Need your help!

• Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 13 juli 2016 · 23:00
    Hee all!

Hopelijk hebben jullie allemaal een mooie zomer!! Ik zit in ieder geval midden in mijn seizoen (festivals) en heb nu ff snel de tijd om jullie hulp te vragen bij het zoeken naar een paar nieuwe (tweedehands) skies voor het aankomende winterseizoen!

Afgelopen winter heb ik een paar soul 7 skies kapot geskied. Een steen net onder het sneeuwdek was de boosdoener en omdat ik deze onder mijn schoen had geraakt, duwde de steen het belag en het hout aan de zijkant naar buiten.

Het waren echt top skies! Daardoor ben ik opzoek naar iets wat het zelfde is maar ook misschien een iets sterkere ski.

wat het zeker moet hebben:

-Speels karakter (hoeft geen twin tip te hebben)
    -Sterk genoeg om agressieve lijnen te skiën met flinke snelheid. Daarnaast moeten Cliff pumps van een meter of 8 ook doenbaar zijn, aangezien ik hier op wil oefenen.
    (Hierbij mijn vraag; wat maakt een ski sterker in de opbouw ervan) Soul 7 was veel hout (dacht ik) en veel lucht (honeycomb structuur in tip en tail)
    - niet te breed! ergens rond de 110 -120 zou fijn zijn. (ik heb nu ook een mountain wave Wanted, die 125mm onder de voet is, en echt alleen bij hele HELE dikke dumps is dat lekker skiën.

Daarnaast wil ik er weer een tour binding op knallen. (Marker Duke EPF) of iets wat, wat lichter is. Heeft iemand hier ook suggesties voor?

alvast bedankt!
    Skiing is Freedom!

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro