Super bedankt voor alle reacties. Al is het natuurlijk niet echt fijn om op zo'n topic te moeten reageren met eigen ervaringen.... Dat bewegen belangrijk is was mij al duidelijk en zal ik ook zeker blijven doen! Het is alleen een zo ontzettende 'thin line' wat je wel kan doen, en wat niet... ik begrijp
@chinees helemaal, de rug voelt zo instabiel en onzeker. Jij ook succes met het herstel!
Op dit moment probeer ik samen met mij fysio met Mckenzie oefeningen deuitstulping in mijn TW-schijf terug te dringen, zodat de uitstraling naar mijn been af neemt (dat is stap 1) daarna zal ik beginnen met spierversterkende oefeningen.
Ik ben het met jullie eens
@tellie-G en
@QmaartenQ dat het harnas gewoon schijn is, maar jullie schrijven dat jullie hem wel in dagelijks leven (hebben) gebruik(t)en. Hoe bevalt dat, hebben jullie tips welke?
@QmaartenQ jij hebt ervoor gekozen geen operatie te doen, iets wat ik (voorlopig) ook niet wil doen. Je schrijft dat je altijd bent blijven sporten; welke sporten zijn dat? Deed je dat dan terwijl je nog uitstraling en pijnklachten had?
@tellie-G: die minimaal-invasieve operatie met lijkt mij wel een goede optie als ik toch voor opereren ga. Kon jij daarna direct bewegen/belasten, of was er nog een aantal dagen bedrust nodig?
@chinees er staat zeker wel wat op internet. Je hebt een aantal varianten PLDD (Percutane Laser Discus Decompressie) en IDET (Inter Discus-Electrothermische Therapie). Helaas is dit niet voor iedere pattient toepasbaar, er moet genoeg ruimte zijn in de TW-schijf om de naald te kunnen zetten, maar zoals
@tellie-G zegt kan het volgens mij geen kwaad om dit met de neurochirurg te bespreken.
@p.vlam3182 welke operatie methode is er bij jou toegepast? Jij schrijft:" In november 2014 aan een hernia geopereerd en nagenoeg volledig hersteld. Dit gaat echter niet zo vlug als je hoopt." Was het advies om helemaal geen sporten te beoefenen of was skien alleen uitgesloten?
Nogmaals dank voor al jullie reacties!