Stoke ging voor veiligheid van anderen en had grote gevolgen.

• Ghini
    Advanced
    Ghini op 1 juni 2016 · 21:33
    Lees dit helemaal:
    http://blog.black-crows.com/en/24-05-2016-shattered-spring/...
    Bekijk dan dit:

In de video zie je Minna links op de flank skiën. Verder naar links en onder aan de flank zijn rotsen en afgrond. Deze gozer kan zich niet inhouden, dringt voor, gaat flank in, er wordt nog geroepen dat hij moet wachten maar dat hoort hij niet of negeert hij, zijn sluff raakt Minna van achter, buiten beeld (er uit geknipt?) gaat het fout..

When stoke takes over... en dan had het nog veel erger kunnen aflopen...
  • elisa.tmc
    Tourist
    elisa.tmc op 1 juni 2016 · 23:00
    Douchebag. Sommige mensen verdienen echt een high five in hun gezicht met een moker met spijkers....
  • kanski
    Elite
    kanski op 5 juni 2016 · 14:07
    Hoop dat ze die Matthieu Vigier met zijn actie hebben geconfronteerd!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 5 juni 2016 · 20:07
    Ik haat poederstress. Ik haat dat soort klootzakkerige acties. Voor mij een goede reden om juist niet naar gehypte en/of grote gebieden te gaan.

Ik hoop dat Minna er weer helemaal bovenop komt. En dat mr douchebag zich diep diep schaamt. (Maar ik betwijfel het)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Riesvw
    Beginner
    Riesvw op 6 juni 2016 · 09:19
    Ik ben niet bekend met de wettelijke afhandeling van dit soort situaties, maar zo'n Matthieu type moet toch op basis van deze beelden + verhaal aansprakelijk gesteld kunnen worden?
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 juni 2016 · 11:43
    Helaas zie je steeds vaker mensen met te weinig ervaring in dergelijk terrein. Het wordt gehyped, in films en online meia, poeder wordt schaarsers etc.. maar ook als je steile wanden kan skiën kan je niet zomaar naar Chamonix oid en dergelijk lijnen rijden. Er komt zoveel meer bij kijken dan in steil terrein een bocht kunnen maken. Een hoop mensen missen ook mountain awereness IMHO, maken te snel de stap naar dergelijk terrein. Hooggebergte met gletsjers en serieuze afgronden is echt wat anders dan dat ene steile stukje in Oostenrijk.

Wat doen die twee skiërs daar ook die amper door de entree komen?? Wat als een van hun was gevallen? Grote kans dat ze niet eens hun ski weer aan weten te krijgen, of uberhaupt weten hoe je moet remmen tijdens een val, en hoeveel mensen zijn capabel genoeg om andere te helpen of zelfs een redding uit te voeren?

Nog even verder afwijken van oorspronkelijke topic. Hoeveel mensen kunnen navigeren in de bergen? Hoeveel mensen hebben uberhaupt een kompas en kaart bij zich tijdens het freeriden? Hoeveel mensen kunnen zichzelf zo terug naar veilig terrein brengen als het weer omslaat en het zicht weg is?

/endrant
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 6 juni 2016 · 21:20
    erg
    sbs roelz
  • Nicky
    Advanced
    Nicky op 10 juni 2016 · 20:21
    Linkje naar het filmpje werkt al niet meer, maar de woorden uit haar blog zeggen al genoeg...fingers crossed voor een goed herstel. Rake woorden: i’m paying the price for the recklessness of others, for a failure to respect basic mountain rules. can’t you wait 30 seconds for someone to finish skiing their line and get in a sheltered spot? you shouldn’t even have to ask yourself that!

Ik hoop maar dat ik al die assholes out there die geen respect hebben voor de mountain rules niet meer tegenkom op de berg. En als het wel gebeurt dan zal ik de tip van @elisa.tmc onthouden 😉.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro