Met de locals op pad via nieuwe app

• wesselvanderdonk
    Beginner
    wesselvanderdonk op 26 juli 2016 · 21:19
    Ik las vandaag in metro over een app waarbij je contact met locals kan maken om samen met hen op pad te gaan. Het heet Shakabookings, opgezet door paar nederlanders. Kan leuk zijn zoiets ipv een standaard gids ofzo.

Ik heb geen aandelen.....helaas.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 26 juli 2016 · 21:55
    Tja, dus eigenlijk gewoon booking.com voor gidsen als ik het zo lees. Ze accepteren geen enkele verantwoordelijkheid voor de geleverde diensten (geen garantie van bevoegdheid of wat dan ook), maar pakken een mooi percentage voor het leveren van het platform / het in contact brengen van de gids en cliënt en verder mag je het zelf regelen.

"The commission is a percentage of 10% stripe connect and 15% for wired fund from the total lesson rate.
    ...
    Also a transaction fee will be charged. "

Op zich een legitiem verdienmodel natuurlijk, maar ik wordt er persoonlijk nog niet direct enthousiast van geloof ik.

Maar wie weet, misschien doen we over een jaar of 3 niet anders meer.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • OsiruS
    Advanced
    OsiruS op 27 juli 2016 · 18:22
    Uber voor guides 😉
    Rev. Maurice Ordained Dudeist Priest atDudeism, the Church of the Latter-Day Dude
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 27 juli 2016 · 19:33
    Ik las vandaag in metro over een app waarbij je contact met locals kan maken om samen met hen op pad te gaan. Het heet Shakabookings, opgezet door paar nederlanders. Kan leuk zijn zoiets ipv een standaard gids ofzo.

Ik heb geen aandelen.....helaas. wesselvanderdonk op 26 jul 2016 21:19

In Europa ben je alleen verzekerd met 'locals' onder weg indien ze gediplomeerd berggids zijn. Daarnaast hebben speciaal daartoe opgeleide skileraren ook de bevoegdheid om dit te doen. Maar de regels daarover verschillen per (bundes)land.

Ieder andere (die tegen betaling) gidst heeft niet deze bevoegdheid. Je begeeft je dan in een kluwen van juridische valkuilen waarbij je (grote) financiële risico's loopt indien er iets mis gaat.
    May the powder be with you.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 28 juli 2016 · 10:41
    www.explore-share.com is misschien een alternatief voor de juridische valkuilen, tenminste als je een gids verwacht en niet een soort betaalde buddie.
    Toerisski
  • SebastianShakabookings
    SebastianShakabookings op 28 juli 2016 · 12:45
    He jongens, ik ben 1 van de oprichters van shakabookings. Snel heb ik een profiel aangemaakt om hierop te kunnen reageren nadat ik ben getipt door een vriend.

Gaaf om te zien dat er zoveel verschillende meningen naar boven komen, deze zijn voor ons heel waardevol zodat wij het platform op juiste manier kunnen verbeteren.

Een goede app ontwikkeling is heel duur, vandaar de fee 10% en de transactie kosten daar boven op. We hebben nu de kern neergezet en ontwikkelen verder aan de hand van feedback en meningen van gebruikers. Om dat goed te kunnen doen zullen wij met het verdiende geld flink door moeten ontwikkelen en onszelf niet rijk kunnen rekenen.
  • SebastianShakabookings
    SebastianShakabookings op 28 juli 2016 · 16:21
    Zie dat het halve bericht is aangekomen, dus hier de rest...

Kwaliteit met veiligheid voorop staan bij ons hoog, echter zijn wij niet aanwezig bij de les. Daarom doen wij een screening na het unlocken van het gids/instructeurs programma vooraf.

Maar denk bijvoorbeeld ook aan de mogelijkheden van shakabookings. Een instructeur krijgt hierdoor meer vrijheid in locatie, tijd en prijs!

Het idee is ontstaan vanuit passie voor de extreme sport wereld, je zou je wereldreis maar kunnen bekostigen door lessen te geven.
  • SebastianShakabookings
    SebastianShakabookings op 28 juli 2016 · 16:23
    Nogmaals jullie mening is belangrijk voor ons. Mocht er iemand zijn mening, feedback of tips nog kwijt willen. Mail me dan even op s.werther@shakabookings.com.

Reageer

Je hebt een account nodig om te kunnen reageren in dit topic. Login of registreer.

Upgrade naar wepowder Pro

• Uitgebreide 14 dagen verwachting
  • Hellingshoek- en expositielagen
  • Inspirerende freeride routes
wepowder Pro