hulp bij aanschaf ski's

• martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 juni 2016 路 12:38
    Goedemiddag,

Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar wat hulp met betrekking tot de aanschaf van nieuwe ski's.

In december ga ik voor het eerst mee met de kickoff.

Epique adviseerde toch om mijn k2 recoils om te ruilen voor wat meer poeder gerichte ski's. Maar de hamvraag is welke ski's?

Zelf ben ik 2 meter en weeg een mooie 95kg.
    Het liefst zoek ik een wat speelse ski, daarom dat ik ook graag op die recoils ski.

Tijd terug op een kastle tx97 geskieed, die ervoer ik als niet flexibel.

Ik hoop dat jullie iets weten 馃槂

Kleine toevoeging, op sport bittl staan de nodige opruiming ski's, als onder de 350 lukt zou ideaal zijn
    was naar beneden maar net zo makkelijk als naar boven
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 juni 2016 路 13:41
    https://www.snowcountry.nl/volkl-gotama-194cm.html

zou dit wat zijn voor mij, handig dat ik de bindingen zo kan overschroeven
  • evan
    Advanced
    evan op 21 juni 2016 路 20:38
    Ik heb geen idee hoe goed je skiet, maar op basis van je lengte en gewicht denk ik dat die Gotama's een goede keuze zijn voor een all-round freeride ski. De prijs is ook in orde.
    Dit is het juiste moment om voor weinig geld ski's aan te schaffen. Mocht je nog twijfelen, dan zijn er nu genoeg andere (web)winkels met gunstig geprijsde ski's en nog redelijk ruime keuze.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 21 juni 2016 路 21:16
    @evan, daarom dat ik nu aan t kijken ben al. tsjah wat is goed skiien? op de piste kom ik alles keurig onder, daarbuiten is het een heel ander verhaal haha niet voor niets nog een toerist
  • evan
    Advanced
    evan op 21 juni 2016 路 22:49
    Als die Gotama's in goede staat verkeren zou ik ze gewoon kopen. Voor die prijs kun je je er amper een buil aan vallen en mochten ze niet bevallen dan vind je er hier vast wel een koper voor.
  • lennart75
    Expert
    lennart75 op 22 juni 2016 路 13:10
    Is natuurlijk wat lastig in de zomer maar ik zou zeker adviseren om ski's te testen... Toen ik de laatste keer nieuwe ski's wilde kopen, heb ik een aantal modellen getest en ondanks dat andere ski毛rs er erg lovend over waren, vond ik sommige totaal niet lekker ski毛n. Die Gotama's waren onder andere een paar wat niet bij mij voegde... Voor die prijs zou je kunnen besluiten ze te kopen en als ze niet bevallen te verkopen natuurlijk...
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 22 juni 2016 路 22:32
    Hoe speels moet het zijn? AK JJ's of iets anders breeds met overdreven veel rocker?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 juni 2016 路 00:20
    @Haagje, eigenlijk zoals mn recoils, maar dan langer en breder. Of een poederbak voor beginners馃槂
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 juni 2016 路 00:21
    bij het keuze lijstje staat nu nog de atomic automatic 109 of de salomon rocker 2 108.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 23 juni 2016 路 13:27
    Hoorde van een aantal mensen dat de automatics te slap waren van mensen rond de 100kg

Hoe wil je berg af? Rustig of wil je soms ook chargen?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 juni 2016 路 14:11
    @haagje, ik wil lekker rustig de berg af, Omdat ik net begin met freeriden, ben ik bang dat als ik een te stijve ski heb, ik alleen maar sta de harken op de berg en om de 15 meter weer lig ipv ski. met die kastle stond ik aardig te harken,
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 23 juni 2016 路 14:50
    Weeg zelf 100 kg en gebruik de atomics. Heerlijke latten, kun je ook op de piste nog goed mee uit de voeten.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 23 juni 2016 路 17:21
    Kijk, de een kan met een bepaalde ski uit de voeten die voor iemand van hetzelfde postuur een slappe noodle is.
    Misschien iets tweedehands hier op het forum op de kop tikken en testen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 23 juni 2016 路 17:22
    De armada ak jj, lijken me te breed overigens, gotama valt af, eens kijken of ik ergens die automatics 109 kan proberen
  • evan
    Advanced
    evan op 23 juni 2016 路 17:33
    Ik zou overigens niet aarzelen om ski's te nemen die wat breder zijn dan 109mm, zeker als je al ski's hebt van 90mm breed. Op bredere ski's ski毛n went snel, zeker als de tip niet extreem breed is.
    De Automatic 117 lijkt me een goede optie. De Automatic 109 schijnen minder stijf te zijn dan de 117, dus minder geschikt voor jouw gewicht en lengte.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 juni 2016 路 08:09
    Heb Automatic 117 in 193 liggen als je ze een keer wilt proberen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 juni 2016 路 08:14
    @evr66, is snowworld in landgraaf toevallig bij jou in de buurt?
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 24 juni 2016 路 08:24
    @evan, is 117 niet wat veel om mee te touren?
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 24 juni 2016 路 08:56
    @martijuiterwijk: Helaas, woon in Hellevoetsluis, Zoetermeer is hier meer in de buurt (plm 45 km)
  • evan
    Advanced
    evan op 24 juni 2016 路 17:15
    Ik begrijp dat je Adrenalins hebt. Dat is meer een freeridebinding dan een pure toerbinding, dus dat lijkt me een prima combinatie met de Automatic 117 om korte tours mee te maken. Van die extra breedte ga je alleen echt last hebben als je heel technische tours gaat maken (wat me als 'toerist' of 'beginner' niet waarschijnlijk lijkt). Als het toeren je bevalt en je wilt langere tours gaan maken dan zul je sowieso lichtere bindingen (i.c.m. lichtere ski's) willen.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 25 juni 2016 路 10:31
    @Evan, yes zijn adrenalins maatje L.

Mwa technische toers is niks voor mij, lekker n uurtje of 2, max 3 lopen vind ik prima .
    Ik denk dat het dan toch maar de automatics 117 gaan worden en dan er op hopen dat ze niet te stijf zijn.
    Maargoed, nu we toch als van 90 mm, naar 109mm , door naar 117, kunnen we ook de AK jj met 120 ter discussie stellen. Tevens ook die 2 mdf platen van de gamma 馃構

@evr66, ik kom uit Maastricht, maar heb het er wel voor over om ze te proberen, wellicht krijg ik een tripje die kant op icm werk wel geregeld
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 25 juni 2016 路 11:42
    Ik kan je vertellen, die breedte merk je bijna niet.
  • evan
    Advanced
    evan op 25 juni 2016 路 17:51
    Het verschil in breedte onder de voet tussen de AK JJ en de Automatic 117 is inderdaad bijna te verwaarozen, maar de AK JJ heeft wel een veel bredere tail en veel meer tail rocker en heeft daardoor een veel kortere effectieve lengte. De Automatic is daardoor naar mijn mening veelzijdiger dan de AK JJ.
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 juni 2016 路 08:17
    @evr66, ik kom uit Maastricht, maar heb het er wel voor over om ze te proberen, wellicht krijg ik een tripje die kant op icm werk wel geregeld martijnuiterwijk op 25 jun 2016 10:31[/quote]

@martijnuiterwijk Laat maar weten als het een keer gelegen komt.
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 27 juni 2016 路 08:43
    Keuze gemaakt, of de automatic 109 of 117, nu eerst op vk en daarna bestellen 馃槂

Thanks voor jullie advies 馃榾
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 27 juni 2016 路 11:11
    PM gestuurd
  • martijnuiterwijk
    Beginner
    martijnuiterwijk op 2 augustus 2016 路 13:38
    Zaterdag komen de automatics 109 binnen 馃槂

Thanks voor jullie hulp c.q advies

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro