meer voor vragen, zeker als het een asym fish gaat worden..) Ik ga eens even aan diverse mensen vragen wat ze nog op zolder hebben liggen... (Een projectje speciaal voor het snowsurf party champagne debauchery fest?)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 mei 2016 路 12:00
    Mooi aanbod... Maar zelf doen is toch veel leuker? 馃槂
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 25 mei 2016 路 12:08
    Mooi aanbod... Maar zelf doen is toch veel leuker? 馃槂 Willem2k op 25 mei 2016 12:00

Je mag ook meedenken / meekijken / meehelpen. Vaak heeft men thuis niet de juiste tools .... verwerken van epoxy vereist de nodige kennis. Niet voor niks dat ik het lamineerwerk bij Versus intern uitbesteed aan een jongen die dagelijks surfboards, windsurfboards, kitesurfboards en andere speeltjes repareert.
    Tukker(ik)
  • Vincent.S
    Beginner
    Vincent.S op 25 mei 2016 路 13:00
    Gaaf! ik heb nog een oude Option kevin Sansalone liggen. Als ik binnenkort een keer in de buurt ben neem ik wel contact met je op.
    Grt Vincent.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 mei 2016 路 14:58
    Mooi aanbod... Maar zelf doen is toch veel leuker? 馃槂 Willem2k op 25 mei 2016 12:00

Je mag ook meedenken / meekijken / meehelpen. Vaak heeft men thuis niet de juiste tools .... verwerken van epoxy vereist de nodige kennis. Niet voor niks dat ik het lamineerwerk bij Versus intern uitbesteed aan een jongen die dagelijks surfboards, windsurfboards, kitesurfboards en andere speeltjes repareert. Tukker op 25 mei 2016 12:08

Wat lamineer je hier aan dan?
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 25 mei 2016 路 20:12
    Kanten doorslijpen, decour een gekke hoek er uit, smeer er wat kant en klare epoxy op en klaar...?

Glas er op "lamineren" voegt echt niks toe.. Moet alleen waterdicht worden.. Ok je wilt geen epoxy op je base dus die even afplakken en als je denkt dat je board nog mooi is de topsheet ook..
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 26 mei 2016 路 10:41
    (houten) kern dient idd waterdicht te worden. Soms is dan op bepaalde plekken glasmatje nodig. Nogmaals, verwerken van epoxy vereist enige kennis. Maar goed, handige Harry's kunnen het fijn thuis bij moeders in de keuken doen, E 50,-- is dan snel bespaard ..... 8-)
    Tukker(ik)
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 26 mei 2016 路 11:30
    ik heb nog een ride the crush liggen geloof ik, weet 123 niet wat voor een board dat is, was mn 1e boardje
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 29 mei 2016 路 11:42
    Wanneer die breed genoeg is prima om fish of swallow in te zagen.
    Tukker(ik)

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro